Posts by K.Rens

Ik slaag er niet in dit te reproduceren.
    Kan iemand een screenshot van de ie bug naar me sturen?

Web 2.0 is inderdaad een mode trend, maar ik denk niet dat deze snel zal verdwijnen, integendeel, meer en meer gaan we in de richting ervan.
    Dit wil niet zeggen dat alle web 2.0 ontwikkelingen zullen blijven:
    - grote headers niet (ruimteverspilling)
    - ajax en javascript blijven
    - ronde hoeken blijven
    - grote lettertypes: enkel voor blinden

Tx (h)

Ik heb de codes van het linker menu verversen aangepast.
    Zo wordt het nu altijd uit de database gehaald in UTF8, hierdoor zou er niet langer null mogen worden getoond.

Opgelet: mogelijk doet dit andere zaken in het systeem raar reageren.
    Als je fouten ziet, gelieve ze meteen te melden (xD)

Ps: we gebruiken nu 7% meer traffiek door het herladen van het linker menu?
    Ofwel is het vandaag een dag met meer bezoekers, het is nu eenmaal weekend. (xD)
    Hoe dan ook zou het ongeveer gelijk met vroeger moeten zijn, want onze code werd verkleind.

Jgdonleach, ik snap geen enkel van je punten, kun je iets duidelijker zijn?

Zo gebruiken we bv geen groen...
    Verder is de laadtijd in de footer de laadtijd van de server, niet van de website!
    De website is versneld, bijna niets werd versneld in de achterliggende code, maar een paar queries.
    Bovendien keek jij misschien op een moment waar onze server net met een aantal zware berekeningen of taken bezig was (cronjobs, ...)

Wat bedoel je met offtopic bij forum algemeen?

Bedankt.

Weet je zeker dat je de NTLDR hebt genomen van de juiste XP versie?
    De NTLDR van windows home versie werkt bv niet altijd op de professional.
    Is het van de cd die bij de computer werd geleverd?

Wat ook kan is dat het virus de PC kapot heeft gemaakt of dat hij ergens op een hidden hdd dit telkens weer kapot maakt.
    Of op een hoger level, in het BIOS.

Wat is daar buggy aan?
    Hij voegt gewoon je 2de bericht samen met je eerste bericht.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.11.10 21:53:33:
    Wat is daar buggy aan?
    Hij voegt gewoon je 2de bericht samen met je eerste bericht.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 26.11.10 21:58:14:
    Edit: de smiley die het zwijgen oplegt werkt nu weer wel :)
    :sst::S

Ander leuk weetje: Siteprestaties in Google:

Het laden van pagina's op uw site duurt gemiddeld 1,1 seconden (bijgewerkt op 25 nov. 2010). Dit is sneller dan 88% van de sites.

En dat is dan nog wel voor ik deze optimalisaties deed :)

Edit: de tags [SEO] en [SEM] werden toegevoegd, je kan ze nu ook gebruiken in de bijpassende fora.

Edit: de smiley die het zwijgen oplegt werkt nu weer wel
    :sst:

CriminalsPoint zet weer een klein stapje dichter bij web 2.0!

Zo worden de topic's in het linker menu om de 5 seconden vernieuwd.
    Zo zie je het vrijwel meteen als er iets nieuws gebeurd.

Niet alleen dat, maar bovendien werd een groot deel van onze achterliggende codes geoptimaliseerd.
    Verschillende javascripts werden samengevoegd, css werd verder geoptimaliseerd en alle functies staan nu netjes in functies.php, met een nette inhoudsopgave van functies met bijbehorende parameters.

Kortom: de site zou sneller moeten laden, er zou minder bandwith moeten worden gebruikt door nettere en kortere codes, programmeren zou sneller moeten kunnen met duidelijke functies en we houden je op de hoogte indien er iets in de topic's links zou veranderen.

