toevoegen aan een cron

  • goeiemiddag


    welke regel moet ik toevoegen aan mijn cron-hour.php als ik met mijn maffiaspel elk uur click op mijn clicklink.
    Zou dus willen dat je voor de clicks die je hebt 5000 per klik cash erbij krijgt, per uur.
    Dit zijn dan overige verdiensten.


    Voorbeeld: Ik heb 500 clicks in totaal , dus nu zou er dan per uur 500 x 5000= 2500000 erbij moeten krijgen cash.


    heb zelf dit al geprobeerd en dat werkt niet :
    $dbres6 = mysql_query("SELECT cash,bank,clicks,aantalbellen,login FROM `[users]` WHERE `level` > 0");
    while($klikpuur = mysql_fetch_object($dbres6)) {
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". ($klikpuur->clicks*5000) ." WHERE `login`='{$klikpuur->login}'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". ($klikpuur->clicks*10000) ." WHERE `login`='{$klikpuur->login}'");
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". ($klikpuur->aantalbellen*25000000) ." WHERE `login`='{$klikpuur->login}'");
    }

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je kan toch bijhouden wanneer iemand voor het laatst actief is, en de datum wanneer die weer actief is (voordat je dit updated). Het verschil in uren gebruik je om het aantal te berekenen.


    Heb je geen 'dure' cronjob voor nodig! PS: Stap snel over naar mysqli, want deze functies zijn al officieel verleden tijd. Als je hosting nu updated naar PHP7, ligt je site plat!


    Let ook op de naamgeving in je code. $dbres6 is behoorlijk nietszeggend.


    En foutafhandeling en transacties zijn ook niet overbodig bij zulke mutaties!! Je wilt immers alles of niets uitvoeren. En niet bij een fout maar een enkele query, waardoor iemand opeens maar een deel van het geld krijgt.

  • Heb je geen 'dure' cronjob voor nodig!

    Nu ja, wat jij voorstelt is een "poor man's cron", oftewel een snippet die bij *elke* page-access wordt uitgevoerd. Behalve hoe zwaar een stuk code is zou je ook de frequentie waarmee deze wordt uitgevoerd in overweging moeten nemen. Daarnaast maak je het laden van een pagina weer wat zwaarder. En ben je eenzelfde soort bewerkingen (periodieke bijwerkingen) op verschillende plaatsen aan het regelen, wat ook niet fantastisch is.


    Je zult het ergens moeten regelen, ik zou dan nog steeds voor een cron opteren. Als het een uurlijke bijwerkactie is en je hebt een cron die elk uur wordt uitgevoerd dan lijkt mij dat meest logische plaats.


    heb zelf dit al geprobeerd en dat werkt niet :

    Wat heb je geprobeerd, wat is het gewenste resultaat en hoe wijkt het daadwerkelijke resultaat hier van af?


    En inderdaad, waar zijn je transacties en lockoperaties, holy sh*t son... Waarschijnlijk gebruikt dat spul enkel MyISAM tabellen? Veel succes om al je informatie kloppend (en onderling afgestemd) te houden dan.

  • Mja, die Criminals games zijn al belachelijk slecht gebouwd dat een rewrite nog zinvoller is.
    Maar cronjobs moet je zuinig gebruiken. Ik kan mij niet indenken dat zulke taken bij een nieuwe activiteit zwaar zijn. Een cronjob is zwaarder omdat die globaal werkt.


    Het is een kwestie van analyseren en timen.

  • Elke page access uitbreiden met 4+ queries lijkt mij minder efficiënt eerlijk gezegd.


    Aan de andere kant, als die dan van 1000 naar 1004 gaan maakt het ook niet zoveel uit eh :).

    Ik zeg ook niet dat je elke pagerequest dat moet doen. Je moet kijken of iemand weer actief is en op dat moment dat moet doen. Of handmatig kijken of er een uur verstreken is i.p.v. er steeds maar vanuit te gaan. Het ligt ook aan de specificaties voor de credits-uitdeling.


    Of een uurlijkse cron, of een automatische actie slim is, dan valt wel te analyseren door te timen. Op een rustige nacht sta je anders een hoop loze queries te schieten. Meten is weten!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!