Posts by K.Rens

De volledige release log werd toegevoegd aan het begin topic.
    Nu kunnen jullie zien dat er veeeeel meer werd gewijzigd in deze versie dan wat jullie op het eerste gezicht konden zien ;)

Heb het gecorrigeerd.
    In zoekbox klikken leegt de zoekbox, laat je hem leeg en klik je er weer buiten, dan worden de standaard waarden weer hersteld.
    Tx voor de tip!

- Header updated
    - Nieuwe cronjobs ingesteld

Klaar met patchen, nu nog wat kleine fixes doen eventueel waar ik op dit moment zin in heb, bv profielen wat mooier maken ;)

Header is het enige dat ik niet via patch kan doorvoeren maar manueel moet doen, vandaar dat dat als laatste komt ;)
    We zijn er bijna.
    Heb nog enkele zeeeeeeer mooie updates klaar staan zoals auto update van de linker topic's, maar die doe ik pas nadat ze getest zijn volledig en veilig zijn bevonden.
    (Kwestie van bv DOM injectie tegen te gaan).

Ja, ben de impact aan het testen hiervan, zie je op veel sites :-p

Heel het linker en boven menu zijn ook gerestyled, inclusief de forum index!
    Eerste keer dat iemand dit ziet.
    Zit je in forum deel, zie je de laatste fora berichten, zit je in script of andere db items, dan zie je de laatste scripts, artikels en downloads.

Nog een klein aantal patches en we zijn weer up 2 date. :)
    Bv: woonplaats in de profielen krijgt niet langer backticks.

Ik doe het stap per stap, patch per patch, dus je ziet hoe het werk evolueerde :-p
    Heb 1/4de nu doorgevoerd.
    Enkel toevoegen van linkpartners is nog kapot, maar wordt in de volgende patches gefixed.

De searchbox rechtsboven moet ook nog worden restyled.

Beste leden,

Eerst en vooral: Prettig halloween!

Verder werd CriminalsPoint versie 4.3 gelanceerd:
    - Vernieuwde menu's, links en bovenaan
    - Forum volledig herwerkt
    - Zoekkader in de header
    - Zoeksysteem verbeterd
    - Footer verkleint
    - Datums worden in Europees formaat getoond
    - Correcte SEO vriendelijke url's voor artikels, downloads en scripts
    - Mogelijkheid om te schakelen tussen de forum sectie en scripts sectie
    - Crewleden kunnen beter met elkaar communiceren door duidelijkere crewfora en meer laatste crew topic's
    - Verbetering van het ban systeem
    - Linkpartners moeten nu elke 7 dagen minstens 1 inhit sturen om te blijven ranken in ons linker menu
    - Banpunten vervallen nu correct, om de 15 minuten
    - Verbeterde cronjobs
    - Single location db logon
    - Profiel verbeteringen
    - Linkpartner systeem herschreven, veel duidelijkere communicatie
    - Betere crewlogs met meer data over wat crewleden doen
    - Webmaster tools voor Bing toegevoegd

Verder komen er nog heel wat mooie verbeteringen aan!

Edit: wegens een security fix, werden een aantal fixes van versie 4.4 ook al live gezet:
    - enkele exotische tekens geblokkeerd in de zoekkader omwille van security verbeteringen (low chance, high impact)
    - Je kan nu ook de reacties op de topic's doorzoeken
    - Verbeterde communicatie bij het zoeken

Lang leve CriminalsPoint,
    Koen

Klopt, weinig hosts hebben nu net specifiek eAccelerator, meestal gebruiken ze varianten.
    Wij hebben in elk geval 1 server draaien waar dit op staat of stond, maar weet niet of dit er nog op staat.
    De enige mogelijkheid is inderdaad je een webhoster uitzoeken die dit ondersteunt.

Klopt nieuwe lay-out staat klaar, maar komt niet zomaar op CP, onder meer omwille van grote complexiteit en andere naam die daar wordt gebruikt. ;)

Topic achterliggende code is nog altijd 2500 regels, de fora details komen uit de database en zijn dus flexibel.

Robin: ik stuur je pb :)
    Mag je ook altijd doen in het vervolg, via topic om een e-mail adres vragen is namelijk niet super effici?nt.

Blij dat jullie deze wijziging al goed vinden.
    Bovendien zien jullie nog niet alles en is nog niet alles af ;)

De topic's ga ik al beginnen doorvoeren, de rest van de sourcecode wijzigingen ga ik de dagen daarna doorvoeren.

