Posts by K.Rens

Tot nu toe zijn we de groten voorgeweest, maar dat wil niet zeggen dat we 100% zekerheid kunnen bieden.

Ik weet dat ik mezelf tegenspreek, maar ik moet oppassen met wat ik in dit verband zeg. Veel mensen appreciëren het niet als ze opeens hun domein kwijt zijn, wat sowieso tot ruzie en conflicten kan leiden.

Integendeel, PR is juist extra belangrijk!
    PR is echter iets wat je krijgt door alle voorgaande zaken goed te hebben.

Google berekent een score (PR) voor je site, aan de hand van:
    inhoud, sitemap, relevante backlinks, metatags, description, inhoudelijke links.
    Aan de hand van deze score krijg je een plaats in de zoekmachine!

Waar kijkt google bij mijn weten niet naar:
    keywords meta tag, robots meta tag, of een site valid is of niet!

Voor diegenen onder jullie die nog zouden twijfelen of het nog niet weten: Google gebruikt sinds een maandje niet langer de "keywords" meta tag!

Hun reden hiervoor:
    er worden in Amerika veel rechtzaken aangespannen omdat bedrijven keywords gebruiken van concurrenten.
    Dit is totaal overbodig, want Google scant de inhoud, dus niet langer de keywords.

Waarom zou je dit nog plaatsen?
    - Andere zoekmachines gebruiken dit nog wel
    - Het kan helpen voor bepaalde SEO tools
    - Baadt het niet, dan schaadt het niet

Wat zeker wel plaatsen voor Google?
    Een goede startpagina en een goede meta description tag!

Deze engineer van Google bevestigt het:

External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Om eerlijk te zijn: we doen dit zelf...
    Ik laat 2 dagen voor een domein vervalt dit elke 5 minuten controleren of ik het al kan kopen, en op de dag zelf alle 45 seconden.
    Je weet immers nooit zeker hoe laat een domein vervalt.

De grote domeinkapers zijn meestal net iets trager, waardoor we ze voor kunnen zijn.

Gewoon een servertje dat de hele dag en nacht niets anders doet dan de whois controleren :)

Beste Patrick,

Wij werken sinds ongeveer 6 maanden op regelmatige basis voor alle projecten waar scripts bij te pas komen, met contracten.
    Dit is ook nodig, want met 7 man samenwerken is niet altijd evident en het is niet eenvoudig om alles op te volgen.

Dit contract geeft zowel ons zekerheid dat het werk correct wordt uitgevoerd, maar geeft ook de scripter zekerheid dat hij betaald wordt.

Als je een site hebt met meer dan 50.000 leden (DiMoWeb.com),
    dan zijn contracten een logische volgende stap.
    Het is niet alsof contracten iets vies is of iets moeilijks is.
    Is gewoon even werk om op te stellen.

Het verbaasd me dat je uit de lucht valt.
    Alsof enkel grote bedrijven met contracten werken...
    98% van alle bedrijven werken met contracten...

Als hij bijna vervalt adviseer ik je sowieso gebruik te maken van zo een snelle-hap dienst.
    Als ze hem niet hebben, kost het je niets. :)
    Heb nu ook een 20-tal orders openstaan voor domeinen, van zodra ze vrijkomen ben ik er als eerste mee weg.
    Handige dienst en zijn geld zeker waard.

Is niet evident, zeker niet als je geen rechten op die naam hebt laten vastleggen, zoals een bedrijfsnaam.

Je kan sowieso eens kijken hoeveel ze er voor vragen, staat meestal wel op hun site.
    Maar voor veel domeinen zit je snel aan 500 dollar.

In zo'n gevallen wacht ik gewoon tot het domein vervalt en laat ik het dan binnen de 5 minuten na vervallen meteen automatisch terug registreren op mijn naam.
    Kost wel 80 euro, maar dan ben ik zeker dat ik hem heb en dat die extra partij mij niet bedriegt.

Dat kan inderdaad ook de reden zijn, een alert die gebruikt wordt om bv een actie te lanceren, of een survey die dit in zich heeft...

Hotmail heeft al verschillende veiligheidslekken gekend.
    Niet alleen kon men vroeger de sessie stelen (wat nu enkel nog gaat als je tussen de pc van de eigenaar en hotmail zelf kruipt mogelijk is),
    bovendien kon je vroeger door gewoon in de url een andere userid te zetten in een andere mailbox komen (was nog voor de sessiebug, in de begindagen).

Verder zijn al veel hotmail gebruikers besmet geraakt met virussen door slechte filtering van de mail zelf en van de advertenties die werden weergegeven op de sites.

Geen enkele site is veilig.
    Elk jaar zou je al je sites en systemen moete nakijken, want elk jaar worden er nieuwe exploits en bugs bij ontdekt.

Als er meldingen op hotmail te voorschijn komen bij jou, moet je ook eens kijken of er geen vreemde processen of drivers op de achtergrond draaien, die proberen om je hotmail sessie te kapen.
    De HI kan bv een verkeerde output zijn door iets dat in je pc zelf zit.
    Scan zeker eens op spyware!

Ik wil dit wel doen voor Sloosmedia, voor 15 euro/uur, op voorwaarde dat hij stopt onze systemen af te kraken.
    Zijn kritiek is zelden gestaafd met goede argumenten.

Ik plan dit vanavond omdat:
    1) ik en mijn vrienden op een normale vrijdag altijd uitgaan, ik ging er van uit dat vrijdags de meeste mensen uit gaan - maar had dit beter eerst in onze statistieken gecontroleerd weliswaar.
    2) Omdat ik zaterdag en zondag bij mijn meisje ben en ze het niet zo leuk vindt als ik achter de computer zit in plaats van bij haar
    3) Omdat we niet willen riskeren dat er data verloren gaat. Uitstellen kan zorgen voor data corruptie.

Als bv zou blijken dat de hdd systematisch problemen gaat vertonen, moeten wij deze vervangen. Dit is de 20% kans downtime voornamelijk. De 5% kans extra is de kans dat de mirror de DNS niet goed zou doorgeven.

Niels stop verdorie nu toch eens met ruzie uit te lokken :@

Wat zouden wij dan jatten van sourceforge???
    En niet vitten over 1 linkje dat in mijn onderschrift staat aub, het is niet overdreven. De regels zijn er om misbruik te voorkomen.

Het is bij mij de macht der gewoonte om mijn site bij in mijn berichten te zetten. Dus niet vitten over zo iets doms aub!

Verdere commentaar mag je privé uiten, want vind niet dat je hier opbouwend communiceert. Zoniet verwijder ik het persoonlijk.

Wegens terugkerende problemen op de DNS server met het bestandssysteem waarop onze DNS data staat, zullen we deze avond om 22u de partities controleren op consistentie. Dit kan evenwel een 4 tal uur duren. Het onderhoud is deze avond gepland om zo weinig mogelijk hinder te veroorzaken.

Kans dat hierdoor deze website tijdelijk onbereikbaar wordt: 25%.
    (Afhankelijk van de load, de DNS caching die nog bij de providers zit, de mirror die het overneemt, ...)

Wij danken u alvast voor het begrip.