Met vriendelijke groeten,
    Koen en je CP-team

Klopt, maar in dit geval gaat het om een zeer speciaal liggend streepje, niet het standaard - teken.
    Blijkbaar wordt die niet met htmlspecialchars omgezet en breekt hij op json_encode(
    Het is die json_encode( ook die ervoor zorgt dat het "null" wordt.
    Ik ga nu bij de volgende versie eerst utf8_encode doen, dan wordt het vervangen door een lelijk vierkantje, maar dan wordt het in elk geval niet null.

Ik ben het inderdaad aan het testen op het top menu ;)
    +/- om de 10 seconden laadt hij nieuwe inhoud.

De functie validatestrict(x,true) zorgt er echter voor dat op vreemde tekens hij wat lastig doet.
    Dus moet nog uitzoeken hoe ik dit juist omzeil, zonder meer kapot te maken ;)

Ik zie niet in waarom je zoveel moeite zou steken in een administratie paneel.
    Wij hebben ook icoontjes en een duidelijke structuur, maar om dat nu te gaan bespreken met een hele community...
    Komt eerder wat reclame achtig over.

Ik geef je 1 goede hint, zo is het bij ons:

En dat lijkt me voorlopig wel weer genoeg info.

Ik denk dat dat is waar we in België naartoe evolueren:
    1 kvk, elke onderneming 1 duidelijk nummer.

Verder ken ik maar 2 grote instanties bij ons waar een bedrijf rekening mee moet houden en dat is:
    - Kvk eenmalig voor aanmaken bedrijf en neerleggen papieren
    - Nationale bank (NBB) voor het neerleggen van de jaarrekening, 1x per jaar

En de kosten zijn dacht ik ook iets lager bij ons.
    Zeker 350 euro, maar is beter dan de 660 in NL.

Ik zeg toch niet dat ik het oneens ben met hen of dat ik het business wise geen goede beslissing vind? ;)
    Ik zou het waarschijnlijk zelf ook gedaan hebben.

Ik denk alleen dat Google zijn eigen regels niet correct naleeft.

Natuurlijk ben ik blij dat Google bestaat.
    Maar no way dat google finance en healthcare beter is dan yahoo finance...
    En dat is mijn mening: als je zegt dat je iets doet, probeer het dan ook te doen, zeker als grote onderneming.
    In dit geval proberen ze een product te pushen dat in mijn ogen niet goed is...

En ja, veel (zoniet alle) bedrijven doen dit ;)
    Ik probeer gewoon wat discussie aan de gang te krijgen met een wetenschappelijke studie. (xD)

Je school moet overwegen om Microsoft te contacteren.
    Ze hebben daar studentenprogramma's waardoor studenten gratis de software mogen downloaden.
    Hadden wij vroeger ook op onze school.

Google bevoordeelt zijn eigen diensten door ze een voordelige indexering toe te kennen. Dat blijkt uit een studie van Benjamin Edelman, een wetenschapper verbonden aan de universiteit van Harvard.

Edelman ontdekte dat ten minste twee eigen sites van de internetzoekmachine - Google Health en Google Finance - ontsnappen aan de klassieke referentiëring. Wanneer het bedrijf uit Mountain View partij én rechter is, worden de eigen sites bevoordeeld, schrijft de onderzoeker in zijn conclusies.

Edelman voegt de proef bij de som. Hij bracht 'CSCO' (de afkorting die op de beurs wordt gebruikt voor het techbedrijf Cisco) in Google.com (de Amerikaanse versie van de zoekmachine) in en kreeg als eerste suggestie een link die naar Google Finance leidt. Ook een grafiek en een tabblad net daaronder leiden naar Google Finance. De drie eerste resultaten- uiteraard degene waarop de bezoeker het meest geneigd is om te klikken- leiden dus naar de Google-sites. Dat is opmerkelijk omdat volgens het onderzoeksbureau Comscore de populairste beurssite niet Google Finance is (dat ergens rond de zestigste plaats hangt), maar Yahoo! Finance.

Daarna voerde Edelman het woord ‘acné’ in. Zelfde verhaal: de eerste link, het eerste tabblad en de eerste foto linken naar Google Health, een site die net als Google Finance niet bij de belangrijkste gezondheidssites in de VS rangschikt.

Dan komt Edelman met een nog meer verbazend element. Wanneer aan de term 'CSCO' een komma wordt toegevoegd - dat is een leesteken dat normaal geen enkele invloed heeft op zoekresultaten- springt Yahoo! Finance plots wel naar een eerste plaats, terwijl Google Finance op plaats vijf blijft hangen.

Hoe dat komt? Volgens Edelman is er een aanvaardbare uitleg: ‘Wanneer de ingenieurs bij Google handmatig regelen dat bij het invoeren van bepaalde zoektermen de eigen Google-sites moeten worden bevoordeeld is het denkbaar dat ze geen varianten toevoegen zoals de zoekterm zelf die vergezeld wordt van een komma.'

Wat is de omvang van deze zoekfraude? Edelman komt niet met een precies antwoord. Google Health bijvoorbeeld indexeert 2.642 zoektermen. Verondersteld wordt dat ieder die op een van deze 2.642 woorden zoekt, rechtstreeks naar de Google-site wordt verwezen. Tenzij hij aan zijn term een komma toevoegt.

Meer dan twee jaar geleden al, ontdekte Joe Nocera, een sterjournalist van de New York Times dat Google twee maten en twee gewichten hanteert om de concurrentie uit te schakelen. Zijn besluit was toen niet mals: ‘Het probleem met monopolisten is dat ze het niet kunnen laten om als monopolisten te handelen. Zij hebben altijd gelijk, de anderen ongelijk. Ze minachten hun eigen klanten omdat ze weten dat die nergens anders terecht kunnen. Ze vertellen klein grut (...) om hen niet langer lastig te vallen. Dat is de manier waarop Microsoft zich 10 jaar geleden gedroeg en het is elke dag een beetje meer hoe Google zich gedraagt.‘

Google heeft totnogtoe altijd volgehouden dat de resultaten op een onafhankelijke manier tot stand komen.

"Our third philosophy: no manual intervention…The final ordering of the results is decided by our algorithms…, not manually by us. We believe that the subjective judgment of any individual is…subjective, and information distilled by our algorithms…is better than individual subjectivity."

Bron: express.be

We gebruiken overal al user ID ;)
    Maar blijft een uitdaging.
    De linkpartners en online stats zou ik wel zeker kunnen cachen

Voor een CDN zijn we nog te klein.
    En momenteel hebben we geen last van ddos, enkel dreigementen ;)

Met memcache kun je kiezen om cache voor bv 10 seconden te bewaren, maar waar ik eerst aan dacht was om de cache enkel te laten updaten als iets is veranderd.
    Maar als ik me niet vergis is dat daar wel mee mogelijk.
    Heeft iemand van jullie een goede memcache functie liggen voor me?

Mijn allergrootste probleem is dat het linkermenu uniek is per persoon, als je het topic gelezen hebt is het grijs...
    Of ik moet de userid meegeven in de key...

Bedankt!

Bovendien is DDoS niet legaal en maak je je eigen zwakker bij een mogelijke rechtzaak...
    Je doet dan immers hetzelfde terug.

Bij een gewone Ddos aanklacht doen en aanklachten wegens economische schade, dat is pas leuk ^^

Maar on-topic aub.

Mysqli kan mogelijk wel sneller zijn, maar neemt nog altijd niet weg dat je veel requests verstuurt naar de database.

Met 80 mensen tegelijk online, is caching wel degelijk de moeite.
    Vooral het hele linker menu is pokke zwaar en daarmee zouden we al veel kunnen besparen qua load.
    Ok, onze server kan het nog aan, maar de laatste aanvallen hebben me duidelijk gemaakt dat heel het linker menu niet zo praktisch is...