• Beste mensen,


    ik ben op zoek naar het volgende.


    Een CMS systeem in het Nederlands en waar ik word bestanden, PDF bestanden kan uploaden.


    Dan het alle moeilijkste denk ik.
    ik maak zelf de leden aan in de database dus aan melden kan niet.
    Als dat gedaan is moet er een map met de gebruiker die ik aan maak zo als dit
    Jan Smid is de gebruiker dan moet de map JanSmid zijn.
    en alleen Jan Smid kan in die map komen op de admin en de super admin na dan die kunnen in elke map komen.


    Wie weet een goed CMS Systeem ????
    ik heb nu joomla maar die kan dat niet ik hoor graag van jullie de mogelijkheden!!


    BEDANKT al VAST :thumbup:

  • Hm, weet je zeker dat Joomla geen modules heeft die zoiets kunnen? Het klinkt allemaal redelijk eenvoudig, vooral als jij (of een superadmin) diegene bent die toegang regelt enzo.


    Al zie ik niet direct de noodzaak dat dit centraal beheerd wordt, tenzij je dit als een soort van dienst wilt aanbieden?


    Heb je eventueel ook al naar alternatieven gekeken zoals, ik noem maar wat, Google Drive (verder geen ervaring mee) of DropBox ofzo?

  • een goedemorgen


    FangorN dat heb ik wel maar dat is wat ik niet wil.
    Graag wil ik dit hebben omdat de mensen die kunnen en mogen inloggen voor mij werken.


    Het is alleen niet de bedoeling dat de mensen in elkaars mappen gaan zitten kijken en of bewerken.


    Wij hebben verschil in leiding ik als eigenaar dan hebben wij nog hooft dienst en dan de mensen die het werk uitvoeren.
    Ik en de hooft dienst moeten overal en alles kunnen en de uitvoerende dienst alleen maar kijken en aanvullen / bewerken in eigen map.


    Dus van daar dat ik zo iets zoek en ja ik weet het zeker dat joomla dat niet heb ik heb alles nagezocht maar alleen maar jpg en zo maar geen word en of pdf wel jammer maar is niet anders.


    misschien zijn er nog mensen die hier meer over kunnen en willen melden dan hoor ik het graag van die mensen.


    met vriendelijke groet.



    PS ik heb hier een lijst met de meeste CMS Systemen maar ik ke er niet veel van hoor graag wie hier kennis van heeft en hier mee mijn vraag kan beaadtwoorden.
    Open Real Estate PHP-Fusion Concrete5 MODX e107 CMS Made Simple Xoops Zikula Composr Drupal Website Baker PHP-Nuke Mambo Subrion sNews Kliqqi jCore PyroCMS Contao GRAV Silex SilverStripe Tiki Wiki CMS Groupware Geeklog Bolt Fork ProcessWire Kirby Koken Pluck ImpressPages Sitemagic CMS Quick.CMS Redaxscript ImpressCMS Open Business Card Monstra Mahara phpwcms PopojiCMS Bludit Microweber SiteCake Croogo Jamroom Pimcore Anchor Saurus PluXml WonderCMS Fiyo CMS razorCMS Typesetter Pagekit OctoberCMS SeoToaster CMS liveSite Cotonti Zenario Hotaru CMS TYPO3 Kopage SCHLIX CMS CMSimple Precurio appRain ClipperCMS CSZ CMS Wolf CMS GeniXCMS Zsite

  • Als ik Google op "joomla file manager component" krijg ik een hoop resultaten, bovenaan de resultaten een link naar de extensions pagina van Joomla zelf.


    In de omschrijving van de eerste module (ProFiler) staat o.a. het volgende:

    • Apply multiple root folders.
    • Apply rights to the root folders per user group.

    Dus als je voor elke gebruiker een eigen groep creëert dan heb je in principe al min of meer wat je wilt? Mogelijk is het (ondertussen) ook al mogelijk om root folders rechtstreeks / exclusief aan gebruikers te koppelen wie weet. Ook kun je misschien het aantal extenties beperken (als dat jouw wens is), maar daar zou je ook gewoon afspraken over kunnen maken.


    En zo zou je ook andere modules uit kunnen proberen / kunnen bestuderen om te zien in hoeverre deze voldoen aan jouw wensen.


    Content Management Systemen zijn gemaakt voor dit soort functionaliteit, al sluiten de kant-en-klare bouwstenen die je hier in kunt prikken meestal niet feilloos aan op iemands persoonlijke wensen. Je zult dus vaak moeten kijken of deze verschillen overbrugbaar zijn door enkele tweaks of dat hetgene jij wilt echt niet bestaat (en er ook niets is wat er in de verste verte op lijkt) maar dat komt eigenlijk niet zo vaak voor volgens mij.

  • Indien een Cloud Storage ook is toegestaan, Stack (Van TransIP, gebaseerd op OwnCloud) geeft gratis 1TB en kun je ook gewoon delen.
    En heeft ook gewoon webinterface, en clients voor Android, iOS, Mac, Windows.


    Is wel op invite basis, dus weet niet wanneer je dit wilt realiseren.


    Of je zou het zelf kunnen doen met iets als OwnCloud.
    Zou je zo op een VPS, Dedicated, of zelfs een Raspberry Pi kunnen zetten.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!