• Login
  • Register
  • Zoek
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Filebase Entry
  • More Options

ICTscripters

Dé plek voor IT

Dé plek voor IT

Login

Geavanceerde opties
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Home
  2. Forum
    1. Alle berichten
    2. Recente activiteiten
  3. ICT Nieuws
  4. Blog
  5. Marktplaats
    1. Werk
    2. Advertenties
    3. Domeinnamen
    4. Websites
    5. Design & lay-outs
    6. Scripts
    7. Overige
  6. Design
  7. Leden
    1. Actieve bezoekers
    2. Team
    3. Leden zoeken
  8. Downloads
  9. Goedkope domeinnamen
  1. Dé plek voor IT - ICTscripters
  2. Leden
  3. K.Rens

Forum

• Het oorspronkelijke Criminals Script

Lijno 19 juni 2026 om 15:06
  • StraatBaas is back, maar hoe?!

Syntax 17 juni 2026 om 10:28
  • RPG game gebouwd met AI

Frenzo.Webservice 11 juni 2026 om 19:44
  • Het Grote Vibe Code Topic

Syntax 1 juni 2026 om 20:05
  • PWYL source gezocht

Syntax 29 mei 2026 om 14:03
  • Ictscripters Chat

AarClay 21 april 2026 om 11:34
  • Help testers nodig voor android app Urgent

Servertjee 20 februari 2026 om 12:07
  • Partner Gezocht om meerdere NFT Collecties op Open Sea te Plaatsen

Servertjee 20 februari 2026 om 12:06

Marktplaats

• 4-letter domein: Togi.nl

evesi 17 juni 2026 om 17:08
  • 359 Nieuwe Domeinnamen Mei 2026

shiga 1 juni 2026 om 12:45
  • Sicarras.com - Moderne Mafia Text-Based RPG

Jeffrey.Hoekman 27 mei 2026 om 17:40

Posts by K.Rens

• Highlights gecorrigeerd

• K.Rens
    • 10 februari 2010 om 22:19

Het highlights systeem werd gecorrigeerd.
    Het is nu weer mogelijk te kijken naar de highlights via de homepagina.

http://www.criminalspoint.com/highlights.html

Verder heb ik het script herschreven om sneller in te laden.

Update: een klein deel van het bansysteem werd veranderd om een duidelijkere melding te geven bij directe toegang.

Update 2: Extra bugfixes mbt privéberichten.

• Regels up-to-date

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 23:24

Heel simpel:
    Deze regel houdt in dat wij een bericht mogen laten staan op CriminalsPoint, zelfs als je de website al verlaten hebt en zelfs als je zou sterven.
    Het komt erop neer dat gepost = gepost.
    Wil je niet dat het blijft staan, kun je ons dit beleefd vragen en verwijderen wij dit.

Zonder deze regel kan iemand na bv een jaar afkomen met:
    Ik wil weg van CP en je moet alles wat ik ooit op de site gedaan heb verwijderen.
    Dan moet ik alle scripts die hij gepost heeft, alle topic's, alle reacties, etc verwijderen.
    Dit kost me niet alleen veel tijd, maar maakt de topic's ook onoverzichtelijk.

Door het recht op je bericht over te dragen aan CP, kan de bezoeker ons minder eenvoudig verplichten om dit soort ingrijpende acties door te voeren.

Betreffende: "sourceforge, GPL"
    Ook heel simpel: omdat jij niet de rechten hebt, vermeld je dat dit onder de GPL valt en niet onder ons auteursrecht.
    Hierdoor mogen wij dit ook laten staan, want het is niet jou eigendom.

Het beperkt ons in onze aansprakelijkheid.

Anderzijds brengt het ook andere problemen mee met ons: we zijn sneller verantwoordelijk voor berichten die niet passen.
    Daarom dat we streng moeten optreden bij illegale posts (etc).

Het is helemaal niet bedoeld om rechten van jullie te stelen, maar om onszelf in te dekken dat iemand met 2000 posts nadien niet gaat eisen ze allemaal te verwijderen (xD)

• 3 Woorden verhaal mbt. criminals.

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 23:02

De Maffia: Een maffiabaas wordt je

• Regels up-to-date

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 22:53
    Citaat van Spinazie

Dat achter de schermen-onzin stoort me... Met de performance en beveiliging is niks mis, op het niveau van de gemiddelde CP'er in elk geval niet.
    Denk bijvoorbeeld aan de simpele oplossingen: Zet bijvoorbeeld je magic quotes eens uit! Die slashes in de quotes zijn irritant!

