Versio verhoogd prijzen met 400%

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• AarClay wrote:

'feestje!!'
      Waar wordt dit woord gebruikt? In een mail? In een nieuwsbericht? Tot zover wordt dit alleen aangehaald in een vorige reactie? En dat dat samenvalt met een prijsverhoging is mogelijk niets meer dan slechte timing, al wordt dit hier allemaal aan elkaar gemetseld alsof er een verband is en er opzet in het spel zou zijn om hun klanten te naaien ofzo. Ook vraag ik mij af wat de daadwerkelijke prijsverhoging inhoudt in elk specifiek geval. Er wordt wel gesmeten met percentages en bedragen enzo, maar klopt dit wel?

Los van het feit dat je zo'n actie kunt afkeuren is de objectieve beeldvorming echt ver te zoeken.

Ik weet verder niets van Versio, maar:

LadyOfHell wrote:

de nieuwe eigenaren van Versio
      Ik kan hier niets over vinden. Of was dat sarcastisch bedoeld?

Post werd 1x aangepast, het laatst door FangorN ().

• ik vind het schandalig

AarClay wrote:

FangorN wrote:

Om even een advocate of the devil te spelen: Versio staat volledig in zijn recht om op elk moment hun prijzen te veranderen, dit staat immers in hun algemene voorwaarden. Je weet wel, die gortdroge tekst die niemand leest, en waar jij op een gegeven moment een vinkje bij aantikt waarmee je aangeeft dat je hiermee akkoord gaat.

Het is natuurlijk niet erg netjes dat de prijzen ineens fors omhoog gaan, en vooral als dat onaangekondigd gebeurt. En natuurlijk is een van de redenen dat ze meer geld willen verdienen, dat wil elk bedrijf. Maar ik kan mij ook voorstellen dat er andere beweegredenen zijn. Ik kan mij vergissen, maar Versio is een prijsvechter onder hosting correct? Met (spot)goedkope hosting trekt dit ook een hoop bagger aan. Wellicht willen ze door de prijs op te drijven de partijen die problemen veroorzaken hun bestand uitjagen? Vergelijk het met vervelende (onder)verhuurders van panden. Dit kan voor hun een kostenbesparing betekenen omdat ze dan minder tijd kwijt zijn met dweilen.

En als je het niet bevalt ga je toch naar een andere partij? Oh maar ze zijn nog steeds relatief goedkoop, maar nu maak je zelf minder winst? Dus je blijft toch lekker zitten waar je zit ook al ben je het principieel oneens met wat zij doen, maar ondertussen veroordeel je wat zijn doen en laat je ten faveure van het kostenplaatje je eigen principes ook varen?

Daar is een woord voor.
      Dat is ook zo....Maar de manier hoe hun het aankondigen ('feestje!!') en de periode slaat echt als een tang op een varken met 7 poten. Ik denk dat een hoop mensen daar al over moeten braken. Dat is gewoon zeer on-professioneel.
      idd erg onprofessioneel om zo met je klanten om te gaan vind ik ze hadden het ook ruim van te voren aan kunnen geven maar ik denk dat zij van hun klanten bestand af willen :P
    • FangorN wrote:

Om even een advocate of the devil te spelen: Versio staat volledig in zijn recht om op elk moment hun prijzen te veranderen, dit staat immers in hun algemene voorwaarden. Je weet wel, die gortdroge tekst die niemand leest, en waar jij op een gegeven moment een vinkje bij aantikt waarmee je aangeeft dat je hiermee akkoord gaat.

Het is natuurlijk niet erg netjes dat de prijzen ineens fors omhoog gaan, en vooral als dat onaangekondigd gebeurt. En natuurlijk is een van de redenen dat ze meer geld willen verdienen, dat wil elk bedrijf. Maar ik kan mij ook voorstellen dat er andere beweegredenen zijn. Ik kan mij vergissen, maar Versio is een prijsvechter onder hosting correct? Met (spot)goedkope hosting trekt dit ook een hoop bagger aan. Wellicht willen ze door de prijs op te drijven de partijen die problemen veroorzaken hun bestand uitjagen? Vergelijk het met vervelende (onder)verhuurders van panden. Dit kan voor hun een kostenbesparing betekenen omdat ze dan minder tijd kwijt zijn met dweilen.

