Feedback nieuwe website

  • Beste medeleden,



    Vorige maand ben ik samen met een vriend onze eerste webshop begonnen.
    Ik had zelf nog geen ervaring met webshops en wou hier graag ervaring mee opdoen.



    De website: www.mysteryboxkopen.nl



    Concept:
    Er zijn vier soorten Mystery Boxen te koop.
    - Vrouwenbox
    - Mannenbox
    - Kinderbox
    - Verjaardagsbox



    Hoe het idee tot stand kwam:
    Een vriend van mij kocht een Mystery Box op een Engelse website. Hier betaalde hij 130 euro voor. Er kon tussen de 5 tot 1000 pond in het pakketje zitten.
    Een week later kwam het pakketje binnen, hier zaten lampjes in met een sticker op de doos 5 pond. Hij kocht dus een box voor 130 euro en kreeg lampjes ter waarde van 5 pond.



    Dat zetten mij aan het denken, even op Google zoeken naar Nederlandse websites die puur de focus hebben op Mystery Boxen, maar dit bleek een zeldzaam iets. Er waren wel een paar websites maar veel waren alweer offline, inactief of overspoeld met klachten via bepaalde klachten websites. Was het dan allemaal oplichterij?



    Via Google Adwords kwam ik er achter dat er 450,000 keer per maand gezocht word op de term: ''Mystery Box''. Er is dus wel markt voor?



    Zo doende kwam ik samen met een vriend op het idee om mysteryboxkopen.nl tot leven te brengen.
    Als ervaring met Wordpress en een webshop maar ook omdat er nog een markt is om op in te spelen.



    Nu één maand later staat de website in de wereld, er is nog weinig tot niks gedaan aan de SEO en er zijn nog geen actieve marketing campagnes ingezet.
    Toch komen er al zo 2 tot 15 bezoekers per dag op de website, voornamelijk via Google.nl.



    Ik ben benieuwd naar jullie feedback, alvast bedankt!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Beste,


    Website ziet er overigens goed uit, alleen mis ik het KvK-nummer (dat je ingeschreven bent want je verkoopt goederen).
    Ik had wel nog enkele vragen omtrent de "MysteryBoxen".


    Stel dat je deze aankoopt, voor hoeveel € waarde zit er dan in? Is dit gelijk aan het bedrag die je voor de box betaald of hoe werkt dit dan? Zit er één iets in of meerdere goederen?


    Met vriendelijke groeten,
    RobinH

  • Beste RobinH,


    Bedankt voor je feedback.
    Momenteel heb ik het 'bedrijf' nog niet ingeschreven bij de kamer van koophandel. De reden is heel simpel, ik weet niet of het gaat lopen en wil niet al dat papier werk voor niets doen.


    Mochten er een paar boxen verkocht worden, dan ga ik gelijk naar de kamer van koophandel en meld de website aan.


    Wat zit er in de Mystery Box?
    Hier ben ik zelf ook nog niet 100% over uit, de bedoeling is wel dat de klant tevreden is aangezien je in Nederland een 14 dagen retour regel hebt. Dus er moet zeker voor 30 a 50 euro in de box terecht komen, denk ook aan de verzendkosten. En ja er komen meerdere producten in te zitten.


    Bijvoorbeeld jij besteld een mannen box als man;
    Hier kunnen dan allerlei 'mannelijke' producten in zitten.


    Denk aan, gereedschap, aftershave, parfum, deodorant, iets met voetballen, elektronica ect.


    De bedoeling is om leuke producten die ook een meerwaarde voor de klant kunnen hebben er in te stoppen.


    En bevalt de box niet, stop dan alle producten weer netjes in de doos en stuur hem terug. Zo simpel is het ook weer.


    Op het begin zal het ook een beetje experimenteren vanuit onze kant zijn. Waar kunnen we de producten zo goedkoop mogelijk inkopen maar wel met een goede kwaliteit, welk bedrijf levert het snelste bij ons, hoe pakken we de doos in, pakken we alle producten ook weer apart in met cadeau-papier? En ga zo maar door.


    Bedankt voor je feedback, hopelijk het je zo voldoende informatie?


    Twan

  • Ik vind het het ten eerste niet origineel (check Ebay Mysterboxes) en aangezien je als "bedrijf" wilt handelen snij je in je eigen vel :). Zeker met een Webshop.


    Het wilt niet zeggen omdat je via Google 400k hits vindt, dat er een markt voor is. Het bestaat al heel wat langer (x-tal jaar).


    En dan verder, je site staat vol schrijffouten en was je geen SEO aan het leren? Dan heb je dit toch niet goed doorgevoerd..


    En als slot. Een website opstarten is ez, hosting, wordpress en een free theme. Je gaat wat meer mogen doen als dit als je wilt groeien :).

  • Bedankt voor je feedback.
    Maar zou je ook eens in de richting kunnen wijzen wat er dan precies fout is?


    Het heeft maanden nodig om fatsoenlijk in Google te ranken, ook experts leveren niet op korte termijn.


    De website is op het oog idd vrij karig, maar goed de concurrenten doen het in dat opzicht niet veel beter en die verkopen wel degelijk mystery boxen. Er is dus zeker markt voor, of deze markt nu al jaren bestaat of niet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!