Javascript probleem met cPanel

  • Beste ICT'ers,


    Ik heb zodanig weer een nieuw probleem ondervonden. Ik heb de overstap gemaakt van Directadmin naar cPanel. Tot dus ver is mijn site helemaal overgezet alleen gebruikt cPanel nieuwe versies van bijv , o.a. MYSQL.


    De MYSQL bug heb ik opgelost. (INSERT INTO met lege waardes werkte niet)
    Alleen nu heb ik nog 1 bug, namelijk mijn Javascript code werkt plotseling niet via cPanel. Het heeft altijd wel gewerkt onder Directadmin maar sinds de overstap naar cPanel werkt het niet meer.


    Is er iets wat ik moet activeren in cPanel waardoor zulke Javascript codes weer werken of is er iets anders aan de hand?



    Hieronder JS code 1:

    Hopelijk kan iemand me zsm helpen zodat de site weer goed werkt.


    Met vriendelijke groeten,
    Damon Rabbers

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Heel bjzonder, want Javascript is cliënt-side en wordt door de browser uitgevoerd, en niet door de server. cPanel staat er evenals de webserver helemaal los van.


    Ik geef meer kans dat je wat js-bestanden mist, en dat het daardoor niet werkt. Check de console, zou ik zeggen!

  • Nee er missen dus geen .js bestanden, het gehele back-up is geupload. Net nog is gedaan en alles zit er gewoon in.


    Voor de rest is er niks aan aangepast, en het is niet 1 JS script he, maar nog een Javascript stuk code wat gewoon totaal niet werkt..


    Indien je even een kijkje wilt doen stuur maar PB dan stuur ik de site link.

  • Zie je het script ook in de HTML-source van je browser staan?


    Ik zie ook dat het een oud script is. Misschien is het zo dat de browser de ondersteuning laat vallen, en dat het nu opeens niet meer werkt?


    Maak anders even een simpele testcase aan zodat we daarnaar kunnen kijken. Dan hoeven we ook niet via privé achter dit topic om te reageren.

  • zoals @darkshifty al zei, check je dev console in chrome, je kan hier veel verder kijken als een error, ook missende requests zoals @AarClay aan geeft, zo kom je er achter of je iets mist of iets gewoon simpelweg de verkeerde rechten heeft.


    een .js scrips is ook zoals hier aangegeven client side, controleer ook of je versie javascript nog wel goed wordt ondersteund door de browsers...

  • De code van de andere site heb ik ook getest op mijn spel maar wederom dezelfde foutmelding, neem aan dat er iets mis is bij de instellingen van cPanel ofzo

    Hoe kom je bij steeds die veronderstelling, terwijl al duidelijk gezegd is dat JavaScript cliënt-side is en door de browser uitgevoerd wordt?


    Welke werkt niet, en welke werkt wel?
    Leg die codes eens naast elkaar?

  • De foutmelding in de dev console is "Uncaught SyntaxError: Invalid or unexpected token" zodra je over het plaatje gaat met je muis.

    dit klinkt alsof je een js file inlaad d.m.v. een javascript en dat de js file zelf een 403, 404 of 500 geeft als je hem direct benaderd in de browser. Heb je hem los ook kunnen openen?


    Of is het een js file dat door php wordt gevuld en gegenereerd, kloppen dan de variabelen? Dump die met een var dump boven de file gevolgd door een exit.

  • dit klinkt alsof je een js file inlaad d.m.v. een javascript en dat de js file zelf een 403, 404 of 500 geeft als je hem direct benaderd in de browser. Heb je hem los ook kunnen openen?
    Of is het een js file dat door php wordt gevuld en gegenereerd, kloppen dan de variabelen? Dump die met een var dump boven de file gevolgd door een exit.

    Het is zeg maar hetzelfde script als bij jouw spel: PokeWorld


    javascripts/tooltip.js


    Dat script btw


    Mijn script kan ik ook gewoon los openen ja

  • Heb je de codes al naast elkaar gelegd? Heb je niet iets in je HTML aangepast waardoor het script zijn weg naar het element niet kan vinden?


    Het 'breekt' niet voor niks!


    Maar onthoud ook dat het oude code is, en dat het best wel opnieuw geschreven kan worden volgens de huidige standaarden. jQuery kan een mooi hulpmiddel zijn.

  • Zojuist even een nieuwe server aangeschaft bij TransIP met directadmin als test om te kijken wat het resultaat is.


    En zoals ik dacht heb ik alles erop gezet en werkt de site weer zoals voorheen, dus de Javascript codes werkten weer.


    Er zal dus iets moeten zijn met de cPanel waardoor het dus niet werkt..

  • Zojuist even een nieuwe server aangeschaft bij TransIP met directadmin als test om te kijken wat het resultaat is.


    En zoals ik dacht heb ik alles erop gezet en werkt de site weer zoals voorheen, dus de Javascript codes werkten weer.


    Er zal dus iets moeten zijn met de cPanel waardoor het dus niet werkt..

    Ik heb dit nog nooit eerder gehoord...


    JavaScript is zoals ik eerder zei cliënt-side, en wordt door de browser uitgevoerd. Een controlepaneel of webserver heeft er niks nada en noppes mee te maken.


    Vergelijk beide HTML-codes van de site en de koppelingen naar JavaScript-files eens met elkaar, want er moet gewoon iets gebroken zijn waardoor het niet werkt.


    Geef anders eens beide URL's van waar het niet werkt en die waar het wel werkt. Desnoods in een PM.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!