Posts by K.Rens

Ok, tijd voor mij om jullie hulp eens in te roepen.

CriminalsPoint werkt perfect op onze live server, maar van zodra ik het probeer te draaien op mijn lokale testserver, dan zit ik met een probleem in de .htaccess.

Deel van onze code:

PHP
    RewriteEngine On

RewriteRule ^db/artikel/298\.html?$ index.php?p=db [L]

Van zodra ik db/artikel/x.html gebruik, werkt het niet.
    Gebruik ik db\artikel\x.html in bovenstaande code, dan werkt het wel.
    Waarom wil .htaccess mod_rewrite niet werken met een forward slash?
    Wat zie ik over het hoofd?

Bedankt!

Een NS wijziging verloopt niet vlot indien er een aantal voorwaarden niet zijn voldaan.
    Zo moet eerst een DNS record bestaan op de nieuwe NS, anders wordt de NS wijziging geweigerd.
    Verder gebeurt NS wijziging normaal binnen de 5 minuten en zijn het de internet providers die de oude gecached hebben.
    Als het niet de eerste keer bij iedereen goed door komt, kun je het gerust nog een 2de keer wijzigen naar exact dezelfde ns en dan voert hij dat nog eens uit en worden ze allemaal nog eens vernieuwd, zodat je meer zekerheid hebt dat het wordt doorgevoerd.

Ik vind het op zich wel een leuke game, heb er vroeger meerdere uren op gespeeld, maar grafisch en typografisch zijn eigenlijk de enige zwakkere punten.
    Qua gameplay zit het echt wel goed!

Voor beginners zijn jammer genoeg bepaalde zaken ook niet echt duidelijk, je mag er vanuit gaan dat niemand de handleiding leest.
    Ik adviseer je het beginnen zoals dit is in bv travian na te maken.
    Dan doorloop je stap voor stap een basis uitleg, simpel en eenvoudig.
    De enige manier om een game te laten slagen is eenvoud, kijk maar naar http://www.onlinegamemanager.nl
    de grootste reden dat het achter blijft is omwille van te ingewikkeld voor nieuwkomers en grafisch niet sterk genoeg...

Ok, maar wat kunnen we dan juist ervan sluiten?
    Alle velden zijn nuttig en hoe meer ze aanvinken, hoe beter de kwaliteit van het item, dan weten we exact wat erin zit...

Dus wat zouden we dan moeten laten openen via ajax juist?

Probleem is dat onze huidige categorieën op niets trekken en dat veel scripts niet slechts in 1 categorie passen... :(

Meta data komt sowieso erbij, ik heb dit gedaan voor eenvoudiger te zoeken en beter in Google te staan...

Ik heb al vanalles getest om het minder druk te maken, maar heb echt geen enkel idee meer hoe het nog beter kan...
    Minder items erop zetten ja, dat zou helpen, maar dan zijn we weer onvolledig :(

We hebben beslist om bij scripts de categorieën meer en meer weg te laten en te gaan werken met filters.
    Zo kun je via filters aanduiden wat je wil en wat je zoekt.
    Dit zorgt er hopelijk voor dat je heel snel alles kan doorzoeken.

Hiervoor heb ik een aantal standaard filters toegevoegd bij het plaatsen van scripts.
    Kunnen jullie even kijken of jullie je kunnen vinden in deze filters en of er bepaalde zaken zijn die jullie nog missen?
    Ik hoop dat ik het merendeel heb toegevoegd, maar je weet nooit ;)

Missen jullie nog "labels", dus bepaalde types om jullie scripts en downloads onder te classificeren?

Bekijk het aub nu en laat me weten wat er beter kan!

http://www.criminalspoint.com/db/scripts/nieuw.html

Ps: deze uitbreiding maakt deel van uit van v5 die binnen sijpelt (h)

Wat heb je gedaan als opdracht voor Coca Cola?
    Voor zover ik weet is dat een bedrijf dat bijna alles in-house doet normaal.
    Netjes als je hen als opdracht hebt binnengehaald!

Leuke site, goed idee.
    Ideaal om te zien wie je afbeeldingen gebruikt.
    Heeft het systeem al veel content? Verwacht dat het veel kleiner is en massa's foto's niet heeft in zich?

Rara, waar is deze code van genomen?
    Stond net in mijn geheugen.

PHP
    if(!empty($lastModTS)){

$genOut='<lastmod>'.gmdate("Y-m-d",$lastModTS).'</lastmod>';

}

$prio=calcprio($lastModTS)

Ps: de code moet nog worden geoptimaliseerd, is nog niet netjes...

