Hulp gevraagd over een antibot.

  • Beste leden,


    Ik heb de NGmafia source gekocht en wilde hiermee aan de slag. Maar ik botste vrijwel direct aan een fout die ik niet opgelost krijg. Wellicht dat iemand hier die goed is hiermee. Het gaat om een captcha/antibot waarbij de plaatjes niet worden vertoont.



    Alvast bedankt!


    Milan

  • Ik neem aan dat dat een codesnippet is die een AJAX-response genereert?


    Met de header zeg je dat je JSON retourneert, maar je echo'd $ab['image_data'], dus in de broncode daarvan staat waarschijnlijk "Array()" ofzo? Heb je de data in je response al bekeken? En wat voor (formaat van de) response verwacht de aanroepende partij?

  • Dit is trouwens nog van config.php, en de locatie van de afbeeldingen is url.nl/game/js/antibot/images/ABImage_(een van de objecten)_(hier een cijfer).jpg


    Dit is in mijn database is dit een voorbeeld als iemand een antibot moet doen:



    Code
    {"text":"an TV","images":[{"hash":"c4b262b140cd2c228577052de563b909c0512d0f","file":"ABImage_keyboard_3"},{"hash":"9e2e9e494ad6cee9eb01ec0a22f8eedf25ff4576","file":"ABImage_train_3"},{"hash":"dd223b5d0c2a93e6732236f756b5afac4c466342","file":"ABImage_house_2"},{"hash":"2d248a9ecdb790037d12f1ae9517331ac37ae79b","file":"ABImage_pen_2"},{"hash":"1645fac3fb9fed5b08d022a25655b5f933c75b54","file":"ABImage_plane_5"},{"hash":"ccb915fbf7b9afab9d188b2e4749c624c06fd268","file":"ABImage_TV_3"}]}

    Dit is dan het juiste nummer
    c4b262b140cd2c228577052de563b909c0512d0f

  • Euh, waar staan deze afbeeldingen? Ik denk dat imagecreatefromjpeg() een intern bestandspad verwacht (hierbij is een absolute verwijzing waarschijnlijk het beste)? Of mogelijk wordt de code die imagecreatefromjpeg() aanroept relatief gezien ten opzichte van de images niet 1 directory hoger uitgevoerd dan waar de images staan. Controleer anders eens of imagecreatefromjpeg() false retourneert, dat houdt dan in dat de afbeelding niet gemaakt kon worden met dat pad.


    En anders controleer je errorlog, mogelijk produceer je output voordat/terwijl je die afbeelding aanmaakt, je code gaat dan ook over de zeik.

  • Euh, waar staan deze afbeeldingen? Ik denk dat imagecreatefromjpeg() een intern bestandspad verwacht (hierbij is een absolute verwijzing waarschijnlijk het beste)? Of mogelijk wordt de code die imagecreatefromjpeg() aanroept relatief gezien ten opzichte van de images niet 1 directory hoger uitgevoerd dan waar de images staan. Controleer anders eens of imagecreatefromjpeg() false retourneert, dat houdt dan in dat de afbeelding niet gemaakt kon worden met dat pad.


    En anders controleer je errorlog, mogelijk produceer je output voordat/terwijl je die afbeelding aanmaakt, je code gaat dan ook over de zeik.

    De afbeeldingen staan in url.nl/game/js/antibot/images/ in deze map

  • Dit:
    $imageurl = 'images/' . $imageFile .


    is verwerkt in het bestand antibot_image.php dit bestand zit in de map antibot. De link naar het mapje antibot is: url.nl/game/js/antibot


    Het mapje waar de foto's in zitten heet images, de link naar het mapje images is: url.nl/game/js/antibot/images


    Dus ik denk dat de link wel goed is, of moet ik nog een / toevoegen bij imageurl voor het woordje images?

  • Als dat PHP-bestand rechtstreeks wordt aangeroepen klopt dat waarschijnlijk wel. Vooral ook omdat dit alles out-of-the-box is neem ik aan? Als je niets aan code hebt veranderd is het misschien nog een configuratie-dingetje ofzo.


    Worden de afbeeldingen die niet getoond worden gerandomized ofzo? En welke afbeeldingen (pad enzo) zijn dat precies? En als ze gegenereerd worden loopt misschien dus je imagecreatefromjpeg() stuk.


    Ook errorlogs kunnen een hoop informatie verschaffen, heb je daar al in gekeken?


    Maar het is allemaal nogal vaag op dit moment, vooral omdat ik mij geen goed beeld kan vormen over de situatie. Heb je misschien ergens een werkend voorbeeld? Een (niet werkend) plaatje zegt ook hier meer dan duizend woorden waarschijnlijk :).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!