En als je het niet bevalt ga je toch naar een andere partij? Oh maar ze zijn nog steeds relatief goedkoop, maar nu maak je zelf minder winst? Dus je blijft toch lekker zitten waar je zit ook al ben je het principieel oneens met wat zij doen, maar ondertussen veroordeel je wat zijn doen en laat je ten faveure van het kostenplaatje je eigen principes ook varen?

Daar is een woord voor.
      Ik verhuis de boel wel lekker. Ze zijn in twee dagen tijd van een 7,9 (of zelfs hoger) bij trustpilot naar een 6,1 gegaan. Hun staan misschien wel in hun recht maar de manier waarop. daarnaast hebben de klanten op hun beurt de mogelijkheid om over te stappen!

Twan025 wrote:

Zit zelf ook bij Versio.

Er zit wel een maar aan deze prijsverhoging.
      Je krijgt nu ook een betere hosting er voor terug.

Meer data ect.
      Als je een aantal kleine website's hebt draaien heb je niet voor niets zo'n klein pakket. Waarom zou je dan extra gaan betalen voor iets wat je nooit gebruikt!

Het is wel duidelijk geworden dat Versio vele klanten had die het starters pakket afname!
    • Jesse wrote:

daarnaast hebben de klanten op hun beurt de mogelijkheid om over te stappen!
      Ook dat staat in de algemene voorwaarden:

Algemene Voorwaarden Versio wrote:

Indien Klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen twee weken naaankondiging schriftelijk gemotiveerd mede te delen aan Versio. Versio kan daarop dewijziging heroverwegen. Indien Versio daarop de wijziging niet intrekt, kan Klant binnen zevendagen nadien de Overeenkomst beëindigen tegen deze datum
      Je kunt dus (het beste lijkt mij aangetekend) schriftelijk je beklag doen en als ze daar niets mee doen opzeggen.
    • Nieuw

Feestje zeiden ze niet, maar ze hadden het wel over 'iets te vieren'. Dus je zou kunnen spreken van een 'feest'. En dit is een deel van de mail:

Versio wrote:

We willen iets met je vieren. Elk jaar weet Versio namelijk hoger in de top 10 van grootste hostingpartijen van Nederland te komen. Wat dit voorjou inhoudt? Upgrades op onze hostingpakketten! Maar dat is niet alles wat weje te bieden hebben.

bla die bla... verbeteringen aan infrastructuur, bla die blah...

We hebben flink geïnvesteerd in de kwaliteit van onze diensten;zowel op technisch als ondersteuningsgebied. Hiermee maken we het voor jou als klant zo eenvoudig mogelijk. Daarbij horen ook nieuwe tarieven voor webhosting en domeinnamen. Bekijk de nieuwe tarieven hier.
      Gewoon een slechte mail dus. Dat had beter gekund.
      Ik ben gelukkig geen grootafnemer bij hen, maar die mail deed mij wel even verbazen met mijn mond op 6 uur. Totaal geen uitleg over de reden van de excessieve verhoging.

Ik zeg niet dat ze klanten willen naaien, maar dit hadden ze wel fatsoenlijk en wat meer op tijd mogen aankondigen.
    • Nieuw

FangorN wrote:

Ik weet verder niets van Versio, maar:

LadyOfHell wrote:

de nieuwe eigenaren van Versio
      Ik kan hier niets over vinden. Of was dat sarcastisch bedoeld?
      Ik was ook wel verrast om dit te zien.
      Maar op linkedin staat reshad bashir inderdaad niet meer als eigenaar.

Ik ben zelf heel erg fan van freenom die vooral met premium domeinnamen zoals .shop of .fashion een stuk goedkoper is.

Voor de rest zou ik niet klagen over de prijzen van versio de meeste mensen betalen rond de 10 euro per jaar voor een .nl.