afbeeldingen captcha werkt niet goed

  • Hi,


    Ik ben bezig met het onderzoeken waarom het captcha script niet volledig werkt.


    Het Captcha scherm ziet er als volgt uit:

    Wanneer ik op een afbeelding klik zoals hier aangegeven een box met het min teken komt er een response dat de afbeelding niet goed is. Ik heb het script gecontroleerd, echter kan ik niet de fout vinden waarom het niet werkt.


    Het komt wel eens voor dat het 1 op de 10 keer wel werkt, wie kan mij helpen met het uitzoeken van de fout?


    Ik hoor het graag :)


    Mvg,
    Kevin

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hopelijk start je je sessie ook ergens met session_start() - in elke script waar je $_SESSION gebruikt?


    Waar wordt $_SESSION['captcha']['chosen'] bepaald, en wat zit hier precies in? Een cijfer tussen (van en met) 0 en (tot en zonder) 8? De bestandsnaam van een afbeelding?


    Want in captcha.php lijkt het erop dat je $_SESSION['captcha']['chosen'] gebruikt als bestandsnaam, maar in het onderstaande codefragment ga je er vanuit dat het een cijfer bevat? Dat lijkt mij sowieso niet kloppen? Vervolgens gaat $pos dan helemaal de mist in, waarschijnlijk krijg je undefinex index waarschuwingen?
    Hm, hier zat nog een $arr-mapping tussen. Die wijst van een index naar een afbeelding?


    Zet anders het melden + weergeven van fout(melding)en eens aan, en/of controleer je errorlogs...


    EDIT: de oriëntatie van de GD coördinaten en die van een HTML image submit is in ieder geval hetzelfde - beide hebben linksboven de oorsprong (0, 0).


    NB het enige wat eigenlijk interessant is om te onthouden in de sessie is het actieve gebied van het juiste plaatje, zie niet helemaal waarom je alle positie informatie in de sessie zou moeten gooien? En dan heb je $_SESSION['captcha']['chosen'] waarschijnlijk ook niet meer nodig...


    EDIT: na een header('Location: ...') hoort normaal een "exit", en dat zouden dan de laatste twee operaties van een actie moeten zijn. Nu wordt heel het script afgedraaid, inclusief het produceren van HTML en het opnieuw aanroepen van captcha.php via deze HTML, wat allemaal nogal overbodig is. Zorg dus ook voor een juiste programmaflow waarbij je verschillende acties (het weergeven van een formulier, het verwerken van dit formulier et cetera) ook echt gescheiden houdt.

  • Hi,


    Thanks, voor jullie info.


    @Ferhat.Remory helaas geeft hij geen support meer.


    @FangorN Sorry ik mistte een klein stukje code. waardoor een aantal gegevens niet helemaal duidelijk zijn.


    Ik heb de (fout)meldinen aangezet en krijg geen foutmeldingen te zien in het script. enkel de melding:
    Klik op een plaatje of je hebt op een verkeerd plaatje gedrukt!


    Bedankt voor je laatste aan en opmerking, ik heb achter de header location een exit neergezet.


    --------------------------------------------------------
    EDIT:


    Ik heb inmiddels de fout gevonden het zat in de input style, de style is weggehaald waarna het correct functioneerd.


    <input style="max-width: 1000px; width: 800px;" type="image" name="captcha" src="captcha.php" />


    Bedankt voor jullie reacties, ik zal de code deels weghalen omdat hier een licentie voor benodigd is.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!