zoek een scripter

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Toevallig kwam ik bij mij op mn schijf nog een oude varriant daar van tegen die ik zelf ooit online heb gehad, en dacht he laat ik eens kijken wat het doet.



    In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd! De SQL file die er bij zit voldoet lang niet meer (komt door de vele / en #) die er in zitten. Daardoor snapt phpmyadmin het niet.


    Daarbij is het belangrijk dat je php 5.4 of lager draait! Dan zal het systeem een heel eind werken kwam ik achter.
    Helaas is het zo dat dat script met de browsers van deze tijd nog niet volledig zal werken!
    Dit doordat veel elementen gewoon simpelweg niet meer ondersteund worden.


    Wat ik je als tip wil mee geven is, verdiep je in de huidige php en sql. En gebruik het oude puur van hoe deden ze dat toen.
    Als je zo iets online wilt hebben zul je het gewoon simpelweg moeten herschrijven naar de tijd van nu.


    Dit is niet gewoon simpel vragen of iemand wil helpen.
    Dit is een uren project waar iemand veel tijd in moet steken!

  • Ik heb de SQL file eens bekeken, er is inderdaad veel mis mee. Na redelijk wat aanpassen heb ik de eerste paar lijnen kunnen importeren.


    Ik stel voor dat je:
    - de SQL file grondig bekijkt / aanpast (of laat aanpassen).
    - Ofwel alle bestanden opent en de database zelf opnieuw gaat bouwen (of laat bouwen)


    Beide opties kunnen onze leden, maar ik vrees dat niemand dit gratis zal doen. Tenzij er leden zijn die hier tijd willen voor vrijmaken? En daarna de verbeterde SQL file online plaatsen?


    ik kan eventueel een domen + webhosting voorzien om de rebuilden, offline is opzich ook mogelijk....

  • Zelfs wanneer je de import aan de praat krijgt dan is er een grote kans dat dit pas de eerste horde is.


    Als dit inderdaad een (zwaar) verouderd systeem is dan is de code (en misschien nog belangrijker, de hierbij gebruikte ontwerpprincipes) hoogstwaarschijnlijk ook verouderd en mogelijk worden er ook functies gebruikt (zoals de mysql_* functies voor de oorspronkelijke MySQL-driver) die niet meer worden ondersteund in nieuwere PHP-versies.


    Het voorstel om daarom maar terug in de tijd te gaan met de PHP-versie, ik weet niet of je dit moet doen.


    Maar mogelijk nog het grootste probleem is dat dit soort systemen van zichzelf vaak slecht in elkaar zitten. De hele architectuur is doorgaans een complete gribus. Geen filtering op input, geen escaping van output. Geen database-transacties voor batches van queries wat de foutgevoeligheid en het risico dat deze gemanipuleerd kunnen worden aanzienlijk vergroot. Deze projecten schenken, van wat ik ervan meegekregen heb, vaak weinig tot geen aandacht aan security.


    De observatie (of realisatie) dat software onderhevig is aan slijtage is ook belangrijk. Software heeft gewoon een houdbaarheidsdatum en is op een gegeven moment door externe veranderingen (nieuwere versies van PHP, MySQL, webserversoftware etc.) niet of niet goed meer bruikbaar.


    Misschien is het een beter idee om te kijken naar recentere sources, hier aan bij te dragen of het (specifieke) concept van dit systeem in een compleet nieuwe jas te gieten indien je hier zelf genoeg knowhow voor hebt of voor kunt vinden. Het heeft denk ik weinig zin om in deze huidige vorm aan dit dode paard te trekken als het inderdaad een oude source betreft.


    Daarbij denk ik dat een eerdere opmerking over het gebruik van het (werk)woord "script(ing)" hier ook (deels) van toepassing is.

  • Heey,


    Ik heb zo eens de reacties en topics van je bekeken en zoals ik heb opgemerkt heb je nog geen basis PHP / MySQL kennis. Maar wel de urgente nood om een online game op te zetten.


    Alle criminals scripts hebben verbetering nodig / onderhoud, tevens trek je unieke bezoekers door andere optie's te maken dan die van je concurrenten, aangezien je nog niet over de Basis script kennis beheerst, zou ik je aanraden dat eerst te leren.


    Groetjes,
    Alex

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!