DIV refresh

  • Hey criminalpointers!


    Ik zit met een klein probleem, ik heb net internet voor 2 uur lopen afzoeken naar het volgende:


    ik wil graag een div met id 'button' elke 5 seconden refreshen.


    Ik zie veel artikelen op internet hoe ik hele pagina's kan refreshen, maar niet alleen een DIV die bijv. een id heeft.


    Hebben jullie misschien een oplossing?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • http://www.w3schools.com/ajax/default.asp
    daar kan je ajax leren, maar er staan ook voorbeelden die je iets kunt aanpassen voor jouw doeleinde...


    en dan gebruik je

    PHP
    document.getElementById('idvandiv').innerHTML = ajaxresponse; //ajaxresponse rul je moeten vervangen, maar zo krijg je een idee


    om de html binnen die div te vervangen...


    de voorbeelden zijn behoorlijk duidelijk vindt ik
    maar mocht je iets niet snappen, vraag het gerust

  • Ok, dit heeft me al veel in de goede rivhting gebracht, ik heb de tut gevolgd die op de w3school stond...


    Het is me eigenlijk alleen maar onduidelijker geworden. Ik zal hieronder mijn code posten, en dan daarmee laten zien wat ik ong wil, zodat er misschien een simpelere oplossing kan komen:



    Lijn 46 en 65 wil ik graag automatiseren, zodat niet de hele pagina reload hoeft te worden.|-)

  • nu ik dit zie vraag ik me iets af:
    Waarom in iets naam wil je elke seconde een ajax request doen?
    Wat is er ooit mis met een countdown?
    Een countdown heeft alleen maar voordelen!



    Edit:
    even een countdown scriptje voor je opgezocht dat ik ooit nog eens voor iemand uit een andere (niet werkende) countdown gemaakt heb...

  • Ik snap een countdown script wel helemaal, alleen als de count een keer bij nul komt, dus uitgeteld is wil ik dat hij elke 5 sec ofzo controleert of er weer een nieuwe countdown gestart kan worden.


    En dit wil ik dus zonder dat de hele pagina refresht.


  • Is dit genoeg voorgekauwd?


    Inderdaad het doet het nog niet...
    maar het geeft je wel een idee van hoe het zou kunnen...
    succes met zorgen dat het werkt...
    ik heb al te veel gedaan eigenlijk...

  • Citaat

    Je kunt beter eerst Javascript leren voordat je je met AJAX gaat bemoeien... De meeste AJAX scripts worden zo bagger geschreven omdat er niemand is die er verstand van heeft...


    Klopt. Ben bezig met een in ajax geschreven criminal en die is f*cking snel :)8-|

  • Citaat

    Klopt. Ben bezig met een in ajax geschreven criminal en die is f*cking snel :)8-|


    Dan heb je het wel redelijk goed gescript, want vele ajax scripts kunnen ook voor vele laad veroorzaken.


    Oplader kan de topic gesloten worden?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!