codeblokken: initiële spaties en tabs worden gereduceerd tot één spatie

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• codeblokken: initiële spaties en tabs worden gereduceerd tot één spatie

Okay, ik ga (opnieuw) proberen uit te leggen wat er gebeurt.

Ik heb wat broncode in de editor van een blog:

Deze plaats ik in mijn blog:

Vervolgens post ik de blog, dit is wat er overblijft:

En dat komt omdat in de weergave van deze code spaties en tabs zijn gestript, zoals je in de broncode kunt zien:

Kan dit eens een keer opgelost worden?

Nota bene: met het bovenstaande heb ik ook bewezen en aangetoond dat dit geen quirk is van een specifieke browser of wat dan ook, spaties worden er gewoon uitgemikt, dit is echt iets wat jullie aan jullie zijde op moeten lossen.

En gebruik alsjeblieft geen pre-wrap, maar zorg voor een overflow met scrollbalk, zodat regels niet worden afgebroken. De (horizontale) ruimte voor code is soms redelijk beperkt, als je dan de boel gaat wrappen dan wordt code vrij onleesbaar.

Thanks.
    • Komt misschien nog bij dat dit een (complex?) pakket is. Zelfs als medewerkers bereid zijn om dingen aan te passen wil dat nog niet altijd zeggen dat ze dat ook kunnen of weten hoe. Zo zijn (en waren) er zaken op andere communities die gewoon oersimpel opgelost konden worden, maar daar vertikt(e) men het gewoon :p.

Misschien is deze code-shizzle tamelijk ingewikkeld, ik kan hier geen waardeoordeel over geven omdat ik de code niet ken. Then again, als niemand er een biet van snapt, waarom gebruik je dan zo'n stuk functionaliteit.

Ik hoop dat het hier simpelweg luiheid is, dan kunnen we misschien de verantwoordelijken een (spreekwoordelijke) schop onder de kont geven :evil: .
    • FangorN wrote:

Komt misschien nog bij dat dit een (complex?) pakket is. Zelfs als medewerkers bereid zijn om dingen aan te passen wil dat nog niet altijd zeggen dat ze dat ook kunnen of weten hoe. Zo zijn (en waren) er zaken op andere communities die gewoon oersimpel opgelost konden worden, maar daar vertikt(e) men het gewoon :p.

Misschien is deze code-shizzle tamelijk ingewikkeld, ik kan hier geen waardeoordeel over geven omdat ik de code niet ken. Then again, als niemand er een biet van snapt, waarom gebruik je dan zo'n stuk functionaliteit.

Ik hoop dat het hier simpelweg luiheid is, dan kunnen we misschien de verantwoordelijken een (spreekwoordelijke) schop onder de kont geven :evil: .

De programmering valt op zo'n manier mee dat als je weet hoe je een klein beetje OOP moet schrijven je al een heel end komt. (Langleven het package systeem wat achter woltlab hangt). Het voordeel hiervan is dat het framework van woltlab gewoon opensource is. Het forum daar in tegen (wat bovenop het framework is gebouwd) is dat dan weer niet.

Met een beetje kennis kom je dus al een heel eind en dus ook de handleidingen welke er voor beschikbaar zijn ;-).
    • We weten dat de codeblokken op de website niet goed functioneren. Hoewel we het graag zouden willen aanpassen is Koen inmiddels al een tijdje niet meer online geweest, zoals ook een deel van de rest van het team. Alleen Koen kan bij de code van de web versie van ICTscripters komen. Ik ga binnen het team wel even poken hoe en wat, en wie er überhaupt nog actief zijn.
      PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
      Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !