Posts by K.Rens

Ik overweeg de volgende structuur:

sitemapindex.xml.gz
    - sitemap_mededelingen.xml.gz
    - sitemap_client_side.xml.gz
    - ... verder per subcategorie

Via lastmod geef ik dan telkens aan wanneer een pagina is vernieuwd en een cron controleert elke 5 minuten of er een pagina is bijgekomen in de db.

Daar zijn professionals het niet over eens...
    Ze beweren dat html sitemaps even goed zijn.

Hoe dan ook ga ik xml gebruiken en dan ze encrypteren met gz.
    Zo zijn ze kleiner en kunnen ze sneller worden ingeladen.

Hoe dan ook is dat niet echt mijn vraag.

Beste webmasters,

Hoe bouwen jullie een sitemap voor jullie site?
    Stellen jullie deze zelf samen, gebruiken jullie hier tools voor, ...?

En bij dynamische pagina's (zoals forum), werk je dan met een database die alle pagina's bijhoudt of ...?

Bedankt voor jullie input
    (Hoewel ik wss al weet hoe ik dit ga maken)

Superior: title tags home, regels etc pagina's gefixed.

Home gebruikt hij de standaard meta data - en voor alle andere pagina's de zoekmachine vriendelijke data.

+ nieuwe patch gemaakt en doorgevoerd:
    Alle url's, inclusief de profielen, volgen nu onze nieuwe zoekmachine vriendelijke regels. (h)

+ update: privéberichten worden vanaf heden niet verzonden alvorens er een onderwerp, ontvanger en bericht werd ingevuld.
    Deze controle wordt uitgevoerd alvorens het versturen, waardoor je niet heel je bericht opnieuw moet typen.

Correctie: niemand buiten mij en mijn backup hebben toegang tot de ftp (er is btw zelfs geen ftp account, we werken via secure ftp only).

Wat je hier ziet zijn patches die worden doorgevoerd, nadat ze zijn nagelezen: veel veiliger op alle vlakken ;)

Dit wou ik ook nog even meegeven, zonder dit op de homepage te vermelden:
    Op 10 dagen tijd zijn we van 21.081 bezoeken per maand gegroeid tot 21.347 bezoeken.

Goed bezig! :)

Beste leden,

Aangezien er nu in een razend snel temp wijzigingen gebeuren aan CriminalsPoint, wil ik toch ook even de tijd nemen om iedereen in de bloemen te zetten en hen credit te geven voor de wijzigingen.
    Bovendien geeft dit jullie ook meteen een zicht op alle wijzigingen.

Stefan:
    + Tags van de topics worden nu automatisch aangepast naar de categorie waar het zich in bevindt.

Darsstar:
    + De online/offline status wordt vanaf heden gecached om load te besparen en consistente resultaten te kunnen tonen.
    + Herwerking van de hardcoded interne crewstructuur, inclusief betere en duidelijkere rechten.
    + Bovendien krijg je bij het bewerken van een topic (als mod) nu slechts een beperkte lijst met mogelijkheden om je topic naartoe te verplaatsen, afhankelijk van je rechten.

K.Rens:
    + Links in het forum werden herschreven om zoekmachine vriendelijk te worden weergegeven.
    De titel van het bericht staat nu ook altijd vermeld in de url.
    + Onze meta tags werden aangepast om zoekmachine vriendelijk te opereren. Zo wijzigt de titel, de keywords en de description afhankelijk van de inhoud van de pagina.

PRennings:
    + Het gebruik van de : slotje : en de : s ubb codes zorgt niet langer voor conflicten.

Verder werden er nog een aantal wijzigingen doorgevoerd die we liever niet in detail bespreken, zoals bijvoorbeeld de wijze waarop we verbinding maken met de database.
    Om veiligheidsredenen vermelden we deze hier niet ;)

Nogmaals bedankt aan alle CriminalsPoint leden, de crew en de scripters!
    Mijn eeuwige dank dat het zo goed gaat.

Ps: met 21.347 bezoeken per maand is deze website een ideaal medium om snel veel mensen te bereiken.
    Neem dus snel een advertentie op de site of contacteer mij persoonlijk voor op maat gemaakte advertentie campagnes. (h)

Update: privéberichten worden nu eerst gecontroleerd alvorens ze worden verstuurd naar de server.

Update 2: de url's in de fora worden vanaf heden getoond met een - teken in plaats van een _. Naar verluid is er iets meer kans hier goed mee te scoren.

Update 3: Intern versneld + Je kan nu zien hoeveel keer een bepaald topic werd gelezen.

Ik vind het persoonlijk niet slim van TPB...
    Ze zagen deze rechtzaak aankomen en toch hadden ze zich hier niet op voorbereid en elders een serverrack klaarstaan...

Persoonlijk denk ik dat ze expres hun site wat offline laten, dit zodat alle grote media erover praten - wat nu effectief gebeurt.
    Voor hen was dit het slimste, om even offline te gaan...

Zouden jullie ge?nteresseerd zijn in een soort van shoutbox, die boven het forum komt te staan - als je ingelogd bent??
    Hoewel dit natuurlijk zwaarder is voor de server en niet echt spam-proof :-p
    Zie leden hier al snel hun linkjes in plakken...

Weetjes:
    Privéberichten en banpunten zijn allebei opgeruimd in het begin van het jaar.
    Meer dan 99 Update posts sinds overname CP.

Mini-update: de scripts, artikels en downloads zouden sneller moeten laden + ongebruikte code in dit systeem werd opgeruimd.

Op zich kan het mij niet schelen of ze komen voor 1 download of niet. Dit opruimen heeft niet echt zin.
    + opruimen oude topic's heeft ook geen zin, we staan er nu juist goed mee in Google ;)

Klopt, er komt veel meer bij kijken dan de meeste mensen denken.
    Alleen al met het onderhoud van de servers ben ik elke maand minstens 5 dagen bezig!
    Dit is nodig om alles snel te laten verlopen.

Op dit moment ben ik bv ook bezig met het verplaatsen van onze backups naar een ander systeem, dus ja, werk met hopen ;)