Posts by K.Rens
-
-
We doen deze migratie om verschillende redenen:
1) Doel om 2 servers minder te gebruiken => minder kosten maandelijks (80 euro per maand per server minder!)
2) Milieuvriendelijker: waarom veel servers hebben draaien, waarvan sommige al van 2005 dateren en mega veel elektriciteit verbruiken, als je ze kan samen zetten virtueel en het milieu sparen.De 2 oudste servers, die het meeste elektriciteit verbruiken, gaan we nu uitfaseren en zouden binnen een maand offline moeten staan en op kapaza.be moeten staan (zonder hdd, die worden vernietigd).
Dan blijven ons nog meer dan servers genoeg over (details bespaar ik), maar we gaan naar voor persoonlijk gebruik naar:
1) Hoofdserver: voor al onze eigen projecten (CP, DiMoWeb, OnlineGameManager, ...).
Flexibele server, op maat van de projecten.
Het hoge aantal domeinen dat hiernaartoe verwijst is oa. te verklaren door het feit dat al onze sites al snel een 6-tal domeinen hebben (cp.be, cp.nl, cp.com, ...).
OnlineGameManager zelf heeft er een 150-tal.2) Klantenserver: voor al onze klanten, hoge uptime, hoge stabiliteit.
Deze zit dus ook op een ander ip.3) Mail en applicatie server: voor alle toepassingen die minder vaak worden geupdated en een groter risico inhouden.
Klanten komen normaal nooit direct in contact met deze server.
Hierop draait de helpdesk tool, de mailling lists, de live helpdesk, berekeningen voor klanten, ...4) Backup server
Al onze servers worden elke 3 uur gebackupped en backups worden tot een jaar bijgehouden (buiten logs, deze 10 jaar - wettelijke verplichting).Verder hebben wij mogelijk nog andere servers en staat 1 server hier niet noodzakelijk echt voor 1 server (mirror's, caching, ...).
Hier ga ik expres niet op in om aanvallen op andere systemen te voorkomen. Een aantal van deze systemen draaien enkel via een lokaal ip en zijn niet met het internet verbondenZoals je ziet komt er al snel veel bij kijken, ook bij kleinere webhosters...
We denken wel degelijk goed na over alles en zijn continu bezig met verbeteringen, ook al zien jullie die niet.
Ik zit nooit stilEn verder staan hebben we nog de Name en DNS servers, maar deze worden allemaal door derden gehost (voorlopig, plannen richting migratie intern).
-
Door een interne verhuis tussen harde schijven en partities, kan het zijn dat CriminalsPoint straks in de voormiddag tijdelijk onbeschikbaar is.
Dit is deel van onze migratie strategie naar nieuwe servers en een betere en duidelijkere structuur.
(Minder rackspace huren en toch geen kwaliteit verliezen).
Sorry voor het mogelijke ongemak.
-
Ik heb geen tijd om heel het forum door te zoeken naar bugs...
Is mega lastig.
Dat 1 iemand de bugs verzamelt en oplijst, met duidelijke beschrijving en url naar de pagina, dan kan ik er naar kijkenVerder zijn alle meldingen meestal vaag en ben ik er geen kl*te mee.
Zoals: de quotes werken niet goed... Ja duh, wat bedoelt men nu weer...
Pharox was duidelijk, dus kon ik de bug snel fixen. -
Extra updates:
11-02-10 - K.Rens
Er worden niet langer additionele slashes toegevoegd bij het reageren op privéberichten in de quotes.11-02-10 - K.Rens
Bij privéberichten wordt er bij het reageren niet langer RE: toegevoegd als dit al in het onderwerp staat. Zo krijg je geen nodeloos lange onderwerpen. -
I rest my case, in het forum gedeelte zit geen bug mbt de quotes.
Topic gesloten. -
Ik test de quotes.
Wil er 1 iemand reageren op dit bericht, met gewoon mijn bericht in een quote en verder niet's?
Dit via de quote functie.
Ik wil iets testenCitaatIk test de quotes.
