Versio verhoogd prijzen met 400%

  • Versio heeft vanavond aangekondigd per 1 december haar prijzen te verhogen met 400%. Dit betekend dat je voor het starters pakket eerst €0,5 en nu €2,5 per maand gaat betalen. Nog even snel verlengen gaat niet meer. Ook een verlenging van de een .nl domeinnaam gaat van €3,99 naar €5,99 Kent iemand een leuk alternatief?

  • Sinds wanneer krijg je meer terug voor een domeinnaam die fors stijgt? Ik kan mij herinneren dat daar geen data op zit hoor, enkel een naam die je hebt en er iets op kan zetten. Daar kan je niks aan verbeteren.


    Ik heb Versio overigens wel een mail gestuurd waarom de pakketten en domeinnamen fors zijn gestegen. Krijg ik een mail terug over inderdaad meer data en betere kwaliteit van de pakketten. Dat kan ik nog wel begrijpen inderdaad.


    De vraag over domeinamen negeerde die, dus ik schreef weer terug en kreeg als antwoord:
    Als je 25 of meer domeinnamen hebt dan kan je voor 9,- per maand een reseller upgrade activeren en dan betaal je minder dan het nu huidige tarief (Evengoed nog veel meer dan de oude tarieven hoor). Als je inlogt zie je de knop ook staan en daaronder de voordelen met de tarieven met korting als je reseller wordt. Ik heb alles even handmatig uitgerekend met de domeinnamen die ik heb en als ik reseller wordt dan betaal ik zelfs nog meer dan als ik gewoon de huidig nieuwe tarieven betaal. Dus daar klopt niet erg veel van. Dit is gewoon oplichting zonder dat de meeste klanten van Versio het door hebben. Zij proberen geld te verdienen achter onze rug.


    Volgens mij hebben de nieuwe eigenaren van Versio snel geld nodig aangezien ze alles in 1 dag veranderen. En dat noemen ze dan een feestje met ons vieren. Ze bedoelen een feestje voor hun portemonnee, want hun worden er rijker van en de klanten armer. Zeker als je heel veel domeinnamen hebt.

  • Om even een advocate of the devil te spelen: Versio staat volledig in zijn recht om op elk moment hun prijzen te veranderen, dit staat immers in hun algemene voorwaarden. Je weet wel, die gortdroge tekst die niemand leest, en waar jij op een gegeven moment een vinkje bij aantikt waarmee je aangeeft dat je hiermee akkoord gaat.


    Het is natuurlijk niet erg netjes dat de prijzen ineens fors omhoog gaan, en vooral als dat onaangekondigd gebeurt. En natuurlijk is een van de redenen dat ze meer geld willen verdienen, dat wil elk bedrijf. Maar ik kan mij ook voorstellen dat er andere beweegredenen zijn. Ik kan mij vergissen, maar Versio is een prijsvechter onder hosting correct? Met (spot)goedkope hosting trekt dit ook een hoop bagger aan. Wellicht willen ze door de prijs op te drijven de partijen die problemen veroorzaken hun bestand uitjagen? Vergelijk het met vervelende (onder)verhuurders van panden. Dit kan voor hun een kostenbesparing betekenen omdat ze dan minder tijd kwijt zijn met dweilen.


    En als je het niet bevalt ga je toch naar een andere partij? Oh maar ze zijn nog steeds relatief goedkoop, maar nu maak je zelf minder winst? Dus je blijft toch lekker zitten waar je zit ook al ben je het principieel oneens met wat zij doen, maar ondertussen veroordeel je wat zijn doen en laat je ten faveure van het kostenplaatje je eigen principes ook varen?


    Daar is een woord voor.

  • Dat is ook zo....
    Maar de manier hoe hun het aankondigen ('feestje!!') en de periode slaat echt als een tang op een varken met 7 poten. Ik denk dat een hoop mensen daar al over moeten braken. Dat is gewoon zeer on-professioneel.

  • 'feestje!!'

    Waar wordt dit woord gebruikt? In een mail? In een nieuwsbericht? Tot zover wordt dit alleen aangehaald in een vorige reactie? En dat dat samenvalt met een prijsverhoging is mogelijk niets meer dan slechte timing, al wordt dit hier allemaal aan elkaar gemetseld alsof er een verband is en er opzet in het spel zou zijn om hun klanten te naaien ofzo. Ook vraag ik mij af wat de daadwerkelijke prijsverhoging inhoudt in elk specifiek geval. Er wordt wel gesmeten met percentages en bedragen enzo, maar klopt dit wel?


    Los van het feit dat je zo'n actie kunt afkeuren is de objectieve beeldvorming echt ver te zoeken.


    Ik weet verder niets van Versio, maar:

    de nieuwe eigenaren van Versio

    Ik kan hier niets over vinden. Of was dat sarcastisch bedoeld?

  • ik vind het schandalig

    Dat is ook zo....Maar de manier hoe hun het aankondigen ('feestje!!') en de periode slaat echt als een tang op een varken met 7 poten. Ik denk dat een hoop mensen daar al over moeten braken. Dat is gewoon zeer on-professioneel.

    idd erg onprofessioneel om zo met je klanten om te gaan vind ik ze hadden het ook ruim van te voren aan kunnen geven maar ik denk dat zij van hun klanten bestand af willen :P

  • Ik verhuis de boel wel lekker. Ze zijn in twee dagen tijd van een 7,9 (of zelfs hoger) bij trustpilot naar een 6,1 gegaan. Hun staan misschien wel in hun recht maar de manier waarop. daarnaast hebben de klanten op hun beurt de mogelijkheid om over te stappen!

    Zit zelf ook bij Versio.


