2 afbeeldingen laten knipperen

  • Hallo.


    Ik heb een site en ik wil daar een knop hebben om te registreren. De knop is donker van kleur, maar ik wil dus dat die om de paar seconden oplicht van donker naar licht en dat ook blijft doen zonder dat je er perse met je muis overheen gaat. Wie heeft hier verstand van en kan mij daarmee helpen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @LadyOfHell het is fijn dat je zo fanatiek bent, maar zou je misschien wat terughoudender kunnen zijn met het plaatsen van topics, hier gaan mensen soms enthousiast mee aan de slag en om dan (herhaaldelijk, want dit is niet de eerste keer) te horen te krijgen dat "het al opgelost" is nodigt mensen niet echt uit om je (in de toekomst) te helpen.


    Ook is het wel zo netjes om op topics te reageren, zoals hier en hier, anders bestaat de kans dat je na verloop van tijd te boek staat als een chaotisch snelvuurkanon.


    Thanks.

  • @LadyOfHell het is fijn dat je zo fanatiek bent, maar zou je misschien wat terughoudender kunnen zijn met het plaatsen van topics, hier gaan mensen soms enthousiast mee aan de slag en om dan (herhaaldelijk, want dit is niet de eerste keer) te horen te krijgen dat "het al opgelost" is nodigt mensen niet echt uit om je (in de toekomst) te helpen.


    Ook is het wel zo netjes om op topics te reageren, zoals hier en hier, anders bestaat de kans dat je na verloop van tijd te boek staat als een chaotisch snelvuurkanon.


    Thanks.

    @FangorN Even een tip. Kijk eerst even goed naar de tijd dat ik iets heb geplaatst en de tijd dat ik heb gezegd dat het is opgelost. Voor zover ik dat zie zit er wel 4 uur tussen. In die 4 uur ben ikzelf ook bezig geweest, want hier op ICT scripters hoef je tegenwoordig geen hulp meer te verwachten van zulke leden zoals jullie. Niemand reageert normaal als iemand hulp nodig hebt en zulke leden als jullie reageren hier alleen met nutteloze antwoorden waar de topic starters totaal niet op zitten te wachten. En dat is zeker niet alleen bij mij, maar ook bij andere leden omdat het hier tegenwoordig alleen maar een vast clubje actief is. Dat noemen we ook wel vriendjespolitiek. Houdt je commentaar voortaan lekker voor je en reageer alleen als je iets nuttigs te zeggen hebt. Je kan dit wel zeggen dat ik geen topic moet plaatsen en even reageren om te helpen kan je niet. Zeg dan helemaal niks.


    @darkshifty Aller eerst bedankt voor je eerste reactie, maar daar heb ik ook niks aan gehad. Verder vind ik het behoorlijk kinderachtig hoe jij reageert op FangorN's bericht. Dat doen kleine kinderen namelijk. "Hij doet het niet alleen hier". Ik weet niet hoe oud je bent, maar zal niet heel oud zijn aangezien jij aan het klikken geslagen bent. Jij bent zo een persoon die loop te klikken als een ander iets doet en daar maak je zeker geen vrienden mee. Ik geloof niet dat veel mensen houden van klikspanen behalve het vaste clubje hier op ICT.


    @K.Rens Nu snap ik wel waarom ICT al dood is en er amper iemand online is. Zulke leden als FangorN en darkshifty wilt niemand hebben toch? En doordat het hier alleen maar vriendjes van vriendjes zijn loopt het hier helemaal dood en gaan de meeste mensen naar het echte werk toe zoals SiteDeals, daar zitten de meeste volwassen leden. Dus een tip van mij, ga zulke leden zoals FangorN en darkshift mijden en dan zijn er nog wel veel meer waarvan ik zo denk. Dat zijn ook degene namelijk die je site kapot maken. Maar goed, mij maakt het verder niets uit. Dit forum kan wel sluiten als de leden niks nuttigs te zeggen hebben. Waarom is er dit forum? Om hulp te vragen toch? Waarom roepen de leden hier dan en dat doen ze bijna allemaal, ga naar google, daar vindt je je antwoord? Dan kan je net zo goed sluiten toch? Lees namelijk maar eens goed oude topics terug. Tip: Sluit deze site aangezien we toch beter op Google kunnen zoeken of naar Sitedeals gaan waar ik beter word geholpen als hier. Dus je bent weer twee klanten kwijt. Succes verder met je doodlopende site.

