Pagina titel

  • Hey,


    ik wil graag mn site seo vriendelijk maken. Maar wilt me niet lukken. Ik maak gebruik van dit systeem


    Maar hoe zorg ik ervoor dat ie $pageT uit $pagina haalt?

  • switch()
    google dat maar is ;)


    anders if en else met een $pageT var

    PHP
    if ($_GET['pagina'] == "home") { $pageT = 'TITEL'; }


    Ik raad je switch aan.

  • Zelf werk ik zowel via dit systeem als modrewrite :)


    Mod rewrite zodanig doen dat hij zo goed als elke pagina pakt.
    Dan pakt hij altijd de index zodat mijn soort framework aangemaakt wordt.


    In het framework kijkt hij of hij een bepaalde pagina opvraagt in de URL. Zo niet, index controller pakken. Zo wel, bestaat de controller dan pakt hij die. Zo niet, pak de 404 controller.


    Ik werk wel via het MVC verhaal.

  • [offtopic]Leuke signature tekst....[/offtopic]


    Als je voor elke pagina een aparte titel wil maken kun je dit het best via je database laten doen of vanuit een array de nodige titel halen. Wat je nu wilt is gewoon een omslachtige manier.

  • Ik heb het volgende voor je, hopelijk werkt het


    je titel wordt dan zo:

    PHP
    <title><? echo"$title"; ?> - Sitenaam</title>


    Groetjes,
    Ferhat Remory

  • Moet je ergens een variabele aanmaken (globaal of dit kan mogelijk via een public variabele) in elk bestand met de titel? :)


    In de superklasse roep ik een functie aan die de titel globaal maakt (define()) en dan kan ik dit gebruiken in de view klasse (de klasse die de views aanroept).

  • Citaat van iSilverStar

    Broken, dus stel dat ik dit gebruik in elk bestand
    home.php: define("SEO", "Homepage");
    contact.php define("SEO", "Neem contact op");


    Hoe zorg ik ervoor dat die die SEO pakt?


    Door simpel SEO te typen :)


    Voorbeeld:

    PHP
    define('WELKOM','Welkom op de site');
    echo 'Dag gast,'.WELKOM.'!';
    
    
    Je kan het in elk document gebruiken zonder probleem. Let er wel op dat dit een string is en niet iets anders (als ik me niet vergis).
  • Als je verstand van SEO hebt, dan weet je toch echt wel beter dat dit niet werkt met een simpele define!! Jullie zitten namelijk helemaal fout, je hebt namelijk veel meer dingen waar je op moet letten.


    @ts, Ik zal je even een goeie tip geven je url die je mee geeft in de url zal je moeten omzetten naar mod rewrite. De titel die in de url komt te staan kan rare tekens bevatten.. Deze moet je namelijk omzetten via een speciale filter zodat hij als gewone url eruit komt en hem dan verwerkt op de pagina met de titel met rare chars.


    Seo heeft btw 1 h1 en voor de rest opbouwend met h2 h3 h4 h5. Je gebruikt titles aan een link mee, alts aan een img. Zo heb je dan ook weer het gebruik van divjes en css html netjes scheiden. Ook heb je manieren om een allow te geven via een meta tag, zodat google heel je site gaat bekijken.
    Keywords en description in de meta tag zijn bepalend, maar laat dit ook varieren per pagina.


    Voor de rest kan de titel gewoon je code echoën als je dit gewoon goed mee stuurt! Maar je kan het beste je pagina functie bovenaan zetten. En dan in de html een simpele echo of include.

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!