Posts by K.Rens

MoBSter: je ziet het totaal verkeerd.
    Met onze webhosting is nooit iets mis geweest.
    Wij draaien alles op eigen servers!
    Gaat er 1tje offline, staat normaal meteen een andere klaar!

Verder nemen wij elke 3 uur een backup, dus ook dat is geen probleem.

Hosting was hier nooit het probleem, er is slechts 1 ding waarvoor we op anderen moeten rekenen en dat zijn domeinen...
    En daar ga ik ervan uit dat als wij betalen, zij leveren.
    Hier kan ik verder 0,0 aan doen!!!

Mij hiervan verwijten zonder achtergrond kennis vind ik persoonlijk laag van je.
    Ofwel weet je niet beter...

Ja, je kan kiezen waar je domeinen host, maar ik heb CriminalsPoint overgekocht en had dus geen keuze. Antagonist wou de domeinen niet verhuizen naar mijn registrar (waar normaal wel alles correct loopt, al 6 jaar lang!).
    Waarom ze dit niet hebben toegestaan weet ik niet, maar ik had een toestemming van de eigenaar en de authz key.
    Dus dat domein had gewoon moeten worden verhuisd.

Dat ze het domein niet verhuizen tot daar aan toe, maar dat ze het dan ook nog laten vervallen zonder mij te verwittigen...
    Sorry, maar dat vind ik onaanvaardbaar.
    En het klotige is dat ik daar nu eens echt niets aan kon doen.

Het enige dat jullie mij hier kunnen verwijten is het feit dat het pas na 2 dagen online kwam op een ander domein en ik jullie niet eerder kon verwittigen...

Ps: wil je geen mails meer van ons, contacteer mij dan even en dan stel ik dit meteen ook in.

JeroenH, begrijp mij NIET verkeerd!
    En maak je aub geen veronderstellingen.

"Als je er toch geen tijd in wou steken"
    Begrijp goed dat ik 1000X liever tijd zou steken in CriminalsPoint, in het scripten en het prutsen aan servers, dan aan het besturen van een bedrijf.
    Boekhouding is oersaai, delegeren is pokke moeilijk, contracten opstellen en opvolgen is mega moeilijk...
    Verder krijg je als scripter alleen maar lof, maar als zaakvoerder alle shit over je heen.
    Je bent nooit aanwezig, je bent nooit online, ...

Vergeet niet dat wij verschillende servers hebben, meer dan 300 domeinen, meer dan 50.000 leden, mailings met boven de 400.000 mensen in, kindjes die je zitten zwart te maken of je sites namaken, domme Ddos kindjes, ...

Mijn leven is belange niet zo fijn als toen ik gewoon nog een webmaster was!

Verder is het mega moeilijk om goed personeel te vinden, deze op te volgen, te zorgen voor waterdichte contracten, ...
    En als je dan nog met veel minderjarigen op je dak zit...
    Bovendien willen veel mensen geen contracten tekenen en kan je als je het professioneel wilt aanpakken niet zonder contract werken.

Zo ook voor deze site, wie aan de db wil of in de scripts moet een contract tekenen.
    Hierdoor trek je veel moeilijker mensen aan en is het veel moeilijker om al die contracten op te volgen.

Ik heb nu eerlijk gezegd dringend nood aan een human resources departement.
    Iemand die contracten opstelt en opvolgt, want ik heb er geen tijd voor ^o)

Dat zou al veel doen...
    Maar ook een bekwame HR individu van minstens 16 jaar kan ik nergens vinden...
    Wie kan ik het kwalijk nemen, is een saai jobje...

Er is een groot verschil met wanbeleid en beperkt beleid.
    Ik ben de eigenaar van CP, ik betaal alles, maar verder is het niet mijn taak om deze site elke dag te onderhouden.

Verder komen er regelmatig ex-crewleden terug, dus zo heel slecht zal het bij ons wel niet zijn.

