Let's encrpyt wildcard

  • Hallo allemaal,


    Ik probeer via Let's Encrypt een wildcard SSL certficaat aan te maken voor mijn domeinnaam. Dit gaat echter niet goed.
    Ik krijg deze afbeelding(eerste afbeelding) met instructie te zien, vervolgens maak ik bij Vimexx in DA dit DNS record aan(onderste afbeelding)


    Ik heb meerdere keren het opnieuw geprobeerd, ook even gewacht alleen geen resultaat. Mijn VPS runt op Ubuntu met Plesk en de domeinnaam staat op Vimexx en de DNS beheer ik met Directadmin. Kan dit iets hiermee te maken hebben? Ik kan nu ook tijdelijk geen nieuwe certficaten aanmaken doordat ik het tevaak heb geprobeerd.


    Kan iemand me helpen bij deze kwestie? Alvast bedankt!



  • Probleem is opgelost, Plesk en Let's encrypt moest geüpdate worden.


    Huh? Directadmin voor DNS-beheer, en Plesk voor hosting?
    Leg deze rare combi eens uit?

    Domeinnaam is onder gebracht bij Vimexx. Die zit gekoppeld aan een oud webhosting account. DNS moet dus in DA ingesteld worden. Mijn eigen server heeft Plesk.


    Ondertussen geregeld. Bedankt!

  • Als je je domein op je eigen server gebruikt en het zeg maar ook als hostname wil gebruiken adviseer ik je glue records in te stellen en de nameservers verwijzend naar je server. Plesk zal dan als je het domein toevoegt een DNS zone creëren hierin kan je dan alle DNS records aanpassen / toevoegen. Zo heb je ook vimexx niet nodig.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!