Wil er 1 iemand reageren op dit bericht, met gewoon mijn bericht in een quote en verder niet's?
Ik wil iets testen -
Ik test de quotes.
Ik wil iets testen -
Het highlights systeem werd gecorrigeerd.
Het is nu weer mogelijk te kijken naar de highlights via de homepagina.http://www.criminalspoint.com/highlights.html
Verder heb ik het script herschreven om sneller in te laden.
Update: een klein deel van het bansysteem werd veranderd om een duidelijkere melding te geven bij directe toegang.
Update 2: Extra bugfixes mbt privéberichten.
-
Heel simpel:
Deze regel houdt in dat wij een bericht mogen laten staan op CriminalsPoint, zelfs als je de website al verlaten hebt en zelfs als je zou sterven.
Het komt erop neer dat gepost = gepost.
Wil je niet dat het blijft staan, kun je ons dit beleefd vragen en verwijderen wij dit.Zonder deze regel kan iemand na bv een jaar afkomen met:
Ik wil weg van CP en je moet alles wat ik ooit op de site gedaan heb verwijderen.
Dan moet ik alle scripts die hij gepost heeft, alle topic's, alle reacties, etc verwijderen.
Dit kost me niet alleen veel tijd, maar maakt de topic's ook onoverzichtelijk.Door het recht op je bericht over te dragen aan CP, kan de bezoeker ons minder eenvoudig verplichten om dit soort ingrijpende acties door te voeren.
Betreffende: "sourceforge, GPL"
Ook heel simpel: omdat jij niet de rechten hebt, vermeld je dat dit onder de GPL valt en niet onder ons auteursrecht.
Hierdoor mogen wij dit ook laten staan, want het is niet jou eigendom.Het beperkt ons in onze aansprakelijkheid.
Anderzijds brengt het ook andere problemen mee met ons: we zijn sneller verantwoordelijk voor berichten die niet passen.
Daarom dat we streng moeten optreden bij illegale posts (etc).Het is helemaal niet bedoeld om rechten van jullie te stelen, maar om onszelf in te dekken dat iemand met 2000 posts nadien niet gaat eisen ze allemaal te verwijderen (xD)
-
De Maffia: Een maffiabaas wordt je
-
Citaat van Spinazie
Dat achter de schermen-onzin stoort me... Met de performance en beveiliging is niks mis, op het niveau van de gemiddelde CP'er in elk geval niet.
Denk bijvoorbeeld aan de simpele oplossingen: Zet bijvoorbeeld je magic quotes eens uit! Die slashes in de quotes zijn irritant!Die quotes komen erin door javascript...
Ik ken de functie niet vanbuiten om die weg te krijgen + het zit ergens diep in 1 van de functies.
Zou me enkele uurtjes kosten om dit te debuggen.
Vandaar dat dit er nog altijd in zit, bij het posten van reacties.Sta altijd open voor tips, als jullie weten welke functie ik in het geval van javascript hiervoor het best kan gebruiken, zonder dat de code effectief wordt uitgevoerd.
In het verleden bleek uit testen dat dit op verschillende browsers anders werd geïnterpreteerd, wat de veiligheid niet ten goede kwam. -
1: get lost
2: vroeger hielp ik deze mensen met gratis hosting en opzetten van hun game. Hier ben ik mee gestopt omdat uiteindelijk 98% van de mensen die ik geholpen heb mij nooit bedankt hebben en uiteindelijk hun site nooit groot hebben kunnen krijgen door hun eigen luiheid.Ik heb al meer dan 130 hostings geboden vroeger aan beginnende criminals webmasters + support, gratis, subdomein.gamecoll.com
Het was het totaal niet waard.
Nu help ik liever mensen waarvan ik zie dat ze echt kans maken, met een visie, een uniek idee - en die er zich voor willen inzetten.Verder host ik zelf al jaren verschillende criminals games, sommigen met meer succes dan anderen.
