Op zoek naar gepassioneerde programmeurs... hoe aanspreken?

  • Beste developers

    Allereerst wil ik jullie niet spammen met vacatures of onnodige lasten op deze pagina. Ik wil echter wel advies vragen vanuit jullie point-of-view.

    Ik ben zelf IT recruiter en ben hier ook (redelijk) succesvol in. Sinds kort leg ik me toe op het rekruteren van development profielen (voornamelijk Java & .NET) en hier lukt het me minder goed om kandidaten te vinden die interesse tonen.

    Ik ben er mij van bewust dat developers schaarser zijn op "de IT markt". Ook begrijp ik dat jullie niet lastig willen gevallen worden met vacatures die niet relevant zijn. Daarom ook mijn vraag naar jullie advies.

    We hebben recent nog een onderzoek op LinkedIn gedaan waaruit blijkt dat er 10.000 professionals zijn die aan Software Development doen in België. Hiervan is 16% het laatste jaar van job veranderd. Hieruit kan ik dus afleiden dat er wel degelijk kandidaten zijn die de markt afschuimen op zoek naar een nieuwe opportuniteit.

    Daarom dus mijn vraag: hoe worden jullie het liefst benaderd door recruiters? Wat moet er aanwezig zijn zodat jullie antwoorden op zulke aanvragen/vacatures? Al dan niet geïnteresseerd, dan zijn we al een stap verder.. :)

    Ik ben ook niet op zoek naar "de witte raaf" die 5 jaar ervaring heeft in alle bestaande frameworks en bovendien ook nog eens perfect Chinees spreekt... Eerder naar gepassioneerde en innovatieve developers die openstaan voor verandering.

    Alvast bedankt voor jullie begrip en nogmaals niet de bedoeling jullie te spammen!

    Vriendelijke groeten

    Maxime

  • Ik wil weten wat jullie mij te bieden hebben en waar ik aan toe ben.


    budget etc vind ik zeker belangrijk als dat vermeld wordt.


    Heb er zelf een hekel aan als er gezegd wordt: prijs wordt bepaald na nader overleg. Als ik ergens op reageer wil ik dus weten wat er mij geboden wordt, maar er moet ook wel duidelijk aangegeven worden wat de werkgever van mij verwacht.



    dus duidelijk dingen aangeven voordat er überhaupt privé contact is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!