SSL Directadmin

  • Beste leden,


    Ik heb een Dedicated server waar ik mijn websites op host. Nu wilde ik via Outlook een mail toevoegen alleen de beveiligde SSL poorten 993 / 587 doen het niet
    voor het IMAP account. Telkens geeft Outlook de melding dat er iets fouts is.


    Als ik deze via de onbeveiligde poorten doe 143 / 25 dan doet deze het wel.
    Nu heb ik gelezen dat je SSL kan instellen voor exim, dovecot en de hostname. Alleen hoe doe ik dit ik heb een eigen wildcard certificaat
    gekocht zodat ik niet met de "gratis" letsencrypt hoef te werken.


    De hostname is al beveiligd maar exim en dovecot niet. Ook staan deze poorten in configserver firewall open. Ik kom er niet aan uit wie kan me hierbij helpen en eventueel ondersteunen?


    Groet,
    Servhost

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Heb je het certificaat en de key gekopieerd naar je exim configuratie? Of je locatie aangepast?

    Code
    #Voorbeeldlocatie
    ssl_cert = </etc/live/mail.example.com/fullchain.pem
    ssl_key = </etc/live/mail.example.com/privkey.pem


    Naast dit moet je dan ook verbinden met je hostname om mails te ontvangen (inkomend en uitgaand: hosting.domein.be bijvoorbeeld).
    Tenzij je een certificaat hebt voor een domein, dan moet elk domein mail.domein.be gebruiken van het cerificaat.


    Zelf ik heb een letsencrypt geinstalleerd op mijn exim en Dovecot. Zo hoef ik niet elk jaar dit te gaan aanpassen.
    Tevens is mijn FTP ook beveiligd.


    Als je mij via privébericht uw hostname en domein doorgeeft kan ik dit wel even nakijken voor je.


    Aaron

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!