Favoriete programmeertalen / frameworks

• Qua backend ga ik sterk mee met Laravel. Binnenkort Laravel 6. Ben benieuwd. Binnenkort ga ik mij verdiepen in Django. Ook gestructureerd en veel dingen automatisch. Vind Django alleen wat meer werk en iets minder gestructureerd. Maar daar heb ik wel het idee dat er meer dingen uit handen worden genomen. En tjah, performance.

Front-end duidelijk Vue. icm daarmee vooral Vuetify gebruikt en wat Buefy. Ik ga nu voor een klein projectje ElementUI gebruiken.
      Tailwind vind ik ook erg fijn werken. Alleen iets minder met SCSS (SASS). En beetje dubbelop als ik al iets als Vuetify gebruik.

Aangezien @M.Beers Flutter noemt. Ook iets waar ik mij in ga verdiepen.

Nog enkele aanraders btw, zeker voor @Aaron ivm SSH angst: check Laracasts. Udemy heeft ook leuke cursussen. Zelf daar een Vue cursus gedaan, erg tevreden.

Edit: misschien leuke toevoeging aan dit topic: welke IDE / tools?

Over het algemeen gebruik ik de Jetbrains suite. Voor een IoT project keertje VSCode gebruikt.
      Verder gebruik ik (vanwege Windows) CMDer als commandline. Gitkraken als Git GUI.

En uiteraard bekende dingen als composer, webpack en yarn. Gebruik ook prettier voor de codestyle.

Om lokaal dingen te testen gebruik ik Laragon. Had geen zin om telkens Docker te gebruik voor zulke simpele dingen. Onnodig resource gebruik in mijn geval.
      IT-recht student & software ingenieur
      My Personal profile
      My professional profile (LinkedIn/CV)

The post was edited 5 times, last by Tim ().