War4Europe was vroeger (6 jaar geleden) 1 van de eerste grote criminals games, we hadden toen meer dan 5000 leden.
Na de reset is iedereen weggegaan en was W4E dood.Websites zijn zo moeilijk te onderhouden...
1 Klein ding en je site bloedt dood.
Ik heb echt schrik gekregen van veranderingen (zoals jullie wel merken aan CP).http://www.War4Europe.com : reset => iedereen weg, nooit teruggekomen
http://www.WebScripters.Be : nieuwe lay-out => iedereen weg, nooit teruggekomenIk heb nog maar zelden geweten dat een nieuwe lay-out of een totale nieuwe versie van een site een hit is.
Zelfs Facebook heeft mega veel aanhangers verloren door de release van de nieuwe lay-out.Vraag 3: Merken jullie dit fenomeen ook? Reset / lay-out wijzigen / grote veranderingen resulteren eenvoudig in een total loss van de website? En hoe staan jullie hier zelf tegenover?
-
Geloof me, er gebeuren nog verbeteringen, maar die zien jullie niet
Vooral op het vlak van servers zijn we nu bezig met een grote opkuis en migratie.
Alle applicaties komen op 1 aparte server.
De mailserver krijgt een eigen stekje, de helpdesk etc etc.Alles om de performantie te verbeteren en hoog te houden.
-
Criminals is mijn hobby, mijn leven.
Weet niet hoe het komt, vermoedelijk omdat het een beetje mijn kindje is.Ik ben vanaf dag 1 bezig met criminals, ik was er bij de start van criminals en beschouw me een beetje als de "Godfather" van criminals.
Doe het graag, zie mensen samenwerken, zie jongeren echt evolueren van iets kinderachtigs naar een grote game-manager.
Is leuk en iets om trots op te zijn.CriminalsPoint brengt mensen samen met eenzelfde passie en die passie wil ik verder verspreiden.
-
Opgelet: dit topic werd gereport!
De crew zal dit verder uitzoeken.
Kort gelezen zou het erop neerkomen dat hierop geen doorverkoop rechten zaten.
Overleg voor aankoop aub goed met de TS.Topic kan verwijderd worden of aangepast worden naargelang van de uitkomst van de crew interventies.
-
Ik zeg je net dat het aankopen van dit domein heling is en dus wettelijk strafbaar is.
Lees onze regels!Als jij dit domein koopt, dienen we niet alleen Riick te vervolgen, maar ook jou wegens heling.
Ik sluit dat topic voor je eigen bestwil.Heeft niets met mijn pissed-off humeur te maken.
CP.nl IS NIET TE KOOP!
Ik ben de eigenaar en ik wil NIET verkopen. -
Dit domein is eigendom van mijzelf.
De verhuis werd door valsheid in geschriften bekomen en kan niet worden overgedragen.Verder is heling nog altijd strafbaar (kopen en verkopen van gestolen zaken).
Het domein was nog altijd geldig toen het ons ontvreemd werd.
Er was geen sprake van laattijdige betaling van mijnentwege. -
Als je meer dan 300 domeinen hebt volg je dit niet meer op, is gekken werk, voor iets dat automatisch verloopt en altijd in orde zou moeten zijn. Trust me...
Never trust computers.
Ps: in mijn status overzicht stond het domein alszijnde verhuisd. In realiteit was dit niet gebeurd. Fout van voorvermelde domeinleverancier.
Topic gesloten wegens domme reacties en onbegrip.
-
Abaddon: je haalt hier alles door elkaar.
Je zegt dat wij een slechte kleine partij zijn, terwijl de grote Antagonist de fout heeft gemaakt...
Ze hebben mij niet verwittigd en het domein gewoon laten vervallen...En verder verwijderen wij zulke domme berichten niet, ook al vind ik persoonlijk dat je enkel jezelf ermee belachelijk maakt...
Wat mij betreft was alles geregeld.
De verhuis was aangevraagd en betaald, ik mag er dan ook vanuit gaan dat zonder ander tegenbericht, dit ook effectief gebeurt...