Posts by K.Rens

Beste Leden,

Ik wil even jullie feedback:
    gisteren nacht heb ik alle scripts, artikels en downloads beschikbaar gemaakt voor iedereen, ook als je niet bent ingelogd.

Hierbij worden momenteel de volgende zaken vervangen door "Log in om de details te bekijken":
    - Alles tussen de code tags
    - Alle URL's

Reden: meer content, meer pagina's in Google met goede inhoud en dus ook meer bezoekers

Voorbeeld, bekijk het verschil in en uitgelogd:
    http://www.criminalspoint.com/…paypal-betaalsysteem.html

Nu is mijn vraag aan jullie of het nieuwe systeem zo goed is volgens jullie, of dat ik bepaalde andere zaken ook zou moeten eruit verwijderen, of beperken.

Ik denk bijvoorbeeld aan het afkorten van artikels, dat je uitgelogd maar 500 tekens en max 1 pagina kan lezen.

Wat is jullie mening hieromtrent?

Alvast bedankt!

Sowieso zullen wij wel de hosting verzorgen.
    Het enige dat ik nodig heb, is iemand van minstens 14 jaar, die een excel kan maken met links alle links op cp naar sources en rechts dan de links naar de downloadlink op onze hosting server.
    Dan kunnen we eenvoudig dit allemaal nadien updaten en de links aanpassen.

Rapporteer aub via de functie alle downloads die niet meer werken, zodat we de site proper kunnen houden.

Ik zal intern met de crew volgende punten bespreken:
    1) automatische detectie van dode links
    => zo kunnen we het systeem zelf laten opsporen welke we moeten verwijderen

2) We zouden deze downloads allemaal zelf moeten hosten, maar heb nog geen tijd gehad om dit te doen.
    Heb hier een jaar geleden ongeveer al bijna iemand voor aangesteld, maar deze is gestopt na amper 3 sources up te loaden...
    Ik zoek dus een betrouwbaar iemand die deze sources voor ons kan downloaden en per url een nieuwe download link doorsturen naar onze crew waarop we deze kunnen vinden.
    Wil de downloads liefst ook intern hebben, dan zijn we niet afhankelijk van derden die de sources laten verwijderen van rapidshare etc...
    Nadeel: we moeten zeker zijn dat we ze mogen hosten, kwestie dat we niets illegaals doen.

Als dit simpel was, hadden we dit al lang aangepast.
    We werken met verschillende tekenset coderingen en intern verschillende beveiligingsmechanismen die dit veroorzaken.

Sowieso staan de tekens niet goed meteen na het posten, dit gebeurt via javascript en ik ken te weinig van javascript coderingen om te weten hoe ik het veilig kan tonen, zonder dat we hackbaar zijn. Kortom: meteen reactie tonen na posten, zonder de pagina te vernieuwen strippen we alles en tonen we basis versies.
    Eens het topic wordt vernieuwd, staan bijna alle tekens goed, buiten misschien enkele zoals euro (?).

Vanaf nu worden punten denk ik wel ondersteund.
    Heb de grootste punt blocking point weg gescript.

Beste CP leden,

http://www.kapaza.be, de 7de grootste website van België, is op dit moment op zoek naar iemand om de lay-out van hun hoofdsite over te zetten naar hun blog.
    Dit komt voornamelijk neer op het aanpassen van de stylesheets en het maken mogelijk van aangepaste headers (alles samenvoegen tot 1 foto).

Kapaza is dus op zoek naar iemand met goede kennis van CSS, betrouwbaar en minstens 14 jaar.
    De vergoeding voor dit werk bedraagt 100 euro (moet wel nog worden goedgekeurd, maar verwacht hier geen problemen mee).

Nieuwe toekomstige blog:
    http://blognlkapaza.wordpress.com/

Indien iemand interesse heeft, kan deze mij via privébericht contacteren.

