[OPGELOST] C# Menu Freeze

  • Hallo ICT'ers,


    Ik ben bezig met een simpele pong game in C#. Nu ben ik een menu aan het maken. Hieronder zijn de GameStates die ik heb:


    - MainMenu //Hoofdmenu met de opties om het spel te spelen en om de settings te wijzigen
    - PrePlaying //In dit scherm kies je singleplayer of multiplayer
    - Playing // Het spel zelf
    - Pause // Spreekt voor zich
    - Settings // Settings wijzigen


    Als ik in het hoofdmenu op preplaying klik werkt alles. Maar als ik dan doorklik op playing staat alles vast. Iemand een idee? Ook is het soms zo dat als ik op preplaying klik dat ik dan ook meteen de volgende knop indruk. (Die staat op de volgende pagina op dezelfde plek) Is er een manier om dat tegen te gaan?


    Hier is de code:



    Overigens schrijf ik al mijn commentaar in het Engels. Dit zijn geen scripts van internet. ;)
    Alvast bedankt!


    //Edit
    Ik ben er net met debuggen achter gekomen dat het al freezed op het PrePlaying menu zelf. Maar het probleem is nog niet opgelost.






    //OPLOSSING//


    Het is me ondertussen gelukt. Ik had SpriteBatch.Begin() en SpriteBatch.End() dubbel in de switch gezet.


    Voor het snelle doorklikken van buttons heb ik een oplossing bedacht. Ik heb een extra boolean wasClicked. Ik kijk eerst of de linker mouse button de state "pressed" heeft. Als dat het geval is word wasCicked TRUE. Als die dan word released als hij nog op de button is word je doorverwezen. Als je met je muis van de button afgaat word wasClicked weer FALSE. ;)

    Met vriendelijke groet,


    Victor
    Beheerder ICTscripters

    Bewerkt 2 keer, laatst door victor: Oplossing zelf gevonden ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!