We vliegen er in!

  • Voordat ik mijn eigen ingeving los geef, eerst enkele opmerkingen over dingen die al gezegd zijn.


    Maar voordat ik dat doe, complimenten aan @FangorN. Denk dat zijn post tot nu meeste meerwaarde geeft. Ik denk, net zoals hij heb ik het idee, dat er eerst in abstracto gesproken moet worden alleer men kijkt naar concrete aspecten.


    Opmerkingen over andere posts:


    Mijn idee is... bedenk en gebruik geen van de ideeën. Evalueer eerst alles. Bedenk wat je wilt. Stel een doel of meerdere doelen (SMART / de 3 typen).


    Voordat je concreet dingen gaat implementeren of voordat je om ideeën verzoekt, kijk eerst even naar de huidige situatie en schets de gewenste situatie. Wat definieert ICTS? Welke onderdelen van ICTS gaan goed? Waarom gaan die goed? Welke onderdelen gaan minder? Waarom gaan ze minder? Kunnen de onderdelen die goed gaan beter? Kunnen de onderdelen die goed gaan beter of kun je ze beten laten afvallen? Zijn er onderdelen die elkaar kunnen complementeren? Is er iets anders wat een van huidige onderdelen kan complimenteren?


    Ga ook back to basics. Stel haalbare doelen. En doe het in delen. Probeer niet meteen van alles te bereiken. Limiteer ICTS tot dat wat goed gaat of wat je wilt verbeteren. Voorkom een "Jack of all trades, master of none". Naar mijn idee heeft ICTS te veel doelen/functies op de website.


    Voorts, wat is ICTS? Wat wil je met ICTS bereiken? De antwoorden hierop mogen niet standaard zijn. Ze moeten onderscheidend zijn. Kijk naar andere websites. Wat mis je daar, en kan ICTS dat aanbieden? Is er iets wat ICTS onderscheid van de rest? Als het een combinatie van elementen is, leg daar de focus op en laat de rest vallen totdat daar ruimte voor is. Maar vooral, bij alles wat je met de website wilt, schrijf op waarom. Waarom wil je actieve leden hebben? Waarom wil je blogs? Waarom wil je bepaalde onderwerpen behandelen?


    Kortom, stel eerst een plan op. Werk het uit en stel de doelen. Pas dan moet je overstappen naar ideeën. Je zoekt nu naar oplossingen voor een doel of probleem die er niet is. Daardoor zal er geen samenhang zijn en kan je het proces naar het (niet bestaande) doel ook niet goed beschrijven en evt kwantificeren.


    Met betrekking tot de doelen. Maak onderscheid tussen de doelen. Resultaatdoel (actieve website), prestatiedoel (kwantificeerbaar doel, bijv. x nieuwe leden of x actieve leden per week of x berichten per week) en procesdoel (wat je gaat doen ik praktische zin om het prestatiedoel te behalen).


    Maak ook onderscheid in korte, middellang en lange termijndoelen. Kort bijv. maand tot enkele maanden, middellang een jaar en lang 5 jaar.


    Als je dit alles hebt gedaan, dan weet je al beter wat ICTS nodig heeft om te slagen. Welke functies je wilt behouden en welke functies je wilt toevoegen. Je kan dan ook doelgerichter om ideeën vragen in plaats van in het wilde weg wat vragen. Want hoewel er hier en daar leuke dingen gezegd worden, het bovenstaande is denk ik belangrijker. Straks ga je tijd investeren in iets moois, maar niet (goed) bij zal dragen aan je wens/doel.


    Tot slot, mocht je willen sparren / meer advies wilt, je weet me te bereiken. :)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Moet zeggen @Tim, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken, en inderdaad een SMART plan schrijven vind zelf een goed idee, maar dan komt eigenlijk meteen de volgende vraag, voor de actievelingen die hier nog leven, om het even zo maar te noemen, wat moet ICTs vooral behouden of wat vind men fijn zoals het nu is.


    En inderdaad wat zijn de doelstellingen.


    Verder denk ik dat het niet alleen vaan @Aaron kan af hangen en we dit ook samen moeten doen om de community weer naar een nieuw level te krijgen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!