Die quotes komen erin door javascript...
    Ik ken de functie niet vanbuiten om die weg te krijgen + het zit ergens diep in 1 van de functies.
    Zou me enkele uurtjes kosten om dit te debuggen.
    Vandaar dat dit er nog altijd in zit, bij het posten van reacties.

Sta altijd open voor tips, als jullie weten welke functie ik in het geval van javascript hiervoor het best kan gebruiken, zonder dat de code effectief wordt uitgevoerd.
    In het verleden bleek uit testen dat dit op verschillende browsers anders werd geïnterpreteerd, wat de veiligheid niet ten goede kwam.

• Reden starten criminals

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 22:44

1: get lost
    2: vroeger hielp ik deze mensen met gratis hosting en opzetten van hun game. Hier ben ik mee gestopt omdat uiteindelijk 98% van de mensen die ik geholpen heb mij nooit bedankt hebben en uiteindelijk hun site nooit groot hebben kunnen krijgen door hun eigen luiheid.

Ik heb al meer dan 130 hostings geboden vroeger aan beginnende criminals webmasters + support, gratis, subdomein.gamecoll.com
    Het was het totaal niet waard.
    Nu help ik liever mensen waarvan ik zie dat ze echt kans maken, met een visie, een uniek idee - en die er zich voor willen inzetten.

Verder host ik zelf al jaren verschillende criminals games, sommigen met meer succes dan anderen.
    War4Europe was vroeger (6 jaar geleden) 1 van de eerste grote criminals games, we hadden toen meer dan 5000 leden.
    Na de reset is iedereen weggegaan en was W4E dood.

Websites zijn zo moeilijk te onderhouden...
    1 Klein ding en je site bloedt dood.
    Ik heb echt schrik gekregen van veranderingen (zoals jullie wel merken aan CP).

http://www.War4Europe.com : reset => iedereen weg, nooit teruggekomen
    http://www.WebScripters.Be : nieuwe lay-out => iedereen weg, nooit teruggekomen

Ik heb nog maar zelden geweten dat een nieuwe lay-out of een totale nieuwe versie van een site een hit is.
    Zelfs Facebook heeft mega veel aanhangers verloren door de release van de nieuwe lay-out.

Vraag 3: Merken jullie dit fenomeen ook? Reset / lay-out wijzigen / grote veranderingen resulteren eenvoudig in een total loss van de website? En hoe staan jullie hier zelf tegenover?

• Regels up-to-date

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 21:47

Geloof me, er gebeuren nog verbeteringen, maar die zien jullie niet ;)
    Vooral op het vlak van servers zijn we nu bezig met een grote opkuis en migratie.
    Alle applicaties komen op 1 aparte server.
    De mailserver krijgt een eigen stekje, de helpdesk etc etc.

Alles om de performantie te verbeteren en hoog te houden.

• Reden starten criminals

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 21:45

Criminals is mijn hobby, mijn leven.
    Weet niet hoe het komt, vermoedelijk omdat het een beetje mijn kindje is.

Ik ben vanaf dag 1 bezig met criminals, ik was er bij de start van criminals en beschouw me een beetje als de "Godfather" van criminals.
    Doe het graag, zie mensen samenwerken, zie jongeren echt evolueren van iets kinderachtigs naar een grote game-manager.
    Is leuk en iets om trots op te zijn.

CriminalsPoint brengt mensen samen met eenzelfde passie en die passie wil ik verder verspreiden.

• Voetbalmanager script!

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 18:39

Opgelet: dit topic werd gereport!
    De crew zal dit verder uitzoeken.
    Kort gelezen zou het erop neerkomen dat hierop geen doorverkoop rechten zaten.
    Overleg voor aankoop aub goed met de TS.

Topic kan verwijderd worden of aangepast worden naargelang van de uitkomst van de crew interventies.

• criminalspoint.nl

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 18:07

Ik zeg je net dat het aankopen van dit domein heling is en dus wettelijk strafbaar is.
    Lees onze regels!

Als jij dit domein koopt, dienen we niet alleen Riick te vervolgen, maar ook jou wegens heling.
    Ik sluit dat topic voor je eigen bestwil.

Heeft niets met mijn pissed-off humeur te maken.