Never change a winning horse.
    Ik vind CP goed als het is en weet niet meteen wat eraan te veranderen.
    Verder zie ik het nut ook niet in om tijd te steken in deze site, als men in de achtergrond bezig is aan een nieuwe CP source.
    Vrij dom dus om nu hier veel tijd en geld in te steken, terwijl deze source binnen enkele maanden wordt weggegooid...

Verder worden wij niet geplaagd door hackers...
    Weet niet waar je dat haalt.
    En alle Ddos aanvallen werden binnen de 5 minuten gestopt, verbannen en de ip's werden aangegeven...
    Dus niet klagen over iets waar je alleen maar wilde verhalen van hebt gehoord.

Verder heb ik een zeer belastende dagjob bij Ernst & Young, als IT risk & assurance auditor en zit ik bij in het Security team voor de veiligheid van de websites en servers van de Royal Bank Of Scotland te testen.

CP is NIET mijn leven, maar een hobby.
    Tenzij CP ooit mijn eten en mijn dak kan betalen, blijft dit zo.

Dus ofwel blijf je niet bij de pakken zitten en ga je bedrijven contacteren om ze te laten adverteren op CP, zodat ik hier iemand full-time op kan zetten, ofwel hoop ik dat je wat begrip opbrengt voor mijn situatie...

Van mij moet je niet terugkomen naar CP hoor, als je niet apprecieert wat ik allemaal probeer te doen voor jullie...
    Een beetje begrip zou ik wel appreci?ren.

Ik heb de domeinen betaald en verlengd en heb het bewijs hiervan ook doorgestuurd.
    Als 2 maatschappijen vechten voor het domein criminalspoint.com en .net, dan sta ik als eigenaar daar blijkbaar buiten en kan daar niets aan doen.

Ik begrijp dat men niet graag klanten verliest (antagonist), maar dat ze dan gewoon maar het domein gijzelen, vind ik niet kunnen!
    Dit is ook 1 van de redenen dat ik minder dan een jaar geleden een verhuis heb aangevraagd en betaald.
    Antagonist heeft dit toen geweigerd zonder mij te verwittigen.
    Ik ga er vanuit dat dit altijd correct verloopt, zoals al meer dan 6 jaar het geval is.
    Ik heb wel iets beter te doen dan de 300 domeinen die ik moet opvolgen 1 per 1 na te lopen om te kijken of dit correct gebeurt.
    Ik betaal voor iets en dat moet dan geleverd worden, zo simpel is het.

Een dikke fout dus van zowel Antagonist (voornamelijk) als de uitgever van de .com waarbij wij de verhuis hadden aangevraagd.
    Zij hadden dit verder moeten opvolgen, niet ik.
    Als dit bij hen niet ging, hadden ze mij moeten verwittigen...

Sorry, maar mij van wanbeleid hiervoor beschuldigen vind ik niet kunnen.
    Als jij in mijn schoenen zou staan, zou je het even goed kunnen voorhebben...

Ps: CP is niet winstgevend, droom toch verder joh...

De reden dat ik nu pas een massa email uitstuur is omwille van:
    1) De mailserver wordt vanaf dit weekend gemigreerd.
    Dit om het aantal servers te verminderen en meer virtueel te gaan werken.
    Alle low-usage activiteiten komen nu op 1 server te staan (mail, helpdesk, ...).
    2) Anderzijds was de licentie (1 jaar) van onze massa email tool vervallen. Ik kon deze dus niet gebruiken zonder de licentie te verlengen. Aangezien wij meer dan 400.000 mails uitsturen bij bepaalde mailings voor klanten, is het uitermate belangrijk dat we dit correct opvolgen naar de toekomst toe.
    De licentie is vorige week vervallen, waardoor de tool niet meer beschikbaar was.
    Verder diende ik ook de maillist van CP te migreren naar deze tool.
    Kleine zaken, die al snel een dagje werk vergen.
    3) Ik kreeg elk uur een 20-tal mails van leden die CP mistten en wensten te weten wanneer we terug beschikbaar zouden zijn.
    Bedankt voor jullie steun (ook al kost het beantwoorden van deze mails veel tijd).