Het is weer mogelijk om de ledenlijst te doorzoeken. Bovendien werden enkele fouten hierin opgelost en kun je nu ook zoeken op mensen met een punt in hun naam.

Apparaat voor de servers, bedoel je IP (nee, niet het protocol)?

Doneren kan door via pb mij om gegevens te vragen en te vermelden op welke wijze je hoeveel wenst te doneren.

Er stond een quota ingesteld, maar blijkbaar houdt directadmin hier geen rekening mee wat betreft mailboxen...
    In elk geval was de ingestelde quote enkele duizenden keren overschreden, zonder dat er iets gebeurde.
    Zelfs als DirectAdmin de site als suspended zou hebben gezet, zou hij de inkomende mails nog altijd opslagen.
    Dit omwille van het feit dat wij wettelijk gezien al dit verkeer moeten loggen en bewaren voor gebruik in de rechtbank - en dit gedurende 10 jaar...

Heb de firewall wel wat verstrengt op de inkomende poort, te grote attachments worden geblokkeerd en er staat een max van enkele honderden mails per kwartier.

De mail zat in de spambox...
    Niemand denkt eraan om een filter op te zetten dat als er meer dan 100gig binnenkomt, de mails te gaan verwijderen...
    Was eerste keer dat ik dit tegen kwam...

Update: ik heb http://www.PubliColl.com herscript om minimaal de database te gebruiken. De populariteit van dit systeem vertraagde de hele server ^^. Zit op een paar duizenden bezoekers per uur :p

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.07.10 13:25:38:
    Zonet lagen we er weer even uit.
    Dit door een zeer originele aanval:
    we werden gespamd door een botnet van meer dan 1000 verschillende ip's uit 17 verschillende landen.
    Deze deden niets anders dan mails sturen naar 1 van onze interne adressen, waardoor de hardeschijf vol liep binnen enkele minuten tijd.
    Weliswaar zat alle mail in de spambox, toch werd deze opgeslagen intern.
    Na enkele gigabytes te hebben verwijderd, kon de database weer opstarten en werkte CP weer.
    Het duurde even voor ik door had waar de aanval vandaag kwam, maar nu lijkt alles geblokkeerd en kunnen we rustig verder.

Het is de eerste keer dat ik een mailbom zie gebruikt worden om een server plat te leggen...
    Mogelijk wordt het toch eens tijd om een aparte database server aan te kopen, dan hebben we deze problemen in de toekomst niet meer...
    (Donaties blijven welkom (xD) )

Html aanmaken zou langer duren dan het terug corrigeren van de website.
    Updates staan linksboven als je op de i klikt, helemaal in de hoek.

Lol, als de website niet werkt, kan ik het niet op de website melden hé (xD)
    Het is niet alsof ik kan bepalen wanneer de site problemen gaat hebben en wanneer niet ;)
    Heb het trouwens meteen toen we weer live waren gemeld in de updates en 5 minuten later in dit topic.

We hebben het maximale aantal gelijktijdige database gebruikers voor onze websites verhoogd. Dit aangezien onze site gegroeid is en in piekmomenten en in geval van aanvallen, we toch onze uptime willen blijven behouden.
    In dit geval wordt 1 van de partnersites aangevallen, die content van ons inlaadt.

Dit zullen we oplossen op volgende wijzen:
    1) de partner code krijgt een max aantal requests per minuut ingesteld
    2) het maximale aantal verbindingen naar de database werd verhoogd

Sorry voor de tijdelijke last.

Mogelijk bestaat in Nederland ook wel zo iets, in andere vorm.

Het is vooral nuttig voor de kleine designers op deze site:
    je kan dankzij deze wetgeving zonder je zorgen te maken kleine bedragen ontvangen in ruil voor je werk.
    In de Criminals wereld komt dit zeker van pas.

Ik ben verslaafd aan CriminalsPoint ^o)
    Doe niets anders dan regelmatig alles opvolgen en ben zelfs zelf terug beginnen scripten aan deze site... (xD)