Ps: de footer is ook herwerkt.
    Ps 2: de komende dagen kan CP af en toe niet beschikbaar zijn, tijdens de updates - dit duurt telkens max een uurtje.
    De reden voor de downtime is omdat we geen enkel risico willen lopen op corrupte data.
    Dit is natuurlijk te vermeiden voor de criticasters onder jullie, maar ik doe het liever grondig, live, met grondig testen voor en nadien. Bovendien draait onze testserver met een andere configuratie dan de live server, waar meer is dichtgetimmerd.
    Bedankt voor jullie begrip!

Ik kan niets van design, de blauwe zoekkader is wat het is geworden na crew feedback ;)
    Goed dat jullie het me nu vertellen.
    Suggesties hiervoor hoe het beter kan zijn altijd welkom via pb!

Zo gaat het forum in de nieuwe CP eruit zien, ik heb er telkens commentaar bij gezet.
    Mits jullie geen grote bezwaren hebben, zet ik het live.

Wijzigingen:

En zo wordt het uiteindelijk:

Feedback aub! (h)
    Persoonlijk ben ik zeer tevreden, veel domme teksten en zaken werden opgelost.
    Verder zit er nu zoekbox in.
    Gelieve niet naar de menu's boven en links te kijken en er zeker niet op te reageren, zijn maar testen die voorlopig nog niet live komen.
    Het gaat hier enkel over het forum. :)

Bedankt!

CP v4.3 is nog niets van live gezet, alles staat momenteel in onze beta versie.
    Hiervan kan dus zeker niets zijn doorgesijpeld.

Verder heb ik deze site overgekocht en niet gemaakt, bijgevolg kan ik onmogelijk alle details weten.
    forum.php is bovendien een ongeloooofelijk groot en dom geprogrammeerd bestand. Het is al verschillende keren geoptimaliseerd (queries eerst), maar er blijven grote stukken rommel in staan.
    Hoe dan ook is normaal gezien elke functie die niet wordt gebruikt ondertussen in commentaar geplaatst, volgende stap is dit opkuisen, maar het blijft een ziek grote php file.
    Bovendien worden de parameters via rewrites enorm lastig in de file gezet.
    (htaccess vormt eerst om, dan wordt de index geladen die de variabelen controleert en opkuist, dan de config voor db connectie en dan forum.php).

Ik weet absoluut niet alles en zeker niet van deze code, het is gewoon mega omslachtig gemaakt.
    forum.php is bijna 2500 regels lang, met soms lange regels erin, veel if's en whiles.
    Niet echt optimaal dus.

Er is een groot verschil tussen discriminatie en wat jij hier zegt.
    Slaagt op niet veel hoor.
    Discriminatie wordt tegenwoordig voor het minste gebruikt.
    Bij de laatste sollicitatie ronde werd normaal niet naar het verleden gekeken.
    Hoe dan ook ben ik wel van mening dat als je 1x je account laat hacken, dat er grote kans is dat je dat nogmaals doet.
    Sommige mensen gebruiken overal hetzelfde wachtwoord of vullen hun wachtwoorden zomaar op elke site in.
    Verder lock ik mijn computer als ik even weg ga, zelfs thuis.

Veiligheid voor iedereen is heel belangrijk voor ons, daarom dat we dit soort gedrag niet kunnen goedkeuren.
    Heeft dus niets met discriminatie te maken.

Lars: als crewlid komt hij vermoedelijk niet terug, als gewoon lid misschien binnen enkele dagen.

En deze ROFL levert Niels 3 banpunten op (wat nog weinig is).
    Als je niet constructief kan bijdragen en alleen maar mensen kan uitlachen, moet je hier niet de boel zitten verzieken.

Heb het al aan schoenzool gevraagd.
    Hoe dan ook is het de bedoeling dat bugs verantwoordelijk worden gerapporteerd.
    Zowel ik als Stefan zijn momenteel bezig met snel wat te testen, maar als we niet meteen iets kunnen vinden, laten we het voor wat het is.

Geen angst, ik was aan het testen of ik met de cookies iets kon forceren om aan crew topic's te komen, maar wat mij betreft is die test mislukt.
    Ik kon er niet aan.
    Je zou dan al echt een sessie van een moderator moeten stelen...