Wordpress theme niet geinstalleerd krijgen

  • Hallo allemaal,


    Ik heb daarnet PixieHuge Wordpress theme gekocht.
    Nu probeer ik deze template te installeren op mijn Wordpress site.
    De site draait op de 4.9.4 versie.


    Ik krijg de volgende melding als ik het .rar bestandje wil uploaden.


    Na nogmaals proberen maar dan met het andere ;RAR file die er word bij geleverd krijg ik deze melding.



    Wat moet ik nu doen?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • upload_max_filesize is een PHP_INI_PERDIR instelling, dit houdt in dat je een aantal keuzes hebt waar je dit allemaal in kunt stellen, zo zou je deze (tijdelijk) in een .htaccess bestand kunnen zetten (waarschijnlijk heb je geen toegang tot de php.ini file van jouw hostingpakket).


    upload_max_filesize is overigens de maximale grootte van één bestand, er is ook nog een instelling voor de maximale totale grootte van geposte data: post_max_size. Deze zul je dus beide (tijdelijk) moeten ophogen om grotere bestanden te kunnen uploaden.


    Maar omdat je gebruik maakt van een pakket loont het de moeite om te proberen om het via de spelregels van het pakket op te lossen.


    Een simpele Google opdracht leert ons vervolgens dat er meerdere manieren zijn om dit op te lossen.


    Misschien is het ook mogelijk om het RAR bestand ergens neer te zetten via FTP, en vervolgens daarmee aan de slag te gaan?


    Overigens, als je de volgende keer zo'n melding krijgt (The uploaded file exceeds ...) - deze zijn bij uitstek geschikt om in een zoekmachine te gooien, de problemen die aan dit soort foutmeldingen ten grondslag liggen zijn zelden tot nooit uniek, iemand anders is hier al een keer tegenaan gelopen en heeft al voor zichzelf en voor anderen uitgezocht wat de oplossing is.


    Kort antwoord is dus: hoog upload_max_filesize en post_max_size (tijdelijk) op of kijk of er een manier is om dingen op een alternatieve manier te uploaden (bijvoorbeeld via FTP) in plaats van via het web. Het web (lees: webpagina's) leent zich doorgaans slecht voor het uploaden van grote bestanden.


    NB blijkbaar kun je de uitgepakte vorm ook direct in wp-content/themes/ zetten. Dit kostte mij ook < 2 minuten Googlen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!