Aanvallen

  • Gisteren werd onze server vanaf ongeveer 15u aangevallen door een ddos/flooder aanval van een botnet (of gelijkgestelde) (geen probleem).


    Hierdoor werd deze site niet bijzonder zwaar vertraagd (zoals te zien was aan de miliseconden vanonder), maar het kostte me telkens wel weer een aantal minuutjes om alles op te ruimen en de ip's te bannen.


    Verder werd er ook een cookie stealer geplaatst in het forum.
    Hoewel hiermee niets significant gestolen kon worden en niemand gehackt is, hebben wij meteen de poster verbannen en de webhosting van zijn cookie stealer laten afsluiten, wat binnen de 10 minuten gebeurde. Het plaatsen van cookie stealers zou nu technisch ook niet meer mogelijk mogen zijn.
    Jullie veiligheid liep op geen enkel moment gevaar.


    Ik weet niet wie te veel tijd heeft of denkt dat hij grappig is, maar uiteindelijk werd er nog geen echte schade toegebracht en indien ik dit bericht hier niet gepost zou hebben, zouden onze forumbezoekers dit niet eens door hebben gehad.


    Op zich kunnen wij een flood aanval eenvoudig bannen en kunnen wij dubbele/massale toevoegingen eenvoudig verwijderen.
    Het kost dus enkel jezelf veel tijd.


    Stop dus met dat kinderachtige gedrag en kijk liever naar hoe goed JULLIE CP draait!
    Werk mee aan de verdere opbouw in plaats van de afbraak ervan.


    Bedankt!
    Ps: gezien de massale pogingen om deze site kapot te krijgen, gaan wij strenger optreden. Ben je hier niet graag, kom hier dan ook niet de sfeer verpesten. Ik wou dat er een andere keuze mogelijk was.

  • Koen, ik ben hier 2.5 jaar crew lid geweest heb Dominic geholpen met de verkoop etc. etc. alleen hebben ik en Darsstar een grapje uit gehaald waardoor de elite lid status even wegging. En op dat moment was Dominic bij zijn vriendin slapen voor een week dus kon die dat niet terug zetten. En ineens was het verkocht aan jouw. Oja, if you not believe it vraag het Niels, Anton, Dominic, Darsstar, Terrorsheep, Sury0y0, Mitch of who-ever. En kijk ik ben niet zoon maten naaier weet je..

  • Koen jij weet helemaal geen donder af van beveiliging. Je kan geen botnet stoppen met PHP noch een andere server side taal. Er zijn een aantal apache modules maar die laten ook na een bepaalde piek het links liggen. Mocht je denken dat je dit zo 1,2,3 fixed dan lach ik je vierkant uit aangezien alleen grote bedrijven de mogelijkheid hebben om deze aanvallen af te ketsen van de hoofd server.


    Citaat

    Verder werd er ook een cookie stealer geplaatst in het forum.
    Hoewel hiermee niets significant gestolen kon worden en niemand gehackt is, hebben wij meteen de poster verbannen en de webhosting van zijn cookie stealer laten afsluiten, wat binnen de 10 minuten gebeurde. Het plaatsen van cookie stealers zou nu technisch ook niet meer mogelijk mogen zijn.


    En dat noemt zich een programmeur? Dat je cookies stelen toestaat, toch knap aangezien dit met SSL makkelijk voorkomen kan worden. Jij hebt trouwens de autoriteiten niet om een website zomaar te laten afsluiten zal dat even helder uitleggen voor je, dat is hetzelfde als jouw o zo vreemde patent waarom niemand je mag.

  • Dus jullie blijven doorgaan met leugens aangezien jij een bericht van de eigenaar u finaal ontkent. Ook leuk dat je Joshua de schuld geeft en dan weer zegt tussen haakjes dat het misschien niet waar is. Ga vooral zo door zou ik zeggen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!