Naam vergeten "Web Based RPG"

  • Dag scripters,


    Zo'n 10 a 15 jaar terug, zeg maar de hoogtij dagen van de Criminals websites, ging er een source code de ronde van iets compleet anders. Het was een soort High-fantasy RPG, waar men aan de hand van een image-grid van 3x3 door de wereld trok en op verkenning uit ging. De source code heb ik destijds hoogstwaarschijnlijk of van CriminalsPoint, Crime-Scripters of een van de destijds andere hulp-fora gehaald. Het had wat weg van Tibia, maar in Tibia loop je realtime rond, waar je bij deze game dus op een van de gridcellen moest klikken om van positie te veranderen.


    Ik ben al een tijdje opzoek naar deze oude source-code, maar ik kan mij niet meer voor de geest halen wat de naam was. Heeft iemand hier enig idee waar ik het over heb, en zo ja wat misschien de naam van die game/source-code was? Ik ben van plan iets soortgelijks te maken, maar met de tools van nu. Het zou echter handig zijn als ik het weer eens kan zien, en niet uit ga van herinneringen van vele jaren terug.


    Vriendelijke groeten,


    Joker

    CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator


    Sinds Crime-Scripters een Crime-developer.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Offtopic eigenlijk op reactie van Twan:


    Ik ben tijdelijk bezig geweest met een eigen project gebaseerd op de Dragon Source.
    Een eigen gemaakte source maar niet volledig uitgewerkt.
    De source heeft altijd een uniek karakter gehad en veel plezier aan beleefd toen het daadwerkelijk online stond.


    Je had bijvoorbeeld ook nog Legend of the Green Dragon en een ander waar ik de naam nu niet van kan vinden.

  • Nee, helaas. Het is wel ongeveer hetzelfde idee. De game die ik bedoel had een donker/groen thema, en je verplaatste jezelf in de wereld door op een 3x3 grid met plaatjes te klikken. Op dat grid zag je dan plaatjes van het gras in een bos, een kasteeltje, bomen, etc.


    Offtopic eigenlijk op reactie van Twan:


    Ik ben tijdelijk bezig geweest met een eigen project gebaseerd op de Dragon Source.
    Een eigen gemaakte source maar niet volledig uitgewerkt.
    De source heeft altijd een uniek karakter gehad en veel plezier aan beleefd toen het daadwerkelijk online stond.


    Je had bijvoorbeeld ook nog Legend of the Green Dragon en een ander waar ik de naam nu niet van kan vinden.


    Battles zagen er volgens mij een beetje hetzelfde uit als ze hier doen in Lancer's game.

    CMS Slim creator
    Original YC creator
    Six-Six-Six creator


    Sinds Crime-Scripters een Crime-developer.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!