Hopend op jullie begrip,
    ik heb mijn best gedaan.
    K.Rens

Beste CriminalsPoint leden,

Door een discussie tussen een 2 webhosting providers, naar aanleiding van de overname van CriminalsPoint een jaar geleden, heeft men beslist alle criminalspoint.* domeinen tijdelijk af te sluiten tot er duidelijkheid is.

Ik ben gerust bereid verlengingen te betalen, zoals van in het begin aangegeven, maar blijkbaar weet niemand waar de domeinen juist staan.

Ik probeer dit op te volgen en de domeinen weer te bemachtigen.
    Excuses voor dit ongemak, hier konden wij niets aan doen.
    Ik werd verzekerd dat de verhuis voltooid was en dit was ook zo zichtbaar in de whois data.

Nog nooit meegemaakt...

Als ik meer weet, laat ik jullie dit hier weten.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat bedankt voor jullie begrip,
    K. Rens

*Edit: ondertussen is CriminalsPoint weer beschikbaar op http://www.criminalspoint.nl en .be
    De domeinnaam status wordt nog altijd opgevolgd (.com en .net). *

In het vervolg kun je eventueel ook werken met ons systeem van verzekerde betaling.

Als je een opdracht uitvoert, zet de opdrachtgever een bepaald bedrag vast op een speciale rekening.
    Pas als beide partijen akkoord zijn met iets, wordt er uitbetaald.
    Zo kun je zonder problemen een design leveren, want je weet zeker dat het geld online vast staat.

Persoonlijk gebruik ik hier: http://todo.gamecoll.com voor.
    Daarmee kun je taken aan anderen aanwijzen en pas als alle partijen akkoord zijn, wordt het geld vrijgegeven.

Bovendien is het systeem gratis ;)

Opgelet, je kan als webmaster aansprakelijk worden gesteld voor het exporteren van persoonsgegevens naar het buitenland, door het installeren van google analytics op je website.
    Pas goed op met de wetgeving per land!

Vraag: Mogen Amerikaanse bedrijven zoals Google eigenlijk wel allerlei data over ons verzamelen?

Antwoord: De privacywetten in Europa zijn de strengste van deze planeet, en vele malen strenger dan in de VS. Zo is voor elke verwerking toestemming nodig, en die toestemming moet uitdrukkelijk worden gegeven. Ook moet je altijd opt-out kunnen doen en heb je recht van inzage in wat er met je gegevens gebeurt.

Google als Amerikaans bedrijf houdt zich aan de Amerikaanse regels, maar heeft weinig zin om zich ook aan de Europese te houden. Zeker omdat in de Europese opvattingen een IP-adres een persoonsgegeven is (net als telefoonnummer of adres + woonplaats) en daarmee alles wat Google doet onder de privacywet komt te vallen.

Amerikaanse bedrijven die hun servers ook in de VS hebben staan, kunnen een lange neus maken richting de Europese privacywetgeving door te claimen dat wat zij doen, in de VS gebeurt en dus buiten Europese jurisdictie. Dat gaat een heel eind goed, tenzij er ineens Javascripts of cookies opduiken die op PC's in Europa worden neergezet. Want het inzetten van computerkracht in Europa om persoonsgegevens te verwerken, valt onder de Europese privacywetgeving. En ja, een cookie opslaan is daarvoor al genoeg.

Als het gaat om Google Analytics of vergelijkbare scripts, dan kan Google de verantwoordelijkheid afschuiven op de webmaster die de scripts installeert. Want dan verzamelt de webmaster de gegevens en niet Google zelf. De webmaster heeft het dan moeilijk, want hij exporteert dan persoonsgegevens naar buiten Europa en dat is in principe verboden.

