Registratie (form) [free]

  • Ik ben bezig om classes te leren en daarmee heb ik een registratie script gemaakt misschien heeft er iemand nog nut van:


    index.php:


    register.class.php:


    en dan nog config.php:



    commetaar op het script mag geleverd worden mits ik er ook echt is aan heb ;)

  • Je gebruikt ten eerste al geen addslashes waardoor je sql injecties kan gebruiken;
    Je gebruikt variabelen die niet eens hoeven. De criminals manier is om een variabele nog een keer te defineren in een variabele dat is niet de OOP manier noch in een klasse;
    HTML en PHP behoren gescheiden te blijven;

  • waarom is met addslashes injectie niet mogelijk dan? omdat het alleen van ' naar ' gaat? kan je dat uitleggen.


    variable's doe ik om zelf wat makkelijker een overzicht te houden het hoeft inderdaad niet. ik kan ook gewoon alle names veranderen in $_POST['name']


    html + php gescheiden dan moet je doormiddel van een template parser gaan werken neem ik aan?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 14.05.09 22:42:16:
    edit;


    safe_sql functie toegevoegd.
    Niels nu is hij beveiligd tegen injections right?

  • html + php gescheiden houden doe ik meestal zo:


    PHP
    <?php
    //iets van php
    ?>
    <html>hier je html
    desnoods echoën: <? echo iets ?></html>
    <?php
    //weer iets van php indien nodig
    ?>


    En niet:

    PHP
    <?php
    //hierlappen php
    //je html zoals
    echo 'van alles van HTML';
    ?>
  • Je gebruikt de class nu als een verzameling van functies. Dat is niet de bedoeling, en ook niet de kracht van OOP (eigenlijk is dit dus geen OOP). Ook hebben de functies binnen je class eigenlijk geen samenhang (output en validatie).


    PHP en HTML gescheiden houden, kan inderdaad met een template parser, maar gewoonweg het in twee verschillende bestanden stoppen (Het bestand met de HTML kent enkel simpele PHP, zoals echo, while en foreach).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!