Nintendo DS multiplayer shooter

  • Hey,


    Het leek me leuk om te oefenen met de taal C dus ben ik begonnen met het programmeren van een Multiplayer shooter voor de Nintendo DS.
    De multiplayer werkt via Ad-hoc wifi (ds-ds zonder tussenkomst van een Wi-Fi netwerk).
    Je kan rooms aanmaken en je krijgt automatisch te zien welke rooms er bij jou in de buurt zijn.
    Je kan het spel maximaal met zn achten spelen.


    Ik heb alvast een klein demo'tje klaar. Je kan al rooms maken en je kan elkaar ook al zien lopen in het level. Schieten kan helaas nog niet. Ook de sprites zijn nog best wel lelijk maar die worden verbeterd in de final versie.


    Download: Hier


    Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden :)
    (ik heb het nog maar met 2 spelers getest dus het kan zijn dat ie met meerderen een beetje lagt, maar dat moet ik dus nog testen)


    btw: de tekst op het bovenste scherm is voor het debuggen ;)
    edit: screens (is eigenlijk niet zo heel veel op te zien, je moet het gewoon even testen :P)




  • Citaat

    Het ziet er best netjes uit, alleen het lijkt dat de geluid een vertraging heeft als je de L in drukt.
    Verder netjes ga zo verder


    ja dat is op de emulator wel zo maar op de DS heeft ie geen vertraging :)


    btw: iemand die 8 mensen bij elkaar kan krijgen met 8 DS'en om te testen ? xD

  • Citaat

    heb je meschien een voorbeeld ?


    ik zal zo ff een screen posten ;)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 24.05.09 17:42:49:
    screens gepost
    dit zijn dus screens met onderste scherm en bovenste scherm op 1 plaatje (Emulator)

  • Citaat

    Ziet er goed uit, heb geprobeerd op me DS.
    Er moeten natuurlijk nog wel een een en ander gebeuren, maar het gaat de goeie kant op.


    Succes verder (Y)


    thnx, ik heb me tot nu toe vooral bezig gehouden met het verzenden van informatie door de "room" heen (naar alle users in een room) en het syncen van de spelers

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!