Wetgeving: we moeten gewoon enkel legale zaken aanbieden, punt. :-p

Google kijkt niet naar het feit of een site valid is of niet, zolang de bot kan crawlen zijn ze gelukkig.
    Heeft 1 van de makers enkele maanden geleden gezegd in een filmpje.
    Ze kijken meer naar pagerank, interne link structuur, inkomende links, snelheid van laden en kwaliteit van de inhoud.
    Hoe hij is opgebouwd (valid) geven ze niet zo veel om.

Nieuwe lay-out vind ik persoonlijk wel strak, hij staat al klaar en is valid - normaal gezien.
    Dat hij valid blijft eens alle functies erin zitten kan ik niet garanderen. Soms maken wij pagina's die niet valid zijn, juist om zeker te zijn dat alle functies blijven werken.
    Zo is de kleur van de scrolbar veranderen voor IE niet valid, maar soms wel nuttig.

Verplicht leden laten posten voor ze kunnen downloaden komt er sowieso niet. Is vragen voor meer spam reacties.
    Dan heb ik liever dat ze kunnen downloaden zonder iets te posten.
    Verder geef ik ook niet om inactieve accounts.
    Het enige waar ik om geef is veel bezoekers online en veel accounts.
    Dat ze inloggen om actief te zijn is minder belangrijk.

Als hij beweert dat jij een Ddos doet, dan moet hij dit eerst kunnen bewijzen.
    Als jij 100% zeker weet dat je het zelf niet hebt gedaan, dan moet je je hier verder niets van aantrekken en kan hij je niets maken.
    Verder doet de politie zelf zelden iets.
    Als de politie toch komt, dan komen ze gewoon een verklaring bij jou opnemen en dan antwoord je gewoon eerlijk wat er gebeurd is.

Als de politie het ernstig genoeg vindt, sturen ze het door naar de justitie, welke verdere stappen kan ondernemen.
    Maar in dit geval moet je je geen zorgen maken.
    Hij kan je niets maken.
    Negeer die loser en heb nooit meer contact met hem, bezoek zijn site ook niet.

Als hij je zwart maakt, met naam, niet met nicknaam, in een publiek bericht, kun je hem wel aanklagen wegens laster en eerroof.
    Meer valt er niet te doen.

Ik heb nooit beloftes gemaakt over een v5, het zijn enkel de leden die elkaar hebben zitten opjagen dat deze er moest komen.
    Er is een v5, met een nieuw uiterlijk, maar er is nog enorm veel werk aan voor deze zelfs maar een beetje kan tippen aan alle mogelijkheden die er hier zijn...
    Dit wil niet zeggen dat er geen v5 komt, maar dat dit wat mij betreft zeker niet prioritair is.

Nieuwe lay-out kunnen we eventueel wel al geleidelijk implementeren.
    Verder blijven we werken aan een verbeterde V4.
    Tenzij jullie dit niet willen, dan stoppen we gewoon met de V4 iets te veranderen, freezen we de code en beginnen we nonstop met de V5...
    Maar denk niet dat dit optimaal is...

Sloosmedia, je kritiek geeft aan dat je geen ervaring hebt met grotere websites.
    Voor mijn SEO verbeteringen vorige maand, hadden we 20% van onze bezoekers uit Google, nu na onze verbeteringen van enkel het Forum alleen al, zitten we aan net geen 50% (48,7%).
    Dit wil zeggen dat we 30% meer bezoekers krijgen, waarvan de bounce rate maar 30% is.
    Van deze 30% extra bezoekers, komt dus meer dan 70% effectief op CP en in totaal hebben we hiervan een bezoeksduur van meer dan 12 minuten actief.

Dit is enorm, en dus uitermate effectief.

SEO is dus belangrijk voor een blijvende instroom van bezoekers.
    Geen bezoekers = geen actieve CP = nog minder actieve leden = nog minder terugkomende bezoekers = nog minder actieve leden = ... = dode site.

Stop verder aub ook met altijd maar te zeveren en te klagen dat je een V5 wilt.
    Als je niet tevreden bent van de V4, vertel ons wat er je stoort, zodat we dit kunnen verbeteren!

V5 wil niet zeggen dat CP beter gaat worden, in tegendeel zelfs.
    Veel functies zullen in de V5 in het begin niet aanwezig zijn, juist omdat er nog veel moet worden ontwikkeld voor we terug op hetzelfde niveau staan.
    Een nieuwe versie is voor jullie en voor ons zelden beter!

Verder wil ik er even op wijzen dat bij de lancering van een nieuwe versie, meestal 30 tot 40% van de bezoekers afhaken bij een nieuwe versie van een website!

De beslissing om een lage prioriteit te geven aan de V5, is juist omdat ikzelf niet inzie hoe een V5 beter kan zijn, tenzij de site effectief beter is - en momenteel zie ik niet in hoe CP beter kan.

Zie je zaken ter verbetering, meld ze dan, dat we er aan kunnen werken!