vragenlijst/enquete script

  • Wij zoeken een simpel basic vragenlijst/enquete script op basis van php en mysql.


    multiple choise vragen
    open vragen
    resultaat per ingevuld formulier mailen naar ons
    resultaat opslaan in database
    overzicht pagina aantal stemmen en overzicht antwoord open vragen.


    Geen layout nodig, alleen puur het script.
    behoeft ook geen mag wel admin pagina, vragen/antwoorden invullen in php bestand of database volstaat!

  • Hoort dit niet op een marktplaats subforum thuis?


    Waarom zou je trouwens het resultaat willen mailen?


    Dan zijn er waarschijnlijk een aantal verschillen tussen een (platte) vragenlijst, een enquete (waar het antwoord op een vraag mogelijk het verdere verloop van de enquete bepaalt), en een soort van poll waar je in het laatste puntje op doelt? Of mogelijk zijn dit statistieken van vragenlijsten/enquetes/polls? Maar dat is dus meer statistiek-functionaliteit. Daarbij, het lijkt mij lang niet altijd de bedoeling dat de resultaten publiekelijk in te zien zijn in verband met privacy.


    Ook zie ik niet helemaal hoe je dit zonder admin doet? Je moet dit alles toch op een of andere manier vormgeven: de vragen opzetten, de antwoorden definiëren, eventuele routes door de lijst, en nog allerlei andere instellingen zoals publiek/prive, resultaten publiek/prive, mogelijk extra statistiek (denk aan een soort van kennissysteem om op grond hiervan beslissingen te nemen). En hoe regel je de toegang? Dan heb je waarschijnlijk maillijsten met toegangscodes, denk ook aan de levensduur van een enquete (wanneer gaat deze open, wanneer sluit deze?).


    Dus je hebt sowieso een (mogelijk zeer uitgebreide) backend voor het bouwen en beheren van de enquetes en eventuele rapportages en ledenbeheer, en een frontend voor het weergeven van dit alles.


    et cetera, et cetera, et cetera.


    Dit is alles behalve "simpel" of "basic" en ik zou het eenieder afraden om dit in een enkel "script" te vangen. Dit is een complete applicatie. Daarbij zou dit uiteraard zeer nauwkeurig+veilig geprogrammeerd moeten worden. Vraag is ook of je dit wilt integreren in iets anders.


    Maareh, waar heb je het voor nodig? En er zijn genoeg (gratis?) sites die je kunt gebruiken om een poll uit te voeren, dus waarom zou je dit zelf allemaal willen bouwen?

  • wij webben een enquetes script nodig voor een klant tevredenheid onderzoek voor mij bedrijf
    Het doel is om 5 a10 vragen te maken en dan de klant dit met twee of drie antwoorden kan beantwoorden.
    Hoeft niet zo moeilijk te zijn / uitgebreid
    En als het hier niet thuis hoort sorry foutje.

  • ik heb dit net even bekeken en het is wel mooi en super alleen moet ik kijken of ik dit op mijn website kan zetten / mailen naar klanten
    ik zoek dus wel zo iets ja
    dus als mensen nog een idee hebben zo als dit hoor ik het graag os waar ik zo script kan downloaden super


    hoor het graag van jullie.

  • Daarbij, het lijkt mij lang niet altijd de bedoeling dat de resultaten publiekelijk in te zien zijn in verband met privacy.

    Je hebt gelijk, maar het is wel kort door de bocht. Als er geen persoonsgegevens geregistreerd worden kan het geen kwaad, en kunnen de resultaten ook achteraf geanonimiseerd worden vrijgegeven.


    Om verder te reageren op @Syntax. Google Form is zeker een goede oplossing als je dit snel wilt doen.
    Ik zie het steeds vaker, en zelfs bij enkele grotere sites.

  • even terug te komen op mijn vraag of er mensen zijn die een enquete script hebben!!


    door heel veel drukte op mijn werk ben ik er niet verder aan toegekomen om dit verder te gaan doen.
    ik ben er nu aan toe en wil ik graag verder hier mee.


    ik heb een stukje script maar het werkt niet goed of ik doe iets fout kan ook nog haha
    en ik wil graag wat meer uitbreiding hebben met wat meer vragen er in.
    verder wil ik graag dat de DB opslaat het klantnummer die ik zelf aanmaakt en via de mail naar de klantmail.
    dan is het geen persoonsgegevens opslag is uit gezocht door Advocaat.
    wil je helpen hier mee dan hoor ik het graag van jullie ook als het niet duidelijk is hoor ik het graag van jullie.


    koste uitleg nog
    1 = ik zoek een enquete met DB
    2 = als het mogelijk is met Admiknpaneel
    3 = het hoeft niet super uitgebreid te zijn
    4 = klantvriendelijk het mag de klant maar twee a drie minuutjes kosten van zijn of haar tijd


    ik hoop dat ik heer mee geholpen kan worden
    ik hoor het graag van jullie


    met vriendelijke groet Tigermaffia

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!