VPS of Server?

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• VPS of Server?

Hi,

Ik ben momenteel bezig met een standaard website kan maken. En vraag me af wat ik het beste kan nemen een vps of een Server.

Ik ga als volgt te werk:

Bezoeker beland op mijn website waar hij een Account kan maken en inloggen.

Als de bezoeker een account heeft gemaakt wil ik dat hij een eigen host krijgt en dat een standaard website design op zijn hosting krijgt (Dat het van een locatie op de server of VPS word gekopierd en geplakt op zijn hosting) En een Database moet aangemaakt worden met de bijhorende tabellen en columen etc. Volledig automatisch. (Indien hier tips over zijn hoor ik het graag:).)

Sorry ben moeilijk met het verwoorden:) hoop dat jullie me begrijpen

Zou dit ook kunnen met een VPS?
      Ik sta open voor projecten.
      Ik sta ook tehuur als scripter
      PM voor meer informatie
    • MBCompany wrote:

Hi,

Ik ben momenteel bezig met een standaard website kan maken. En vraag me af wat ik het beste kan nemen een vps of een Server.
      Zullen we maar even beginnen om de termen uit te leggen? Een VPS is een server. Een Virtual Private Server. En een iets wat ingekorte definitie vanaf Wikipedia:

Wikipedia wrote:

Een virtuele machine die als dienst verkocht wordt door een hostingprovider. Virtualisatie maakt het mogelijk om op een fysieke server een (groot) aantal virtuele servers te gebruiken waardoor de fysieke server een veel groter deel van de tijd gebruikt wordt. Daarnaast levert het gebruik van virtuele servers inherent beveiliging; een gecompromitteerd VPS heeft geen consequenties voor andere VPS'en op dezelfde (fysieke) machine, zoals dat bij shared webhosting normaliter wel het geval is. Wel delen ze vaak binnen Linux de kernels en de quota-systemen. Dit ligt aan de instellingen en het soort virtualisatie.

Virtualisatie kan ook gebruikt worden om verschillende en niet-uitwisselbare besturingssystemen op dezelfde computer te draaien.

Bij VPS-technologie draait het vooral om het opsplitsen van een fysieke server in meerdere kleinere (virtuele) servers. Iedere VPS krijgt een eigen deel resources toegewezen, welke in principe gegarandeerd beschikbaar zijn voor de VPS. Als voorbeeld kan de fysieke server 8GB RAM hebben, waarvan 256MB gegarandeerd voor elke VPS beschikbaar is.

Elke VPS heeft zijn eigen RAM, eigen schijfruimte, eigen processen, eigen OS, eigen serverload, en zelfs een eigen filesystem. Met andere woorden: elke VPS is geheel onafhankelijk, en dus "Private".

Verschillende VPS-servers staan op één fysieke server maar werken volledig onafhankelijk van elkaar. Als één VPS op de server een hoge load heeft, dan heeft alleen die VPS zelf daar last van en andere VPS'en niet. Echter, in extreme gevallen, zoals bij een grote DDoS-aanval, kan het voorkomen dat het host-systeem zo erg overbeladen raakt, dat de andere VPS'en op dezelfde server daar ook last van hebben. Maar onder normale omstandigheden zijn VPS'en onafhankelijk.
      Een dedicated server is een echte fysieke server, deze is vaak op maat gemaakt dat deze in een serverrack (19 inch) past, en bomvol hardware voor een goede en snelle performance in het algemeen. Een master-server die VPS'sen draait is eigen dus ook een dedicated server, maar onderscheidt zich met een shitload geheugen en opslag.

MBCompany wrote:

Als de bezoeker een account heeft gemaakt wil ik dat hij een eigen host krijgt en dat een standaard website design op zijn hosting krijgt (Dat het van een locatie op de server of VPS word gekopierd en geplakt op zijn hosting) En een Database moet aangemaakt worden met de bijhorende tabellen en columen etc. Volledig automatisch. (Indien hier tips over zijn hoor ik het graag:).)
      Met welke reden moet er een database met tabellen worden aangemaakt? Welke tabellen? Welke inhoud? Welke kolommen? Je gebruiker wilt er toch zelf vrijheid in hebben? Of lever je een soort SAAS-systeem, waarbij je een online softwarepakket voor je klanten opzet? Of een website-editor waarin die zijn site in elkaar kan klikken? In die gevallen zou ik één database gebruiken, en die gebruiken. Alles op de domeinen komt uit op één en zelfde script die je via een enkel deurtje benaderd. Aan de hand van de hostname ($_SERVER['HTTP_HOST']) kan je de domein bepalen, waarna je nodige data eruit kan toveren.

Als je dit nu steeds per domein apart uitrolt, dan heb je een hoop werk met updaten, en moet je al je domeinen af om de boel te updaten. Daarom liever één basis.

Post werd 1x aangepast, het laatst door AarClay ().

• Nieuw

FangorN wrote:

AarClay wrote:

In die gevallen zou ik één database gebruiken, en die gebruiken.
      Ik hoop dat je één database per website bedoelt. Eén codebase met meerdere databases op basis van hostname is helemaal niet zo vreemd.
      Maar veel te lastig te onderhouden op den duur. Waarom zou je alles niet centraal opslaan in één database? Ik heb het over één source die op meerdere hostnames draait, hé.