Dus nee, het mag niet maar Amerikaanse bedrijven vinden van wel en doen het daarom lekker toch.

Bron: http://www.security.nl/artikel…zamelt_data_over_ons.html

Gemiddeld krijgen wij ongeveer 2 script opdrachten per maand van telkens een 15 tal uur.
    Design opdrachten ongeveer 1 per 2 maand, maar dit neemt dan telkens ook iets langer in beslag.

Voorbeelden van design is bv het leveren van een nieuwe reclamefolder voor een bedrijf of het ontwikkelen van een nieuw logo en huisstijl.

Velen onder jullie kijken minachtend neer op ons, maar wij doen enorm veel met ons team van amper 7 man.
    Aangezien ik nu geen tijd meer heb voor het management en zoeken van nieuwe klanten, zoek ik een extra scripter, zodat ik mij meer kan richten op het beheer en de opvolging.

Beste CP leden,

http://www.DiMoWeb.com is op zoek naar een gedreven webmaster om ons team te vervoegen.

Profiel:
    Goede kennis van PHP & MySQL
    Initiatief nemen
    Minstens 14 jaar

Verloning:
    8 euro per uur, tenzij een andere vergoeding wordt afgesproken met de klant.

Werkomschrijving:
    Het maken van scripts voor verschillende klanten, in opdracht van deze klanten. Zeer variërende opdrachten.
    Voornamelijk voor criminals games (90%).

Doorgroei mogelijkheden:
    Kans om mee in het DiMoWeb team te komen en te werken tegen een vaste vergoeding aan een aantal interne projecten, indien er tijdelijk geen externe klanten beschikbaar zouden zijn.
    Indien voldoende ontwikkeld binnen het team, kun je indien gewenst projectleider worden van 1 van onze afdelingen.

Huidig aantal uur werk beschikbaar:
    15 uur extern, met kans op oneindig aantal uren voor interne projecten.

Solliciteren kan door je sollicitatie in te dienen via helpdesk at gamecoll punt com
    Vermeld je leeftijd, je studies, je ervaring en de reden waarom wij jou zouden aannemen.

Job op basis van freelance contract.

Waarom kies je voor java, dan moeten alle bezoekers altijd een plug-in installeren?
    Jaagt redelijk wat mensen weg, tenzij je beroemd bent zoals runescape...

Rondlopen is altijd leuk in games...
    Maar grafisch moeilijk te maken.

Beide, is een project van 1 van onze projectleiders, gebaseerd op een source die we eens ergens aangeschaft hebben.
    Maar wat je daar ziet is niet de nieuwste versie, maar soit.

Ok, wat mij betreft is het duidelijk dat de leden geen ruzie stokers willen en dat sfeer belangrijk is.

Topic closed.
    In geval iemand het hier niet mee eens is, mag hij mij dit laten weten via een aangetekend schrijven (xD)

Abaddon: je bericht lijkt meer op een flame ;)

"Als ik 4 banpunten krijg omdat ik zeg dat de beveiliging hier waardeloos is als een sukkeltje het al binnen 3 minuten kan ddosen"
    => Wij beschouwen dit als een bedreiging.
    Zo iets moet je niet publiek zitten roepen, zoals je nu weer doet, maar melden aan de site beheerders, zodat deze er iets tegen kunnen doen.
    Technisch gezien krijg ik elke server plat via ddos.
    Dit is, mits het correct wordt toegepast, niet te vermeiden.
    (En spreek me hierop niet tegen, ik weet waarover ik praat!)

"aangezien 9/10 keer het hele topic ineens weg is, kan ik daarmee niet verder komen dan gebakken lucht."
    Dit wil zeggen dat 9 op 10 van jou reacties onze regels overtreed, mensen beledigd of de sfeer verpest (zoals je nu ook weer doet).

Sfeer is heel belangrijk op een forum, daarom dat wij hier streng tegen optreden.
    Heel je bericht hier
    1) Gaat over het verleden (laat het verleden rusten...)
    2) Gaat over feiten die we onderling al lang besproken hebben, maar waar je maar niet over kan rusten en blijft over terugkomen.
    Totaal ongepast dus. Dacht dat je eindelijk geleerd zou hebben hoe je gepast te gedragen... Je unban werd verschaft op uitdrukkelijk verzoek om de sfeer niet te verpesten en ons niet meer te bedreigen...
    3) De hele discussie heeft niets meer te maken met je originele punt en daar speel je zelf deels in mee.

Nu ontopic aub, en geen afkraak reacties meer zoals hierboven!

Ik vind dat je een heel goed punt aanhaalt, waar elke webmaster zeker een half uur tijd voor moet vrijmaken om over na te denken.
    Ja, als je server in Nederland staat, val je onder de Nederlandse wetgeving.
    En ja, in Nederland is er auteursrecht.
    Er zijn echter zoveel mogelijke verklaringen die een webmaster kan geven, dat ze uiteindelijk zeer veel kunnen omzeilen.

Een regeltje in de disclaimer dat alle geplaatste posts automatisch eigendom worden van CP, is bv niet correct, want deze "licentie" kan ten alle tijde weer worden ingetrokken.
    Anderzijds is het wel onze plicht om alles op te kuisen en zijn WIJ VOLLEDIG VERANTWOORDELIJK in geval illegale zaken gebeuren op het forum.

Voorbeeld: het nederlandse forum over oplichting, werd gesloten omdat een ?meubelfabrikant? online werd beledigd (laster) door een boze klant.
    De webmaster is veroordeeld en moest het op dwangsom van ?2000 per dag dat het er nog stond verwijderen. Verder was er een schadevergoedinig van ongeveer ?10.000 verschuldigd.
    Voor mij telt dit laatste veel harder door, dan het verwijderen van een bericht.

Ik bekijk het als volgt:
    Je verleent ons licentie op je bericht, maar wij hebben geen plicht dit te communiceren naar iedereen.
    Wat mij betreft kiezen wij gewoon ervoor om je auteursrechtelijk bericht niet (meer) online te plaatsen, en verwijderen we het dus online. Het staat echter normaal altijd nog in onze backup's, dus wij kunnen dit wel opzoeken.

Kortom: een webmaster kiest zijn eigen regels en moet naar goed gevoel een forum leiden.
    Wetgeving is belangrijk, want je kan worden aangeklaagd als je het niet goed opvolgt.
    Je moet dus een weg in het midden vinden.

Ik beheer meer dan 250 domeinen op een correcte manier en heb nog nooit problemen gehad met mijn whois gegevens.
    Integendeel, dankzij whois gegevens heb ik heel vaak en zeer efficiënt problemen met webmasters kunnen afhandelen.

Je geloofd toch echt niet dat het nu veiliger of beter gaat worden op het internet?
    Ik hou enorm hard van privacy, maar voor andere registrars zouden deze gegevens gewoon zichtbaar moeten blijven!
    Ik heb deze echt hard nodig om ervoor te zorgen dat onze naam niet zomaar bezoedeld wordt en om ervoor te zorgen dat niemand misbruik maakt.
    Als een source verkocht wordt, kan ik aan de hand van het domein bv controleren of het wel echt de eigenaar is.

Ik denk dat sommige mensen wel toegang zouden moeten kunnen blijven hebben tot deze gegevens...
    Misbruik zal er altijd zijn, maar laten we tenminste de transparantie behouden.
    Welke webmaster plaatst immers zijn adres op zijn site...
    Of telefoon... :(

Het eerste wat ik nu ga doen is beginnen van zo'n gegevens te verzamelen van alle interessante domeinen die ik ken...
    Massaal...