Posts by K.Rens

Ik zou een systeem scripten dat smiley's ondersteunt en de code naar de webmaster van CriminalsPoint sturen. ;)

Wat zou jij doen als je website in de sandbox van Google wordt gestopt, bv door het overtreden van de Google regels (bv blackhat SEO)?
    Ps: hierdoor staat je website niet meer in Google

Beste leden,

Aangezien CriminalsPoint redelijk groot begint te worden, zou ik graag een caching van 1 minuut willen gaan toepassen.

Wat is jullie mening hierover?

En welke techniek / code kan ik hiervoor best gebruiken?
    Of zouden we enkel db cache moeten gaan toepassen?
    Of enkel het hele linker menu gaan cachen en alle 30 seconden herschrijven - want dit is het zwaarste...?

Zou ik heel de pagina cachen, of enkel het linker menu en enkel updaten als er links iets wordt veranderd (nieuw bericht, ...).

We gebruiken apache, PHP en mysql.

Bedankt!

Ps: caching is het tijdelijk opslaan van output, zodat dit nadien niet volledig opnieuw moet worden gegenereerd (met database queries, etc etc). Dit kan zowel server load als traffiek besparen.

We hebben een poker site: http://poker.gamecoll.com
    Moeten we enkel een bepaalde datum en uur afspreken waarop we allemaal samen gaan pokeren. ^^
    Want we promoten hem niet, dus is er momenteel geen verkeer.

De vind ik leuk -knop: ja, waarom niet, met link naar facebook. :)

Qua ajax requests: de achterliggende sql queries werden geoptimaliseerd.
    In totaal werden 3 verschillende query's geoptimaliseerd door minder te selecteren/updaten en beter requests te limiteren.

2 nieuwe updates:
    Onze beveiligingsregels werden herschreven:
    vanaf nu worden een aantal botnet tools automatisch geblokkeerd via onze htaccess.
    Verder werd het includen van externe files automatisch geblokkeerd.

2 Kleine verbeteringen werden doorgevoerd:
    - De chatbox werd verwijderd, bij gebrek aan een goed systeem
    - Alle ajax requests zouden nu sneller moeten verlopen. Dit houdt in dat het bewerken en plaatsen van topic's en reacties sneller zou moeten verlopen.

Edit: onze beveiligingsregels werden herschreven:
    vanaf nu worden een aantal botnet tools automatisch geblokkeerd via onze htaccess.
    Verder werd het includen van externe files automatisch geblokkeerd.

Meer volgt,
    K.Rens

Maatste 50:
    Geladen in: 1,142s

Is niet super, maar is zeker ook niet slecht.
    Mogelijk had de server waar jij net op zat op dat moment veel te verwerken.
    Mogelijk was de cronjob net bezig met het opkuisen van de database bijvoorbeeld.

Geen idee, dit zijn allemaal domeinen van mensen die hun hosting niet hebben betaald bij ons en 2x niet antwoorden op ons betalingsverzoek.

Het gaat hier enkel over de domeinen, niet de hosting of codes.

Klopt, heb het hele systeem moeten herschrijven met een noodpatch.
    Door een veiligheids update (met dank aan Erik) toonde hij dit niet meer correct (laatst gewijzigd).

Bovendien is onze database nu veel smaller en zou alles sneller moeten verlopen in de fora hierdoor.

Ok, meer geven voor de advertentie zie ik wel zitten.
    Dan is het win-win voor iedereen.

Wat vinden jullie van het publicoll scenario (zie hierboven), zouden jullie dit gebruiken?

Vergeet niet dat advertenties de enige manier is voor ons om geld te verdienen, al de rest kost geld ;)

Bovendien is er een vaste kostprijs per banneraankoop die we moeten afstaan aan mollie.
    Het is dus beter om een hogere prijs te vragen, want dan krijgen we relatief gezien meer.

Persoonlijk overweeg ik ook een ander scenario:
    http://www.publicoll.com integreren, mollie dus na maken.
    Dan houden we meer over (minder kosten aan mollie).

Bovendien kunnen we dan ook grotere pakketten aanbieden.
    Momenteel kan ik bv geen korting geven als men langer wil adverteren...

Beste leden,

De reden dat wij vanboven op de site continu een mollie banner hebben staan, is zodat jullie de kans krijgen om te adverteren op deze site.

CriminalsPoint zou echter meer verdienen en dus ook meer kunnen investeren als we dit zouden vervangen door een Google banner.

Voordeel: meer inkomsten, meer investeringen
    Nadeel: jullie hebben geen kans meer om hier te adverteren, tenzij we het ruilen met de forum banner.

Een andere mogelijkheid is om bv de tarieven van het adverteren met 1 euro op te slagen.

Wat is volgens jullie het beste?
    Ik vind jullie mening hierbij zeer belangrijk.
    Momenteel gaan de inkomsten over zeer weinig geld, maar wil niet zeggen dat we er niet over zouden mogen praten.

Alvast bedankt voor jullie input.
    K

blackboss: stuur je me de foto via een privébericht?
    Dan test ik het wijzigen van de avatar.

Eerste keer dat ik een duidelijke melding hierover krijg.
    We zullen dit zo snel als mogelijk repareren.

Bedankt!

Als je directadmin gebruikt moet je soms eerst de php parser aanroepen, heb ik al gemerkt.

Is iets van:
    /usr/.../php -parameter /home/user/domain/cron.php

Een goede test kan het toevoegen van de mail( functie zijn, dan zie je wanneer de cron wordt uitgevoerd.
    Voor enkele belangrijke sites heb ik een cron day op staan met mail functie, dat ik meteen kan zien als de crons niet meer werken.

K

Edit: wegens een security fix, werden een aantal fixes van versie 4.4 ook al live gezet:
    - enkele exotische tekens geblokkeerd in de zoekkader omwille van security verbeteringen (low chance, high impact)
    - Je kan nu ook de reacties op de topic's doorzoeken
    - Verbeterde communicatie bij het zoeken

Bv:
    - melding indien je meer dan 20 topic's/reacties zou vinden
    - minder advertenties
    - zoektips toegevoegd

Bedankt voor jullie begrip, ik had geen keuze.
    Het zoeken was reeds te hard veranderd en beveiliging dragen wij hoog in het vaandel.

Koen

Sinds Windows 7 is daar een nieuwe handige shortcut voor!
    Eerst het 2de scherm aansluiten en dan duwen op het windows vlagje en de "p" toets tegelijkertijd.
    Je krijgt dan een mooi keuze menu tussen alle mogelijkheden.
    Ik gebruik het dagelijks ;)

V5 is niet meteen onze prioriteit, maar CP v4 begint wel meer en meer weg te krijgen van wat we voor de v5 wilden realiseren.
    Ik denk dat we geleidelijk aan gaan overgaan naar de v5.
    Als men echt wil, kan ik vrij snel overstappen naar de nieuwe lay-out (binnen een maand), maar ik vrees dat als we dat zomaar gaan doen, dat er veel klachten komen.

Ik heb nog nooit een nieuwe lay-out gelanceerd zonder dat er grote problemen van kwamen met de leden van de site... ;)