CP.nl IS NIET TE KOOP!
    Ik ben de eigenaar en ik wil NIET verkopen.

• criminalspoint.nl

• K.Rens
    • 9 februari 2010 om 17:47

Dit domein is eigendom van mijzelf.
    De verhuis werd door valsheid in geschriften bekomen en kan niet worden overgedragen.

Verder is heling nog altijd strafbaar (kopen en verkopen van gestolen zaken).

Het domein was nog altijd geldig toen het ons ontvreemd werd.
    Er was geen sprake van laattijdige betaling van mijnentwege.

• CriminalsPoint terug online

• K.Rens
    • 8 februari 2010 om 12:24

Als je meer dan 300 domeinen hebt volg je dit niet meer op, is gekken werk, voor iets dat automatisch verloopt en altijd in orde zou moeten zijn. Trust me...

Never trust computers.

Ps: in mijn status overzicht stond het domein alszijnde verhuisd. In realiteit was dit niet gebeurd. Fout van voorvermelde domeinleverancier.

Topic gesloten wegens domme reacties en onbegrip.

• K.Rens
    • 8 februari 2010 om 10:41

Abaddon: je haalt hier alles door elkaar.
    Je zegt dat wij een slechte kleine partij zijn, terwijl de grote Antagonist de fout heeft gemaakt...
    Ze hebben mij niet verwittigd en het domein gewoon laten vervallen...

En verder verwijderen wij zulke domme berichten niet, ook al vind ik persoonlijk dat je enkel jezelf ermee belachelijk maakt...

Wat mij betreft was alles geregeld.
    De verhuis was aangevraagd en betaald, ik mag er dan ook vanuit gaan dat zonder ander tegenbericht, dit ook effectief gebeurt...

• K.Rens
    • 7 februari 2010 om 23:26

MoBSter: je ziet het totaal verkeerd.
    Met onze webhosting is nooit iets mis geweest.
    Wij draaien alles op eigen servers!
    Gaat er 1tje offline, staat normaal meteen een andere klaar!

Verder nemen wij elke 3 uur een backup, dus ook dat is geen probleem.

Hosting was hier nooit het probleem, er is slechts 1 ding waarvoor we op anderen moeten rekenen en dat zijn domeinen...
    En daar ga ik ervan uit dat als wij betalen, zij leveren.
    Hier kan ik verder 0,0 aan doen!!!

Mij hiervan verwijten zonder achtergrond kennis vind ik persoonlijk laag van je.
    Ofwel weet je niet beter...

Ja, je kan kiezen waar je domeinen host, maar ik heb CriminalsPoint overgekocht en had dus geen keuze. Antagonist wou de domeinen niet verhuizen naar mijn registrar (waar normaal wel alles correct loopt, al 6 jaar lang!).
    Waarom ze dit niet hebben toegestaan weet ik niet, maar ik had een toestemming van de eigenaar en de authz key.
    Dus dat domein had gewoon moeten worden verhuisd.

Dat ze het domein niet verhuizen tot daar aan toe, maar dat ze het dan ook nog laten vervallen zonder mij te verwittigen...
    Sorry, maar dat vind ik onaanvaardbaar.
    En het klotige is dat ik daar nu eens echt niets aan kon doen.

Het enige dat jullie mij hier kunnen verwijten is het feit dat het pas na 2 dagen online kwam op een ander domein en ik jullie niet eerder kon verwittigen...

Ps: wil je geen mails meer van ons, contacteer mij dan even en dan stel ik dit meteen ook in.

• K.Rens
    • 7 februari 2010 om 21:11

JeroenH, begrijp mij NIET verkeerd!
    En maak je aub geen veronderstellingen.

"Als je er toch geen tijd in wou steken"
    Begrijp goed dat ik 1000X liever tijd zou steken in CriminalsPoint, in het scripten en het prutsen aan servers, dan aan het besturen van een bedrijf.
    Boekhouding is oersaai, delegeren is pokke moeilijk, contracten opstellen en opvolgen is mega moeilijk...
    Verder krijg je als scripter alleen maar lof, maar als zaakvoerder alle shit over je heen.
    Je bent nooit aanwezig, je bent nooit online, ...

Vergeet niet dat wij verschillende servers hebben, meer dan 300 domeinen, meer dan 50.000 leden, mailings met boven de 400.000 mensen in, kindjes die je zitten zwart te maken of je sites namaken, domme Ddos kindjes, ...

