Meerdere domeinnamen naar 1 locatie

  • Goeiedag Allemaal!


    Momenteel heb ik een website draaien met Xenforo CMS.


    Ik heb hier een domeinnaam voor, die staat vast geconfigureerd daaronder hangt ook de "hosting", (Ik host alles zelf trouwens "DS").


    Nu zou ik graag nog een domeinnaam willen koppelen. Dat is ook geen enkel probleem, ik ben alleen erg benieuwd.


    Hoe kan ik er voor zorgen dat als demo.nl het hoofddomein is en alles dan ook demo.nl/threads/.. of demo.nl/resources/...
    Dat als ik een 2e domeinnaam eraan koppel bijvoorbeeld demo1.nl dat Google enz ook dat domeinnaam leest en zo alles kan vinden, en hij dus de pagina's leest als demo1.nl/resources/


    Graag hoor ik van jullie! :)


    Groetjes,
    Alex

  • Heey @Syntax,


    De bedoeling is dat ik mijn SEO ga optimaliseren.


    Het domeinnaam wat ik extra wil, wil ik ook als soort hoofddomein laten fungeren.


    Zodat je:


    demo.nl/resources/resource.1/
    demo1.nl/resources/resource.1/


    Krijgt.


    Zonder dat er een 2e installatie etc nodig is.


    Ik kan via Plesk wel een Domein Alias toevoegen, deze ondersteund http 301 redirecting, echter durf ik niet te zeggen of dat het gewenste resultaat behaald als van wat ik bedoel.

  • Google gaat het niet tof vinden als er dubbele content is dan zal een of beide website afgestraft worden waardoor deze in de toekomst moeilijker hoger komt in Google..


    Wil je 2 websites dan adviseer ik je om er ook echt 2 te bouwen, beide met unieke teksten, foto's en meta titels, descriptions e.d.

  • Is perfect mogelijk maar dan wil je best maar 1 (basis) domein laten crawlen door zoekmachines. Cruciaal om lager ranken te vermijden! Ik zou indd. voorstellen om via een 301 redirect te werken van alle kind domeinen naar je basis domein. Wil je hierbij dat het kind domein zichtbaar blijft en niet verandert naar het basis domein? Dan bieden verschillende domein providers een blind redirect aan voor deze methode met eenzelfde effect behalve dat het kind domein nu wel onaangepast blijft in de adresbalk. Voor webinhoud versies in verschillende talen kan het absoluut geen kwaad om deze nog eens apart te laten crawlen, als je hreflang tags in orde zijn gebeurt dit bij de meeste zoekmachines automatisch.


    Dus Google en andere zoekmachines meerdere domeinen laten inlezen voor eenzelfde inhoud is zoals iedereen het hier al verklaard een bad practice wat strafpunten oplevert in ranking. Maar meerdere domeinen kunnen perfect linken naar 1 en dezelfde inhoud als slechts 1 basis domein word gecrawld bij alle zoekmachines en geen enkele andere van je (duplicate content) domeinen! 301 (blind) redirect hier dus wel ideaal vermoed ik!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!