    Er zit wel een maar aan deze prijsverhoging.
    Je krijgt nu ook een betere hosting er voor terug.


    Meer data ect.

    Als je een aantal kleine website's hebt draaien heb je niet voor niets zo'n klein pakket. Waarom zou je dan extra gaan betalen voor iets wat je nooit gebruikt!


    Het is wel duidelijk geworden dat Versio vele klanten had die het starters pakket afname!

  • daarnaast hebben de klanten op hun beurt de mogelijkheid om over te stappen!

    Ook dat staat in de algemene voorwaarden:

    Indien Klant een wijziging niet wil accepteren, dient Klant dit binnen twee weken naaankondiging schriftelijk gemotiveerd mede te delen aan Versio. Versio kan daarop dewijziging heroverwegen. Indien Versio daarop de wijziging niet intrekt, kan Klant binnen zevendagen nadien de Overeenkomst beëindigen tegen deze datum

    Je kunt dus (het beste lijkt mij aangetekend) schriftelijk je beklag doen en als ze daar niets mee doen opzeggen.

  • Feestje zeiden ze niet, maar ze hadden het wel over 'iets te vieren'. Dus je zou kunnen spreken van een 'feest'. En dit is een deel van de mail:

    Citaat van Versio

    We willen iets met je vieren. Elk jaar weet Versio namelijk hoger in de top 10 van grootste hostingpartijen van Nederland te komen. Wat dit voorjou inhoudt? Upgrades op onze hostingpakketten! Maar dat is niet alles wat weje te bieden hebben.


    bla die bla... verbeteringen aan infrastructuur, bla die blah...


    We hebben flink geïnvesteerd in de kwaliteit van onze diensten;zowel op technisch als ondersteuningsgebied. Hiermee maken we het voor jou als klant zo eenvoudig mogelijk. Daarbij horen ook nieuwe tarieven voor webhosting en domeinnamen. Bekijk de nieuwe tarieven hier.

    Gewoon een slechte mail dus. Dat had beter gekund.
    Ik ben gelukkig geen grootafnemer bij hen, maar die mail deed mij wel even verbazen met mijn mond op 6 uur. Totaal geen uitleg over de reden van de excessieve verhoging.


    Ik zeg niet dat ze klanten willen naaien, maar dit hadden ze wel fatsoenlijk en wat meer op tijd mogen aankondigen.

  • Ik weet verder niets van Versio, maar:

    Ik kan hier niets over vinden. Of was dat sarcastisch bedoeld?

    Ik was ook wel verrast om dit te zien.
    Maar op linkedin staat reshad bashir inderdaad niet meer als eigenaar.


    Ik ben zelf heel erg fan van freenom die vooral met premium domeinnamen zoals .shop of .fashion een stuk goedkoper is.


    Voor de rest zou ik niet klagen over de prijzen van versio de meeste mensen betalen rond de 10 euro per jaar voor een .nl.

  • Wat is nu het beste alternatief?


    Ik heb bij transip ook nog wat lopen, maar die zijn ook vrij prijzig.


    Iemand nog een handige website waar je goedkoop domeinen/kleine hostings kan inkopen? Puur voor de overige websites dus niet voor de grote websites. Versio was hier eerst ideaal voor maar nu niet meer.


    Hun prijzen zijn flink verhoogd, maar ook hun service is heel erg slecht. Had afgelopen week een ticket ingeschoten kreeg pas na 1 week reactie en ook nog is een reactie waar ik niks aan had.

  • Over dat Versio de prijzen mogen verhogen wanneer ze willen: Dat klopt helemaal, en hier hoeven ze helemaal niks in hun voorwaarden op te nemen. Sterker nog, elk bedrijf mag z'n prijzen omhoog gooien wanneer hun willen en ook met hoeveel hun willen. Als ze echter de afgesproken prijs op je overeenkomst gaan veranderen, dan hebben we 't over een ander verhaal. Dit mag natuurlijk niet, mits dit specifiek ergens beschreven staat.


    In de algemene voorwaarden van versie staat onder Artikel 5 punt 5 het volgende:
    "Het is Versio toegestaan jaarlijks de prijzen met maximaal 10% te verhogen (indexeren),zonder de mogelijkheid voor Opdrachtgever om de betreffende Overeenkomst op te zeggen."


    Ze mogen dus per jaar de prijzen met maximaal 10% verhogen, verhogen ze met meer dan heb je het recht om je overeenkomst ('contract') op te zeggen. Wat ik begreep is dat wanneer jij een dag voor de verhoging een webhosting pakket voor 3 jaar hebt afgenomen, je hier niet extra voor betaald. Je betaald pas de nieuwe prijzen op het moment dat je het pakket verlengt.


    Maar goed.. ik ben er ook niet blij mee en heb ook direct geklaagd bij Versio wat ook op niks uit liep. Mijn ervaringen met hun webhosting is bedroevend slecht waardoor ik alleen klant bij Versio was voor de domeinnamen. Nu de prijs vors omhoog gegaan is, is het voor mij goedkoper om te verhuizen, wat ik ook ga doen. Verdere ervaringen met Versio zijn niet al te positief, dus laat dat maar even zoals 't is.

  • Ik heb alles wat op korte termijn verliep over gezet naar Vimexx en heb hier goede ervaringen mee tot nu toe. Ze zijn zelfs bij het goedkope pakket nog iets voordeliger dan Versio eerst. Ook daar kun je je .nl .eu gratis verhuizen tegen de oude looptijd. Wel valt het op dat Versio de domeinnamen niet voor de gehele looptijd bij de registar in een keer betaald. Dit zag ik doordat mijn looptijd bij de nieuwe provider met één maand verschillend. Dit heb ik maar even op de koop toegenomen!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!