Starten van een dropshipping shop

• Beste collega's,

Ik wil samen met een collega van mij een dropshipping webshop beginnnen (vooral omdat we het leuk vinden).
    Echter heb ik nog een aantal vragen hoe het precies werkt.
    Het gaat dus om een shop waarbij de producten van een leverancier komen.
    Ik maak op mijn werk webshops (in magento) dus ik weet wel hoe ze gebouwd worden.

Kan iemand mij vertellen:
    Waar kan ik goede leveranciers vinden die aan dropshipping doen?
    Zijn er kosten aan verbonden?
    Hoe werkt het met producten toevoegen?
    Hoe gaat een afhandeling van een bestelling?

Ik hoor graag evaringen etc.!

• Lees eerst wel even goed je contract na, het kan goed zijn dat dit in overtreding is met wat je hebt afgesproken met je baas.
    Mocht dat zo zijn, dan zou ik het eerst met hem overleggen en dan ook het contract laten aanpassen. Mondeling is leuk, maar ik zou het dan ook écht zwart op wit laten zetten.

Verder vraag je om goede leveranciers, maar je vermeldt er niet bij wat je wil verkopen.
    Of er kosten aan zijn verbonden is natuurlijk verschillend per leverancier, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je met deze leverancier een productprijs en een verzendprijs afspreekt.

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat jij wil, wil jij aparte blisterkaarten, doosjes of extra dingen? Dan kan het goed zijn dat hier een prijs aan hangt.

Het toevoegen is wederom afhankelijk van je leverancier, heeft deze een productfeed of een api? Dan kan je daar natuurlijk iets heel moois voor verzinnen dat hij dagelijks je complete productlijst update.

Uit ervaring zal een bedrijf dat dropshipments regelt vaak het hele bestelproces voor jou afhandelen, het enige wat je hoeft te doen is de gegevens voor een bepaald uur doorsturen.

Verder zou je ook eens kunnen kijken naar Webshop maken met SEOshop webwinkel software | Gratis proberen, maar dat is meer omdat ik persoonlijk geen fan ben van Magento.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!