  • Leden willen juist mensen zoals Fangor en Dark.
    Jij vraagt iets zonder het zelf op te zoeken.


    Fangor geeft daar juist de goede voorbeelden hoe jij het niet moet doen.


    Inderdaad los je het na 4 uur op. Omdat je het na 5 minuten vindt op Google.


    Fangor helpt iedereen en houdt deze site recht. Koen Rens hierin taggen gaat niet helpen. Mensen zoals hem maken de site dood.


    Maar soit. Don't act like a crying bitch. Je zou juist de stappen moeten volgen dat hier allemaal vermeld werd.

  • Niemand reageert normaal als iemand hulp nodig hebt en zulke leden als jullie reageren hier alleen met nutteloze antwoorden waar de topic starters totaal niet op zitten te wachten.

    Eens even zien.


    Hier stel je een vraag over mysqli_result(). Daar informeer ik eerst naar een ander topic waar nog niet op is gereageerd, waarover hieronder meer. Vervolgens:

    • geef ik aan hoe je rechtstreeks fouten toont op het scherm, zodat je niet door errorlogs hoeft te graven
    • verwijs ik naar de PHP-site, niet om je een standaard RTFM-reactie te geven, maar om je te wijzen op documentatie waar je (zelf) een heleboel informatie uit kunt halen en waar je ook kunt zien hoe de definitie van mysqli_result() luidt, wat (toegegeven, dit heb ik niet echt verder toegelicht) dus NIET het MySQLi-equivalent is van mysql_result(), deze bestaat volgens mij niet, daarna
    • stel ik een alternatief voor: een fetch-variant, zie het rijtje van methoden op de mysqli_result() pagina
    • tevens stel ik voor om een soort van wrapper om de standaard MySQLi-methoden te schrijven om je wat werk uit handen te nemen, en ook
    • stel ik voor dat het wellicht handiger is direct over te stappen op de OOP-variant omdat MySQLi met objecten werkt en niet met resources zoals bij de originele MySQL-driver het geval was

    Hier stel je een vraag over SQL-injectie. @cakemasher geeft ook nuttige reacties. Zelf:

    • geef ik allereerst een definitie van wat SQL-injectie nu precies is, zonder een duidelijk beeld van wat dit inhoudt is verdere discussie vrij zinloos
    • vervolgens schets ik hoe je dit tegen gaat in MySQL: door gebruikmaking van escaping-functionaliteit, maar daarvoor moet ik wel weten wat je gebruikt (MySQLi, PDO) en ook is het belangrijk dat je character encoderingen gestroomlijnd zijn omdat escaping-functionaliteit daar sterk afhankelijk van is
    • ook geef ik aan dat escaping-functionaliteit alleen niet genoeg is, dit is geen wondermiddel, je moet zelf nog steeds precies weten wat er gebeurt, concepten verkeerd toepassen in de veronderstelling dat dan alle problemen weggaan is mogelijk nog desastreuzer dan niet weten hoe iets werkt
    • vervolgens geef ik aan dat je hoe je omgaat met DATA niet alleen zou moeten toepassen op de database, maar op meerdere/alle vlakken en je je hier altijd mee bezig moet zijn, wat uiteindelijk uitmondt in een groter bewustzijn, en daarmee veiligere code/applicaties

    Leg mij eens uit, hoe was het bovenstaande nutteloos? Ooit gehoord van het spreekwoord "paarlen voor de zwijnen werpen"?


    En dat is zeker niet alleen bij mij, maar ook bij andere leden omdat het hier tegenwoordig alleen maar een vast clubje actief is. Dat noemen we ook wel vriendjespolitiek.

    Ik denk dat je hier wat dingen door elkaar haalt. De mensen die hier nog actief zijn zijn waarschijnlijk de overgebleven fanatieke die-hards, die nog wel enige heil zien in deze site. Ik zie niet hoe dit iets met vriendjepolitiek te maken zou hebben?


