Office 365

  • Hallo,



    Ik heb sinds enkele jaren een webhosting server draaien met IMAP/POP3.
    Sinds enkele maanden krijg ik de vraag van klanten of het mogelijk is hun IMAP/POP3 te gaan laten omzetten naar Exchange.


    Echter kan ik dit enkel door hun naar de "concurrenten" door te verwijzen.
    Sinds Dit jaar zijn we overgeschakeld naar Telenet CloudOffice (office 365).
    Nu had ik dit liever zelf willen hosten en onderhouden. (uiteraard eerst voldoende testen).



    Wat heb ik exact nodig om een eigen Exchange server te maken? Hoeveel kost mij dit maandelijks?
    is dit verplicht met een Windows server? Of kan Linux ook?



    Welke Software + Hardware heb ik nodig?
    Kan er mij hier iemand uitleg over geven? Of mij op weg helpen?



    Met vriendelijke groeten,


    Aaron

  • Zoals hier aangegeven kun je inderdaad partner worden van Microsoft. Ik weet niet of de prijzen dan direct beter zijn, via een reseller zijn ze vaak ok.


    De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom zou ik het zelf willen hosten? Wat zijn de kosten en baten, kan ik mijn klanten hetzelfde bieden als wat Microsoft kan. Denk aan Teams, Azure e.d.


    Stel je wilt alleen e-mail aanbieden. Dat kan ook via Exchange Online. Mocht je klant willen upgraden naar Microsoft 365, geen probleem!


    En wat dacht je van backup mogelijkheden. Via Microsoft 365 zijn er voldoende partners die Online Backup mogelijkheden aanbieden. Als je even goed zoekt zijn er voldoende mogelijkheden in.


    Ik snap dat het zelf hosten en beheren van dergelijke systemen heel leuk klinkt. Maar ik denk, als ik jouw website bekijk, dat je beter af bent met een reseller account.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!