Mijn leven is belange niet zo fijn als toen ik gewoon nog een webmaster was!

Verder is het mega moeilijk om goed personeel te vinden, deze op te volgen, te zorgen voor waterdichte contracten, ...
    En als je dan nog met veel minderjarigen op je dak zit...
    Bovendien willen veel mensen geen contracten tekenen en kan je als je het professioneel wilt aanpakken niet zonder contract werken.

Zo ook voor deze site, wie aan de db wil of in de scripts moet een contract tekenen.
    Hierdoor trek je veel moeilijker mensen aan en is het veel moeilijker om al die contracten op te volgen.

Ik heb nu eerlijk gezegd dringend nood aan een human resources departement.
    Iemand die contracten opstelt en opvolgt, want ik heb er geen tijd voor ^o)

Dat zou al veel doen...
    Maar ook een bekwame HR individu van minstens 16 jaar kan ik nergens vinden...
    Wie kan ik het kwalijk nemen, is een saai jobje...

• K.Rens
    • 7 februari 2010 om 20:39

Er is een groot verschil met wanbeleid en beperkt beleid.
    Ik ben de eigenaar van CP, ik betaal alles, maar verder is het niet mijn taak om deze site elke dag te onderhouden.

Verder komen er regelmatig ex-crewleden terug, dus zo heel slecht zal het bij ons wel niet zijn.

Never change a winning horse.
    Ik vind CP goed als het is en weet niet meteen wat eraan te veranderen.
    Verder zie ik het nut ook niet in om tijd te steken in deze site, als men in de achtergrond bezig is aan een nieuwe CP source.
    Vrij dom dus om nu hier veel tijd en geld in te steken, terwijl deze source binnen enkele maanden wordt weggegooid...

Verder worden wij niet geplaagd door hackers...
    Weet niet waar je dat haalt.
    En alle Ddos aanvallen werden binnen de 5 minuten gestopt, verbannen en de ip's werden aangegeven...
    Dus niet klagen over iets waar je alleen maar wilde verhalen van hebt gehoord.

Verder heb ik een zeer belastende dagjob bij Ernst & Young, als IT risk & assurance auditor en zit ik bij in het Security team voor de veiligheid van de websites en servers van de Royal Bank Of Scotland te testen.

CP is NIET mijn leven, maar een hobby.
    Tenzij CP ooit mijn eten en mijn dak kan betalen, blijft dit zo.

Dus ofwel blijf je niet bij de pakken zitten en ga je bedrijven contacteren om ze te laten adverteren op CP, zodat ik hier iemand full-time op kan zetten, ofwel hoop ik dat je wat begrip opbrengt voor mijn situatie...

• K.Rens
    • 7 februari 2010 om 20:26

Van mij moet je niet terugkomen naar CP hoor, als je niet apprecieert wat ik allemaal probeer te doen voor jullie...
    Een beetje begrip zou ik wel appreci?ren.

Ik heb de domeinen betaald en verlengd en heb het bewijs hiervan ook doorgestuurd.
    Als 2 maatschappijen vechten voor het domein criminalspoint.com en .net, dan sta ik als eigenaar daar blijkbaar buiten en kan daar niets aan doen.

Ik begrijp dat men niet graag klanten verliest (antagonist), maar dat ze dan gewoon maar het domein gijzelen, vind ik niet kunnen!
    Dit is ook 1 van de redenen dat ik minder dan een jaar geleden een verhuis heb aangevraagd en betaald.
    Antagonist heeft dit toen geweigerd zonder mij te verwittigen.
    Ik ga er vanuit dat dit altijd correct verloopt, zoals al meer dan 6 jaar het geval is.
    Ik heb wel iets beter te doen dan de 300 domeinen die ik moet opvolgen 1 per 1 na te lopen om te kijken of dit correct gebeurt.
    Ik betaal voor iets en dat moet dan geleverd worden, zo simpel is het.

Een dikke fout dus van zowel Antagonist (voornamelijk) als de uitgever van de .com waarbij wij de verhuis hadden aangevraagd.
    Zij hadden dit verder moeten opvolgen, niet ik.
    Als dit bij hen niet ging, hadden ze mij moeten verwittigen...

Sorry, maar mij van wanbeleid hiervoor beschuldigen vind ik niet kunnen.
    Als jij in mijn schoenen zou staan, zou je het even goed kunnen voorhebben...