    Houdt je commentaar voortaan lekker voor je en reageer alleen als je iets nuttigs te zeggen hebt. Je kan dit wel zeggen dat ik geen topic moet plaatsen en even reageren om te helpen kan je niet. Zeg dan helemaal niks.

    Ik schreef volgens mij niet dat je niets meer mocht plaatsen, ik schreef dat je wellicht wat langer moest wachten (of liever gezegd: wat meer huiswerk moet doen) voordat je op de submit-knop drukt.


    Ik heb wel een aantal keren gereageerd met volgens mij best nuttige info (zie hierboven), maar hier wordt vervolgens helemaal niet op gereageerd. Dan weet ik verder niet of je uberhaupt de reactie hebt gelezen of er niets mee hebt gedaan of dat je nog steeds met een probleem zit. Het is op zijn minst wel zo netjes om een soort van bevestigend antwoord te geven, ook al doe je er niets mee.


    Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik niet zou moeten reageren in de hoop daarvoor wat lof, een like of wat dankbaarheid terug te verwachten, dat kan tegenwoordig misschien zelfs wel als naïef bestempeld worden. Ik reageer meestal omdat ik mij vertrouwd voel met de materie, en het belangrijk vind dat anderen ook goed snappen hoe bepaalde zaken werken en ben er ook redelijk van overtuigd iemand anders daar mee te kunnen helpen zodat iemand op een gegeven moment op eigen benen kan staan, en die persoon dan wellicht op zijn/haar beurt weer iemand anders kan helpen.


    Waarom roepen de leden hier dan en dat doen ze bijna allemaal, ga naar google, daar vindt je je antwoord?

    Misschien is dat niet altijd terecht, maar het zegt mogelijk wel iets over het niveau van de vraag, waarbij de beantwoorder zich afvraagt of de vragensteller wel de moeite heeft genomen om zelf eerst (dingen) te (onder)zoeken. Als je dit in je vraagstelling meeneemt (waarmee je in wezen aantoont dat je je al hebt ingespannen om zelf tot een oplossing te komen, dit is helemaal niet zo vanzelfsprekend als jij wellicht denkt, en wij weten dat ook :)) dan kun je dat soort reacties vermijden. Sterker nog, je zou deze zoekresultaten kunnen aanhalen en kunnen uitleggen waarom dat geen gewenste resultaten opleverde... als dat ondertussen je probleem nog niet had opgelost :)


    Ik vind het een beetje raar dat je er vanuit lijkt te gaan dat we er hier op uit zijn om het handjevol bezoekers dat hier nog komt af te kraken, maar enige eigen inspanning en (voor)onderzoek wordt wel verwacht voordat je een vraag stelt. En als iemand de moeite neemt om te reageren (wat niet jouw recht is maar iemands eigen keuze) dan is het wel zo fatsoenlijk om deze een repliek te geven.


    Als je dit echter niet wilt doen en je simpelweg geen onderzoekende aard bezit noch de tijd wilt nemen om dingen uit te zoeken of kant-en-klare antwoorden wilt kunnen knippen en plakken dan kun je je programmeerwerk beter uitbesteden, dit forum is geen afhaalchinees / gratis helpdesk. We zijn bereid om je op weg te helpen, maar we gaan het werk niet voor je doen, althans niet onbetaald.


    Ik geloof ook niet dat vragenstellers echt geholpen zijn met rechtstreekse antwoorden op vragen, omdat er vaak wel wat mankeert aan de aanpak. Het lijkt mij dan beter om terug te gaan naar de tekentafel in plaats van een ad hoc oplossing te geven voor een ad hoc probleem. En met die insteek staat de vragensteller de volgende dag weer klaar met een nieuwe vraag, omdat deze weigert (en ook gefaciliteerd wordt) om (niet) zelf na te denken over problemen. Op die manier leer je ook niets.


    Wat mij betreft staat de deur nog altijd open mits je zelf wat meer betrokkenheid (en inlevingsvermogen) toont, maar tot die tijd denk ik dat ik inderdaad jouw advies opvolg en gewoon niet meer op jou reageer.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!