van php 5.6 naar php 7.2

  • een goedenavond mensen.


    ik heb een vraag ik heb een script dat niet zo jong is en nog draait op php 5.6 nu is mijn server ge upload naar php 7.2 en nu snappen jullie al dat het script niet meer werkt!!


    wat kan en moet ik doen om dit script wel weer werkend te krijgen???


    alle hulp is welkom ik hoor graag van jullie!!


    bedankt al vast.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • een goedemiddag mensen


    bedankt voor jullie hulp


    ik ben nu druk aan het zoeken naar foutjes in het script


    er zitten best wel wat foutjes in het script dus ben ik deze er aan het uit hallen en ook gelijk het ombouwen naar php 7.2


    als het dan goed is werkt het script volgende week weer en dan is het testen en kijken of alles werkt


    als ik meer nieuws heb horen jullie het van mij


    ps ik ben op zoek naar een goede en snelle manier om PHP om te bouwen van 5.6 maar 7.2 wie weet er een oplossing


    ik ben nu bestand voor bestand aan het nakijken en ombouwen ik hoor het graag van jullie..



    bedankt mensen

  • ps ik ben op zoek naar een goede en snelle manier om PHP om te bouwen van 5.6 maar 7.2 wie weet er een oplossing

    Die is er niet echt. Je zult een analyse moeten maken van je code en kijken of de pijlers waarop je applicatie is gebouwd het geheel kunnen blijven dragen. Anders heeft het niet zoveel zin om deze om te bouwen en kun je beter opnieuw beginnen.


    Daarnaast is hier geen universeel recept voor. Dit hangt echt af van de code waar het om gaat. Mogelijk was deze al zwaar verouderd in PHP 5.6 in welk geval je heel hard zou moeten nadenken of het echt de moeite waard is om die meuk om te schrijven.


    Ook software heeft een houdbaarheidsdatum. Mogelijk zijn de principes die werden toegepast inmiddels achterhaald, werken ze simpelweg niet meer, of werken ze anders. Je kunt hier dus (waarschijnlijk) niet zomaar een PHP 7.2 saus overheen gooien.


    En om eerlijk te zijn geeft de opmerking "ik heb geen errors, enkel een wit scherm" mij niet de indruk dat je veel ervaring hebt met debugging wat van pas kan komen als je toch besluit alles nagenoeg 1:1 om te gooien, want dan begint de pret waarschijnlijk pas :).

  • Ps: Ik ben op zoek naar een goede en snelle manier om PHP om te bouwen van 5.6 maar 7.2. Wie weet er een oplossing?


    Ik ben nu bestand voor bestand aan het nakijken en ombouwen. Ik hoor het graag van jullie.


    Bedankt mensen!

    Wat is er mis met goed Nederlands? Ik heb je bericht even aangepast.


    Anyway... Er is geen goede automatische manier, hoogstens een serie script die misschien mysql-functie omkatten naar mysqli-functies, maar dat is niet echt wat handig is.


    Echt met goed gezond verstand ombouwen, dat is het beste.

  • goedemiddag


    goed Nederland ja op een telefoon is het niet zo makkelijk haha
    maar goed bedankt AarClay.


    voor de rest ben ik nu lekker aan het werk met dit script en ik ben wat eigenwijs maar goed ben nu dingen aan het ombouwen en aan het vervangen zo dat het nu wel werkt en nog een tijd mee gaat


    als het af is horen en zien jullie het oke.


    bedankt mensen

  • nee dit script gaat het niet worden R.I.P


    oke ik heb gelijk een vraagje ik ben nu op zoek naar een script waar ik dit mee kan doen.
    1= admin moet bestanden zo als word, excel, pdf, jpg kunnen uploaden!


    2= leden moeten inloggen met GB en WW en dan komen ze gelijk in hun eigen map / gebruikers paneel.


    3= het moet een DB hebben.


    4= Admin kan alleen gebruikers makken met kan niet zelf aanmelden.


    ik ben hier naar op zoek wie weet waar ik dit kan vinden en of wie heeft zo iets nog voor mij?


    ik hoor het graag van jullie.

  • Of laat iemand een audit doen :).


    De beste code is transparante code waarbij je kunt zien dat deze veilig is. Dit in tegenstelling tot "closed source" code die soms werkt volgens het principe van security through obscurity.


    Neemt trouwens niet weg dat er een heleboel open source baggercode bestaat.


    De vraag is niet zozeer hoeveel je test, maar of je op een juiste manier test :].


    Als je je bedient van het credo filter input, escape output bij het schrijven van je code en je dit ook continu in je achterhoofd houdt dan kom je waarschijnlijk al een heel eind.

  • Ik weet verder niet hoe je jouw hosting hebt geregeld, mogelijk is al jouw code naar een noodserver gemigreerd waar er nog een oude PHP versie actief is maar dit is natuurlijk een noodoplossing. Deze server zal ook niet eindeloos onderhouden gaan worden en ook bestaat de kans dat deze op den duur (onaangekondigd) wordt gebumpt naar PHP 7+ dus het wordt hoog tijd voor een plan B denk ik :).

  • FangorN
    je heb gelijk dat weet ik maar voor nu is het even goed.
    ik ben nu een nieuw script aan het makken dat draait op php 7+.
    als dat af is kan het oude script weg en is het opgelost.
    maar omdat ik nog al veel op het oude script werkte van uit het bedrijf is het wel lekker dat het door loopt voor nu dan even als het nieuwe script af is kan ik het omzetten en klaar is het.
    maar wel bedankt.

  • Ik weet verder niet hoe je jouw hosting hebt geregeld, mogelijk is al jouw code naar een noodserver gemigreerd waar er nog een oude PHP versie actief is maar dit is natuurlijk een noodoplossing.

    Jup, zo snel mogelijk naar PHP 7 migreren...|


    Hoeft trouwens niet eens een nood-server te zijn. Er kunnen prima meerdere PHP-versie's geinstalleerd worden op een server. In de configuratie kan kan je bepalen welke handler er gebruikt moet worden. Maar op den duur zullen deze verouderde PHP-installaties vast wel verdwijnen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!