code PHP: API verbinding

  • hoi! ik ben momenteel bezig met een project over de KVK. hierbij moet ik een API verbinding maken in PHP code, maar die krijg ik niet gevonden. heeft er misschien iemand de PHP code van een API verbinding?



    jullie zouden mij hier heel erg mee helpen!



    groetjes Luna :) :)

  • In het bovenstaande bericht staat een link naar de/een "KVK API". Daarin staan weer links naar verdere documentatie en een developer subdomein. Daar wordt waarschijnlijk een volledige specificatie uit de doeken gedaan zodat je deze zelf kunt bouwen. Of wellicht zijn er al out-of-the-box PHP implementaties beschikbaar.


    Maar het feit dat je dit niet kon vinden wil min of meer zeggen dat je hier niet echt naar hebt gezocht, ik bedoel, ik type simpelweg "KVK API" in in Google en we arriveren met het volgen van het eerste resultaat direct bij onze eindbestemming...

  • wat wil je precies bereiken?


    Dat mensen toegang hebben tot gegeven via een API naar jou applicatie?
    Of wil je verbinding maken met aan API om data op te halen voor jou applicatie.


    Je bent niet echt duidelijk.
    De reactie hierboven had ik zelf ook zo kunnen plaatsen, je vraag komt nu over dat je een API zoekt om kvk gegevens op te halen.
    Dus misschien iets specifieker zijn in je vraag.

  • Ook helpt het als je aangeeft in welke capaciteit je hier naar op zoek bent, en met welk doel.


    Je zegt dat je bezig bent met een project over de KvK.


    Ben je een student (programmeur in opleiding?) die bezig is met een huiswerk- of afstudeeropdracht?
    Ben je een werkgever die bepaalde KvK connectiviteit wil automatiseren?
    Ben je een programmeur die dit in opdracht aan het uitzoeken/uitvoeren bent (en krijg je hiervoor betaald)?


    In het eerste en laatste geval zou ik toch wat meer eigen inspanning verwachten. En in het middelste geval ingeval je hier weinig tot geen knowhow over hebt en verder geen enkele moeite wilt doen: besteed het uit.

  • ik ben een student met een onbetaalde stage ik ben een omgeving aan het maken met het volgende doel: een omgeving met een duidelijke layout en een API verbinding met de kvk om te kunnen filteren op bepaalde branche nummers en activiteiten. nu heb ik moeite met een API verbinding te lggen met de API van de kvk en daarvoor vraag ik jullie hulp of jullie mischien een soort gelijke API verbinding hebt gemaakt in php code dat zou mij enorm helpen met mijn project en de rest van mijn stage periode

  • hoi, ja ik heb op dit moment dit staan:




    dit heb ik gedaan met alle informatie die ik kon vinden maar werkt helaas niet op de kvk api


    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

    Bewerkt één keer, laatst door Jeroen.G: Even de code netjes in de code tags gezet zodat het beter leesbaar is ().

  • Het valt mij op dat als ik de API call uitvoer of direct benader, dat ik een SSL foutmelding ontvang

    PHP: Error
    cURL Error #:SSL certificate problem: self signed certificate in certificate chain

    Als ik vervolgens de volgende twee opties toevoeg om het valideren van een SSL certificaat uit te schakelen werkt het wel. Let op dit is niet productie waardig, als je je code naar productie brengt wil je dit niet gebruiken

    Code
    CURLOPT_SSL_VERIFYHOST => 0,
    CURLOPT_SSL_VERIFYPEER => 0,

    lees hier de beschrijving van de gebruikte opties:
    CURLOPT_SSL_VERIFYPEER
    CURLOPT_SSL_VERIFYHOST

  • ik ben een student met een onbetaalde stage ik ben een omgeving aan het maken met het volgende doel: een omgeving met een duidelijke layout en een API verbinding met de kvk om te kunnen filteren op bepaalde branche nummers en activiteiten. nu heb ik moeite met een API verbinding te lggen met de API van de kvk en daarvoor vraag ik jullie hulp of jullie mischien een soort gelijke API verbinding hebt gemaakt in php code dat zou mij enorm helpen met mijn project en de rest van mijn stage periode

    Dit klinkt trouwens als een aardig complexe opdracht, ik vermoed dat je opdrachtgever onvoldoende kennis van PHP en het KVK heeft. Het probleem zit hem namelijk in de kosten (per zoekopdracht € 0,008) en het aantal zoekopdrachten/filters wat ik verwacht dat je nodig hebt. Ik denk namelijk dat je de data het beste periodiek kan ophalen, opslaan en vervolgens je filters moet uitvoeren. Maar naar wat ik begrijp is je kennis nog minimaal (Junior), en dan is dit absoluut te hoog gegrepen en dat ligt niet aan jou, maar aan je stagebegeleider.


    Veel succes in ieder geval!

  • Het valt mij op dat als ik de API call uitvoer of direct benader, dat ik een SSL foutmelding ontvang

    Dat zou ik dan ff melden, een testomgeving zou immers de productie-omgeving zo goed mogelijk moeten weerspiegelen. Wat ben je anders precies aan het testen?


    Het uitzetten van CURLOPT_SSL_VERIFYHOST en CURLOPT_SSL_VERIFYPEER wordt met klem afgeraden omdat je met deze instellingen kwetsbaar bent voor aanvallen, wat het hele gebruik van HTTPS min of meer teniet doet. Ik snap dat je nu genoodzaakt bent om dat te gebruiken omdat je anders niet kunt communiceren met de API, maar een veel betere oplossing zou natuurlijk zijn dat het certificaat gewoon werkt. Even melden dus.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!