Ps: CP is niet winstgevend, droom toch verder joh...

• K.Rens
    • 7 februari 2010 om 20:07

De reden dat ik nu pas een massa email uitstuur is omwille van:
    1) De mailserver wordt vanaf dit weekend gemigreerd.
    Dit om het aantal servers te verminderen en meer virtueel te gaan werken.
    Alle low-usage activiteiten komen nu op 1 server te staan (mail, helpdesk, ...).
    2) Anderzijds was de licentie (1 jaar) van onze massa email tool vervallen. Ik kon deze dus niet gebruiken zonder de licentie te verlengen. Aangezien wij meer dan 400.000 mails uitsturen bij bepaalde mailings voor klanten, is het uitermate belangrijk dat we dit correct opvolgen naar de toekomst toe.
    De licentie is vorige week vervallen, waardoor de tool niet meer beschikbaar was.
    Verder diende ik ook de maillist van CP te migreren naar deze tool.
    Kleine zaken, die al snel een dagje werk vergen.
    3) Ik kreeg elk uur een 20-tal mails van leden die CP mistten en wensten te weten wanneer we terug beschikbaar zouden zijn.
    Bedankt voor jullie steun (ook al kost het beantwoorden van deze mails veel tijd).

Hopend op jullie begrip,
    ik heb mijn best gedaan.
    K.Rens

• K.Rens
    • 6 februari 2010 om 10:02

Beste CriminalsPoint leden,

Door een discussie tussen een 2 webhosting providers, naar aanleiding van de overname van CriminalsPoint een jaar geleden, heeft men beslist alle criminalspoint.* domeinen tijdelijk af te sluiten tot er duidelijkheid is.

Ik ben gerust bereid verlengingen te betalen, zoals van in het begin aangegeven, maar blijkbaar weet niemand waar de domeinen juist staan.

Ik probeer dit op te volgen en de domeinen weer te bemachtigen.
    Excuses voor dit ongemak, hier konden wij niets aan doen.
    Ik werd verzekerd dat de verhuis voltooid was en dit was ook zo zichtbaar in de whois data.

Nog nooit meegemaakt...

Als ik meer weet, laat ik jullie dit hier weten.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat bedankt voor jullie begrip,
    K. Rens

*Edit: ondertussen is CriminalsPoint weer beschikbaar op http://www.criminalspoint.nl en .be
    De domeinnaam status wordt nog altijd opgevolgd (.com en .net). *

• Paypal

• K.Rens
    • 5 februari 2010 om 09:26

Ik heb nog paypal tegoed genoeg.
    Als je via http://www.dimoweb.com 500 Gcoins (5 euro) overschrijft naar mijn account genaamd klasje, stort ik naar een adres van je keuze 5? over.

• Google AdSense

• K.Rens
    • 2 februari 2010 om 18:14

Veel mensen worden zo door google besteeld.
    Dat is exact de reden dat ik een alternatieve google heb gemaakt:
    http://www.publicoll.com

Ik zou gewoon nieuwe account aanmaken, als je adres wat verschilt en je mail, zien ze het normaal niet.

ICT Nieuws

• Quanscient ontvangt €10M om AI- en kwantum-native hardware engineering te bevorderen - Tech.eu

ICTscripters 27 mei 2026 om 12:03
  • Datalek bij leverancier Canvas - Universiteit van Amsterdam

ICTscripters 10 mei 2026 om 12:03
  • Data privacy in 2026: Hoe de naleving van GDPR verandert

ICTscripters 8 mei 2026 om 12:16

Blogs

• Functioneel ontwerp

Dees 28 december 2014 om 12:38
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 1/2

FangorN 28 december 2018 om 12:35
  • Access Control List implementatie in PHP/MySQL - deel 2/2

FangorN 29 december 2018 om 12:37
  1. Marktplaats
  2. Design
  3. Voorwaarden
  4. Ons team
  5. Leden
  6. Geschiedenis
  7. Regels
  8. Links
  9. Privacy Policy
ICTscripters ©2005 - 2026 , goedkope hosting door DiMoWeb.com, BE0558.915.582
Sponsors: Beste kattenhotel provincie Antwerpen | Beste Zetes eid kaartlezer webshop
Style: Nexus by cls-design
Stylename
Nexus
Manufacturer
cls-design
Licence
Commercial styles
Help
Supportforum
Visit cls-design