Abaddon: je bericht lijkt meer op een flame 
"Als ik 4 banpunten krijg omdat ik zeg dat de beveiliging hier waardeloos is als een sukkeltje het al binnen 3 minuten kan ddosen"
=> Wij beschouwen dit als een bedreiging.
Zo iets moet je niet publiek zitten roepen, zoals je nu weer doet, maar melden aan de site beheerders, zodat deze er iets tegen kunnen doen.
Technisch gezien krijg ik elke server plat via ddos.
Dit is, mits het correct wordt toegepast, niet te vermeiden.
(En spreek me hierop niet tegen, ik weet waarover ik praat!)
"aangezien 9/10 keer het hele topic ineens weg is, kan ik daarmee niet verder komen dan gebakken lucht."
Dit wil zeggen dat 9 op 10 van jou reacties onze regels overtreed, mensen beledigd of de sfeer verpest (zoals je nu ook weer doet).
Sfeer is heel belangrijk op een forum, daarom dat wij hier streng tegen optreden.
Heel je bericht hier
1) Gaat over het verleden (laat het verleden rusten...)
2) Gaat over feiten die we onderling al lang besproken hebben, maar waar je maar niet over kan rusten en blijft over terugkomen.
Totaal ongepast dus. Dacht dat je eindelijk geleerd zou hebben hoe je gepast te gedragen... Je unban werd verschaft op uitdrukkelijk verzoek om de sfeer niet te verpesten en ons niet meer te bedreigen...
3) De hele discussie heeft niets meer te maken met je originele punt en daar speel je zelf deels in mee.
Nu ontopic aub, en geen afkraak reacties meer zoals hierboven!
Ik vind dat je een heel goed punt aanhaalt, waar elke webmaster zeker een half uur tijd voor moet vrijmaken om over na te denken.
Ja, als je server in Nederland staat, val je onder de Nederlandse wetgeving.
En ja, in Nederland is er auteursrecht.
Er zijn echter zoveel mogelijke verklaringen die een webmaster kan geven, dat ze uiteindelijk zeer veel kunnen omzeilen.
Een regeltje in de disclaimer dat alle geplaatste posts automatisch eigendom worden van CP, is bv niet correct, want deze "licentie" kan ten alle tijde weer worden ingetrokken.
Anderzijds is het wel onze plicht om alles op te kuisen en zijn WIJ VOLLEDIG VERANTWOORDELIJK in geval illegale zaken gebeuren op het forum.
Voorbeeld: het nederlandse forum over oplichting, werd gesloten omdat een ?meubelfabrikant? online werd beledigd (laster) door een boze klant.
De webmaster is veroordeeld en moest het op dwangsom van ?2000 per dag dat het er nog stond verwijderen. Verder was er een schadevergoedinig van ongeveer ?10.000 verschuldigd.
Voor mij telt dit laatste veel harder door, dan het verwijderen van een bericht.
Ik bekijk het als volgt:
Je verleent ons licentie op je bericht, maar wij hebben geen plicht dit te communiceren naar iedereen.
Wat mij betreft kiezen wij gewoon ervoor om je auteursrechtelijk bericht niet (meer) online te plaatsen, en verwijderen we het dus online. Het staat echter normaal altijd nog in onze backup's, dus wij kunnen dit wel opzoeken.
Kortom: een webmaster kiest zijn eigen regels en moet naar goed gevoel een forum leiden.
Wetgeving is belangrijk, want je kan worden aangeklaagd als je het niet goed opvolgt.
Je moet dus een weg in het midden vinden.