Bugs misbruiken heeft consequenties

  • Beste leden,


    Het is niet de bedoeling dat alle fouten (want ja het zijn er zo veel) worden misbruikt. Het is nu ook zo aangezien Dominic niet snel genoeg bugs fixed dat er een tijdelijke ban geld voor iedereen die het leuk vind om dit te doen. Ik adviseer ook iedereen om NoScript om het misbruik van deze fouten zoveel mogelijk te voorkomen (cookies stelen bijvoorbeeld). Dominic is de enigste met ftp gegevens dus wij (darsstar en ik) staan machteloos en kunnen deze fouten niet oplossen.


    Niels namens de overige crewleden.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Vind ik ook maar Dominic zei het volgende tegen me:

    Citaat

    ftp gegevens zijn geheim die wil ik echt aan niemand geven, en niet dat ik je niet vertrouw maar gewoon.


    Dit geeft mij al weinig vertrouwen over de toekomst van de V4. Ik zou de source nakijken voordat hij online ging maar daar is ook niets van terecht gekomen, ik baal hier echt ontzettend van daarom nu ook het bericht aangezien Dominic niet echt duidelijk reageert op msn e.d. Ik heb op dag 1 al fouten gemeld die niet gefixed zijn.


    Niels

  • Mischien moet ik toch maar eens rustig afgaan wachten inplaats van actief te zijn. Ik heb niets tegen jullie maar ik vind het gewoon zonde om er veel tijd in te gaan steken. Terwijl het niet eens zeker is alsof het wel enige nut heeft.

  • Vind het persoonlijk niet gek dat hij zijn ftp gegevens niet wil delen met andere, er zijn altijd mensen die je denkt te kunnen vertrouwen en, later als nog iets uithalen waardoor je of met problemen komt te zitten of je hele website is vrijgegeven. Maar ik heb ook al mensen gesproken die perongeluk gebruik hebben gemaakt van een bug en die als nog een ban hebben gehad, waardoor dus de mensen worden gestraft door fouten van de scripter? Beetje apparte manier van handelen als je het mijn vraagt.

  • Nja het is een kwestie van principe. Ik ben niet niets voor niets de laatste jaren bezig geweest met beveiliging, als wij ook bij de ftp konden konden we het binnen een paar uur allemaal nakijken en fixen. Ik heb ook al gezegd tegen Dominic dat ik erover nadenk om op te stappen als de gegevens van de ftp niet verstrekt worden aan de andere beheerders.


    Release
    Uhm Release het ontdekken van fouten hoeft nog niet blijvend te blijven. Je kan ook gewoon je bericht bewerken of een pm sturen naar Dominic. Ik zie gemelde fouten die nog steeds misbruikt worden dat is toch te zotte.

  • Ik neem aan dat er een control panel achter de site draait. Daarmee kan je toch makkelijk even een extra ftp accountje aanmaken. Daarmee kan je toegang verlenen aan niels en aan darsstar. Vervolgens kan je alles precies in de gaten houden wat er gebeurt vanaf dat account.

  • Klopt je kan ook instellen dat ze alleen in een bepaalde map kunnen komen. Tevens kun je FTP logs nalezen wat er allemaal gebeurd. Ik ben niet zo iemand die de site vrijgeeft evenals Darsstar aangezien hij zelfs nog heeft meegeholpen aan het scripten van de site.

  • Gemelde fouten die nog worden misbruikt? Dan gaat U er ook gelijk van uit dat alle leden op de hoogte zijn van die fouten? Denk dat de leden in dit geval niet voldoende worden ingelicht over de fouten die nog aanwezig zijn, ik als lid ga bijvoorbeeld niet heel dat bug topic uitpluizen aangezien ik hier voor mijn plezier zit en, niet om jullie te helpen. Dat lijkt mijn nog al duidelijk jullie verwachten volgens mijn iets te veel van jullie leden.

  • Citaat

    Gemelde fouten die nog worden misbruikt? Dan gaat U er ook gelijk van uit dat alle leden op de hoogte zijn van die fouten? Denk dat de leden in dit geval niet voldoende worden ingelicht over de fouten die nog aanwezig zijn, ik als lid ga bijvoorbeeld niet heel dat bug topic uitpluizen aangezien ik hier voor mijn plezier zit en, niet om jullie te helpen. Dat lijkt mijn nog al duidelijk jullie verwachten volgens mijn iets te veel van jullie leden.


    Je kan bugs vinden maar je kan ze ook uitbuiten en dat is misbruik.

  • Citaat

    Er wordt hier niet echt een duidelijk antwoord gegeven waar wij als leden ook iets aan hebben, dat het uitbuiten van een bug gestraft wordt weet iedereen onderhand wel.


    Dan weet je toch genoeg? Niet uitbuiten :) En als je alle bugs op een rijtje gaat zetten gaan er juist meer mensen zijn die het gaan misbruiken

  • We hebben één topic waar alle bugs in geplaatst werden. Als leden voor het plaatsen van een bug gewoon die topic doorlezen. Als je fouten kunt ontdekken kun je ook wel even 1 minuut besteden aan het uitzoeken of hij al gemeld is.


    De site is nog in betà fase en als 1 iemand de fouten maar mocht verbeteren die er niet al te veel verstand van heeft houd het redelijk snel op vind je ook niet. Ik heb mijn diensten een aantal keer aangeboden maar hier is nooit wat van terecht gekomen.

  • Het gaat er om dat er leden zijn gestraft die perongeluk gebruik hebben gemaakt van een bug dus als je eerst even leest voor je een reactie geeft kom je ook geloofwaardiger over als crew. Zie dit niet als een belediging maar vind de crew op het moment geen duidelijke informatie geven.

  • Citaat

    Het gaat er om dat er leden zijn gestraft die perongeluk gebruik hebben gemaakt van een bug dus als je eerst even leest voor je een reactie geeft kom je ook geloofwaardiger over als crew. Zie dit niet als een belediging maar vind de crew op het moment geen duidelijke informatie geven.


    Jij bent waarschijnlijk Alex?


    Als je goed leest zie je staan "tijdelijk" dus je zult zo weer terug op je oude account kunnen ;)

  • Nee, ik ben Mike maar heb het idd wel over alex. Maar dan worden de leden dus tijdelijk gestraft voor iets wat zij niet met opzet hebben gedaan en, daar ging het nou om dat is toch geen normalen manier van handelen.

  • Uhm als je html tags gebruikt om opzettelijk de reacties van anderen te onderstrepen valt dit buiten het zomaar proberen van handelen. Ik zie voor nu maar een mogelijkheid om deze kinderlijke dingen aan te pakken aangezien ik geen gegevens tot mijn beschikking heb om de fouten te fixen. Misschien mag jij het kinderlijk vinden maar dat vind ik nu ook van jou aangezien je blijft hameren op hetzelfde.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!