Versio verhoogd prijzen met 400%

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• Wat is nu het beste alternatief?

Ik heb bij transip ook nog wat lopen, maar die zijn ook vrij prijzig.

Iemand nog een handige website waar je goedkoop domeinen/kleine hostings kan inkopen? Puur voor de overige websites dus niet voor de grote websites. Versio was hier eerst ideaal voor maar nu niet meer.

Hun prijzen zijn flink verhoogd, maar ook hun service is heel erg slecht. Had afgelopen week een ticket ingeschoten kreeg pas na 1 week reactie en ook nog is een reactie waar ik niks aan had.
    • Over dat Versio de prijzen mogen verhogen wanneer ze willen: Dat klopt helemaal, en hier hoeven ze helemaal niks in hun voorwaarden op te nemen. Sterker nog, elk bedrijf mag z'n prijzen omhoog gooien wanneer hun willen en ook met hoeveel hun willen. Als ze echter de afgesproken prijs op je overeenkomst gaan veranderen, dan hebben we 't over een ander verhaal. Dit mag natuurlijk niet, mits dit specifiek ergens beschreven staat.

In de algemene voorwaarden van versie staat onder Artikel 5 punt 5 het volgende:
      "Het is Versio toegestaan jaarlijks de prijzen met maximaal 10% te verhogen (indexeren),zonder de mogelijkheid voor Opdrachtgever om de betreffende Overeenkomst op te zeggen."

Ze mogen dus per jaar de prijzen met maximaal 10% verhogen, verhogen ze met meer dan heb je het recht om je overeenkomst ('contract') op te zeggen. Wat ik begreep is dat wanneer jij een dag voor de verhoging een webhosting pakket voor 3 jaar hebt afgenomen, je hier niet extra voor betaald. Je betaald pas de nieuwe prijzen op het moment dat je het pakket verlengt.

Maar goed.. ik ben er ook niet blij mee en heb ook direct geklaagd bij Versio wat ook op niks uit liep. Mijn ervaringen met hun webhosting is bedroevend slecht waardoor ik alleen klant bij Versio was voor de domeinnamen. Nu de prijs vors omhoog gegaan is, is het voor mij goedkoper om te verhuizen, wat ik ook ga doen. Verdere ervaringen met Versio zijn niet al te positief, dus laat dat maar even zoals 't is.
    • Twan025 wrote:

Wat is nu het beste alternatief?

Ik heb bij transip ook nog wat lopen, maar die zijn ook vrij prijzig.

Iemand nog een handige website waar je goedkoop domeinen/kleine hostings kan inkopen? Puur voor de overige websites dus niet voor de grote websites. Versio was hier eerst ideaal voor maar nu niet meer.

Hun prijzen zijn flink verhoogd, maar ook hun service is heel erg slecht. Had afgelopen week een ticket ingeschoten kreeg pas na 1 week reactie en ook nog is een reactie waar ik niks aan had.
      Ik heb alles wat op korte termijn verliep over gezet naar Vimexx en heb hier goede ervaringen mee tot nu toe. Ze zijn zelfs bij het goedkope pakket nog iets voordeliger dan Versio eerst. Ook daar kun je je .nl .eu gratis verhuizen tegen de oude looptijd. Wel valt het op dat Versio de domeinnamen niet voor de gehele looptijd bij de registar in een keer betaald. Dit zag ik doordat mijn looptijd bij de nieuwe provider met één maand verschillend. Dit heb ik maar even op de koop toegenomen!