Google Description

• Google Description

Hallo Leden,

Al een tijdje probeer ik een site door middel van SEO op een goede positie te krijgen.
      Nu loop ik al vaker tegen het zelfde probleem aan en dat is:

Mijn beschrijving komt niet overeen met die van google helaas..

Als je dan dus naar de eerste advertentie kijkt. Volgens die pagina "Plat dak Repareren" heb ik dit als broncode

HTML Source Code

1. <title>Plat dak voordelig laten repareren met 10 jaar garantie</title>
      2. <meta name="description" content="Plat dak repareren door een dakdekker uit de buurt? Vraag direct geheel vrijblijvend een offerte aan voor uw dakreparatie."/>
      3. <meta name="keywords" content="" />
      4. <meta name="robots" content="index, follow" />
      5. <link href="https://cwbnl.nl">
      6. <meta property="og:locale" content="en_US" />
      7. <meta property="og:type" content="website" />
      8. <meta property="og:title" content="Plat dak voordelig laten repareren met 10 jaar garantie" />
      9. <meta property="og:description" content="Plat dak repareren door een dakdekker uit de buurt? Vraag direct geheel vrijblijvend een offerte aan voor uw dakreparatie." />
      10. <meta property="og:url" content="https://cwbnl.nl" />
      11. <meta property="og:site_name" content="Centraal Woning Beheer B.V." />
      Laat alles zien
      De link rechtstreeks naar de pagina : cwbnl.nl/blog/Platdak-repareren

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven, of wat doe ik verkeerd?
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer
    • Hallo Frenzo,

Je kan je website eens door een w3c validator halen om te kijken of er niets mis is met de structuur.
      Zo te zien is je meta zelf wel goed, maar vind google dat je meta description niet past bij de inhoud van je website.
      Daarom maken ze er zelf 1.

Kijk dus zeker de inhoud van je pagina zelf ook na, dat daar je woorden voldoende terug komen.
      ----------------------------------------------
      K.Rens
      Zaakvoerder DiMoWeb
      dimoweb.com
    • Als Google vindt dat een deel van jouw pagina nuttiger is als description dan die je zelf hebt opgegeven, dan laten ze die zien. Je hebt niet altijd alles zelf in de hand. Misschien helpt een andere description.
      Bekijk mijn portfolio Rocketeerdesign voor voorbeelden van mijn werk. Heb je nog een idee dat je altijd al hebt willen uitwerken in de vorm van een website, applicatie of design? Contacteer me dan.

Bezig met een nieuw project: overhoorprogramma. Laat weten wat je ervan denkt. :)
    • Nieuw

P.Yntema wrote:

Als Google vindt dat een deel van jouw pagina nuttiger is als description dan die je zelf hebt opgegeven, dan laten ze die zien. Je hebt niet altijd alles zelf in de hand. Misschien helpt een andere description.
      Klopt. Heb een andere description toegepast. We staan nu met veel relevante zoekwoorden in de top 5 van google!

Bijvoorbeeld:
      daklekkage oegstgeest #7
      daklekkage muiden 2#

Het kan zijn dat deze schommelen, maar zo staan we met meer zoekwoorden op goede positie's. (Deze worden nog steeds verbeterd natuurlijk haha)
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer