avatar uploaden

  • Goeiedag ,
    ik ben bezig met een avatar upload optie voor me banditi spel alleen heb het volgende probleem :


    zodra ik een avatar wil uploaden zegt me script dat het geen geldige extensie is het moet .jpg .gif of .png zijn het plaatje wat ik dan upload is dat dus wel alleen hoe kan ik dit verhelpen ?


    als ik in de database handmatig een link toevoeg dan word de avatar wel gewoon weergeven op het profiel dat gedeelte heb ik dus wel werkend gekregen.


    dit is het script :



    bedankt alvast

  • Om je op weg te helpen om je probleem op te lossen: Kijk eennn naar: $extensie. Wat bevat deze voor waarde?


    Verder zie ik zie toch een hoop onveiligheiden in je script. Ook controleer je niet op mime-types.
    De beste beveiliging is door te kijken naar getimagesize(). Deze kan aangeven of iets wel of geen afbeelding is. Als dit geen afbeelding is, dan kan je een foutmelding tonen. Verder is het zinloos om te controleren op drie letters. Er zijn ook extenties met vier tekens, zoals jpeg.


    Zie ook eens deze tutorial: https://www.pfz.nl/wiki/uploaden/


    Verder nog wat opmerkingen:
    * Waarom gebruik je nog tabellen. Dat is zo 'zwaar' onhandig en inefficiënt. Verdiep je in de werekd van CSS en HTML 5. Je site kan je daarmee stukken beter finetunen.
    * Gebruik geen mysql-functies meer, maar gebruik liever PDO of mysqli, en bij voorkeur de OO-versie. Met de laatste kan je met in ieder geval een extended classe van mysqli de query-methode uitbreiden met foutafhandeling.
    * Zorg ook voor foutafhandeling als je move_uploaded_file() mislukt. In $_FILES['bestand']['error'] staat zoveel bruikbare informatie.
    * En wat vind jij het nut van lege string te verbinden op lijn 41? Zet jij lege flessen zelf ook weer terug in de koelkast? ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!