Ajax Call

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• (En ook IP?)
      "Mogen" in welke zin? Juridisch? Of technisch?

Het heeft in ieder geval weinig zin. Elke page-access is deze informatie beschikbaar via $_SERVER, waarom zou je dat apart in cookies bijhouden? Daarnaast zijn dit HTTP_-variabelen, en dus niet heel erg betrouwbaar. Cookies zijn ook manipuleerbaar, dus, afhankelijk van verdere code, maakt het dit makkelijker om je voor te doen als iemand die je niet bent? Lijkt mij een hoop boekhouding voor niets inderdaad.

Tenzij de TS onze gegevens aan het verzamelen is :s.
    • Heb het script werkend, sorry voor de onduidelijke uitleg. Mijn kennis met javascript is helaas niet zo groot. Loop nu tegen een volgend probleem aan dat is het weergeven van een succes melding.

Hoe dit is gemaakt durf ik ook niet te zeggen omdat ik dit heb laten voor een klein bedrag.

JavaScript Source Code

1. <script>
      2. jQuery(document).ready(function($){
      3. $('#signArea').signaturePad({drawOnly:true, drawBezierCurves:true, lineTop:90});
      4. });
      5. $('#handtekeninggeplaatst').hide();
      6. $("#btnSaveSign").click(function(e){
      7. html2canvas([document.getElementById('sign-pad')], {
      8. onrendered: function (canvas) {
      9. var canvas_img_data = canvas.toDataURL('image/png');
      10. var img_data = canvas_img_data.replace(/^data:image\/(png|jpg);base64,/, "");
      11. //ajax call to save image inside folder
      12. $.ajax({
      13. url: 'save_sign.php',
      14. data: {
      15. img_data,
      16. doc_id: '<?php echo $fetch['id'] ?>',
      17. ip: '<?php echo getUserIP() ?>',
      18. user_agent: '<?php echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ?>',
      19. hostname: '<?php echo $hostname ?>'
      20. },
      21. type: 'post',
      22. dataType: 'json',
      23. success: function (response) {
      24. $("#handtekeninggeplaatst").show();
      25. }
      26. });
      27. }
      28. });
      29. });
      30. </script>
      Laat alles zien

Ik heb een #handtekeninggeplaatst id gemaakt met een succes melding. maar hoe kan ik die nou het beste weergeven? Op deze manier doet die het niet.

HTML Source Code

1. <div id="handtekeninggeplaatst" class="alert alert-success pd-y-20" role="alert">
      2. <button type="button" class="close" data-dismiss="alert" aria-label="Close">
      3. <span aria-hidden="true">&times;</span>
      4. </button>
      5. <div class="d-sm-flex align-items-center justify-content-start">
      6. <i class="icon ion-ios-checkmark alert-icon tx-52 mg-r-20 tx-success"></i>
      7. <div class="mg-t-20 mg-sm-t-0">
      8. <h5 class="mg-b-2 tx-success">Handtekening geplaatst</h5>
      9. </div>
      10. </div><!-- d-flex -->
      11. </div><!-- alert -->
      Laat alles zien
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer
    • Daarnaast wil ik een digitaal vinger afdruk maken om rechtsgeldige overeenkomsten te kunnen maken voor bedrijven. Heb inmiddels de cookies verwijderd en aangepast naar $_SERVER. Loop alleen vast op het weergeven van de succesmelding.

Het zou ook goed zijn als de pagina na het uitvoeren van de ajax call naar een andere pagina wordt door verwezen zoals index.php?page=getekend&id=3 Dat zou ook makkelijk zijn voor het afhandelen van de procedure
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer