Welke websites staan in jouw favorieten?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ictscripters is zo inactief als het maar zijn kan.


    Ik zit voornamelijk alleen nog op sitedeals, dit is gewoon een hele actieve pagina en alles wat je zoekt kun je daar wel vinden.

    Twan,


    Je mag ons al altijd helpen met tips en dergelijke. Alsook reclame maken voor ICTS.


    Stuur me maar even een privebericht met ideetjes .

  • Het het aantal Nederlandse forums voor webdevs is wel behoorlijk afgenomen laatste decennia. Vroeger had je ook nog Webmensen, Webfanaat, Scriptfreaks, PHPfreakz (PFZ) en het gevorderde PHPexperience. Nu is PHPhulp nog best actief, maar dat komt ook vanwege de naam.


    Maar tegenwoordig heb je ook StackOverflow. Daardoor zijn heel veel sites ook minder populair geworden. Bijna elke vraag die je in Google gooit, wordt beantwoord door Stack Overflow.

  • Webmensen, Webfanaat, Scriptfreaks, PHPfreakz (PFZ) en het gevorderde PHPexperience

    Geen vermelding voor sitemasters? :p

    Maar tegenwoordig heb je ook StackOverflow. Daardoor zijn heel veel sites ook minder populair geworden. Bijna elke vraag die je in Google gooit, wordt beantwoord door Stack Overflow.

    Uitermate geschikt voor de knip-en-plak generatie die enkel geïnteresseerd is in instantane genoegdoening. Dit is een van de redenen waarom communities aan het uitsterven zijn: men wil enkel een direct antwoord op een informatievraag, en liefst meteen een complete oplossing, het gaat niet (langer) over het proces van het vinden van een oplossing. Het antwoord met de hoogste score is ook niet altijd de "beste" oplossing, en neemt ook niet altijd het (onderliggende) probleem weg (wat ook vaak zelf gecreëerd is).


    Daarnaast wordt er ook voorbij gegaan aan het inspecteren van een juiste aanpak. Jammergenoeg wordt dit ook gevoed door forums die enkel een rechtstreeks antwoord geven op een rechtstreekse vraag, terwijl, ik zou haast zeggen in 9 van de 10 gevallen, het enige antwoord waar de vragensteller het meest bij gebaat is "Je aanpak is verkeerd." is.


    Ik heb verder niet echt specifieke sites waar ik permanent op zit, behalve wellicht ictscripters en phphulp. Als ik informatie wil hebben over een onderwerp dan gooi ik dit in de zoekmachine. De vragen die mensen hebben zijn namelijk zelden uniek of nog nooit eerder gesteld. Nagenoeg altijd is iemand anders al ergens tegenaan gelopen en/of heeft een oplossing verzonnen voor een bepaald probleem.


    Het is ook aan te raden om verschillende bronnen te raadplegen over eenzelfde onderwerp, dus in dat opzicht is het niet erg zinvol om je te beperken tot het handjevol websites waar je normaal op zit.

  • Toen ik net begon met mijn internet praktijken, werd ik opgelicht door een persoon voor 400 euro.


    Hij was hier lid en werd niet eens verwijderd. Dat was voor mij echt zo'n groot minpuntje, hoe kan je een oplichter hier gewoon laten rond lopen en andere mensen laten oplichten?


    Verder was dit vroeger een groot actief forum, tegenwoordig is er nog maar een handje vol mensen actief. Als je één keer per week hier inlogt, dan mis je niet eens wat.


    De laatste post op de homepage (Nieuws) komt uit 2017, de social media pagina's worden ook niet meer onderhouden?


    Gebeurt er überhaupt nog wel iets aan de marketing van de website? Of is de eigenaar inactief en zijn het enkel nog de vrijwillige moderators die het een beetje levend houden?

  • Ik denk dat oplichting best lastig is aan te tonen en veel werk is om na te gaan als beheerder. Heb je aangifte gedaan? heb je een aangifte kunnen tonen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!