Google Maps Canvas JS

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• Google Maps Canvas JS

Hallo,

Ik werk momenteel aan een site waarbij ik een google maps canvas weergeef op de website.
      Nu is het probleem dat ik het adres niet op de juiste plek krijg.

Als je het juiste adres wil zien. Moet je op het canvast klikken en dan met je muis na boven slepen.
      Pas op deze manier krijg je mijn adres te zien, weet iemand hoe ik dit oplos?

Het voorbeeld is te zien op:
      cwbnl.nl/

Alvast bedankt
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer

Post werd 2x aangepast, het laatst door Frenzo.Brouwer ().

• Op welke pagina('s) speelt dit probleem, en hoe zou je dit willen hebben dan? Nu is namelijk dat canvas min of meer een achtergrond-element waar vaak zaken overheen worden weergegeven.

Er zijn opties om een kaart te centreren op grond van coordinaten (dit gebeurt volgens mij al), en het is ook mogelijk om een infowindow direct te tonen. Wat zou je verder omtrent de positionering van het adres willen regelen?
    • Hm, dat is al anders dan wat ik te zien krijg.

Voordat ik iets doe zie ik dit:

Nadat ik gescrolld en geklikt heb zie ik dit:

De marker valt dus in eerste instantie achter het offerteformulier.

Het bovenstaande heb ik bekeken in Chrome. Wat zou er precies anders moeten gebeuren? Heb je al geprobeerd alle (browser)cache van je pagina weg te gooien?

EDIT: als je in template/js/map-script.js na de volgende regel:

JavaScript Source Code

1. map.setOptions({styles: styles});
      Het volgende toevoegt:

JavaScript Source Code

1. marker.showInfoWindow();
      Levert dat misschien al het gewenste effect.

Post werd 1x aangepast, het laatst door FangorN ().

• FangorN wrote:

Hm, dat is al anders dan wat ik te zien krijg.

Voordat ik iets doe zie ik dit:

Nadat ik gescrolld en geklikt heb zie ik dit:

De marker valt dus in eerste instantie achter het offerteformulier.

Het bovenstaande heb ik bekeken in Chrome. Wat zou er precies anders moeten gebeuren? Heb je al geprobeerd alle (browser)cache van je pagina weg te gooien?

EDIT: als je in template/js/map-script.js na de volgende regel:

JavaScript Source Code

1. map.setOptions({styles: styles});
      Het volgende toevoegt:

JavaScript Source Code

1. marker.showInfoWindow();
      Levert dat misschien al het gewenste effect.
      Heb het aangepast, maar de marker & pop up blijft nog steeds onder het contact formulier
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer
    • FangorN wrote:

Dan zou ik het middelpunt van de kaart die je initieel toont iets naar het zuiden leggen. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de kaart wat verder omhoog schuift.
      Ik heb helaas weinig verstand van javascipt. Zou je misschien een beetje kunnen mee kijken waar & wat voor aanpassing ik dan moet maken?
      Met vriendelijke groet,
      Frenzo Brouwer