Script vraag voor eigen systeem

• Geachte ICTS leden.

Ik ben voor mezelf een site aan het maken met op een sub adres een klanten en administratie database waar medewerkers kunnen inloggen.

Hierover heb ik een aantal vragen omdat ik beginnende scripter ben.
    Tevens wil ik wel vermelden dat ik dit met nog 2 ervaren scripters doe maar gewoon om extra inzicht te krijgen.

Het inloggen kan ik in PHP maken maar hoe zou ik de medewerkers gegevens moeten aanroepen waar de medewerker toegang toe heeft?

Tevens de vraag of ik voor iedere factuur of relatie een apart document kan aanmaken?

(Vragen over het project kunnen via PB.)

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.

Hoogachtend.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hoort niet in de lounge natuurlijk maargoed lol , om je vragen te beantwoorden kom je op 2 punten

Om medewerkers per medewerker te authoriseren zul je gebruik moeten maken van een ACL (Access Control List) .

Kort uitgelegd, je krijgt een soort van view/post/edit/delete keuze per medewerker per optie die het systeem bied.

Medewerker A mag optie A alleen bekijken
    Medewerker B mag optie A bekijken en posten
    Medewerker C enz.

Tevens kun je ook functies maken zoals (medewerker, personeelsmedewerker, beheerder) oid, en daaraan al voorgeconfigureerde toegangsmogelijkheden op basis van hierboven beschreven.
    Dan kun je daarna eventueel nog de medewerker zelf aanpassen om extra rechten toe te kennen.

----
    Factuur etc. kun je allemaal los opslaan in een database veld. en van daaruit exporteren .

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Hallo Zirax.

Ik kan ze dan neem ik aan wel dan ook per dossier van klant oproepen?

Ik heb mijn bericht nog even aangepast over het stukje van het ACL.

Je werkt met 2 ervaren php programmeurs, kun je hun deze vragen niet stellen? zoja, wat waren hun antwoorden? Een beetje programmeur kan dit beantwoorden in een enkele zin.

Je hebt iig nog weinig ervaring met relaties in databases bijv.

Klant heeft kenmerk ID: 1

De facturen database bestaat uit alle velden die benodigd zijn voor een factuur behalve de klantgegevens want die koppel je aan een veld in de factuurdatabase .. bijvoorbeeld in de database facturen maak je een veld ClientId. ClientId staat in dit geval voor de aangemaakte klantId.

Daarna kun je een select doen op de database waarin je de facturen selecteerd op basis van het klantId en die loop je, daarna kan je ze stuk voor stuk uitprinten ophalen als pdf enz..

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Je werkt met 2 ervaren php programmeurs, kun je hun deze vragen niet stellen? zoja, wat waren hun antwoorden? Een beetje programmeur kan dit beantwoorden in een enkele zin.

Hallo Zirax.

Hierbij had ik het nog niet aan hun gevraagd want dan zouden ze denken dat ik meer het werk op hun afschuif.
    Ieder zou een stukje maken en de administratie systemen waren voor mijn rekening.

Hierbij heb ik het hun nog niet gevraagd.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Aan de moderators.
    :Slotje a.u.b.

Vraag is beantwoord.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!