Mysql vervangen

  • Hallo.


    Ik heb een probleem met mijn website die ik aan het maken ben en naar mysqli aan het omzetten ben. In mijn script staat de volgende code


    Code
    if(mysql_result($sql, 0) == 1){    $boss = true;} else {    $boss = false;}


    Als ik dit omzet naar mysqli, zie onderstaande code.

    Code
    if(mysqli_result($sql, 0) == 1){    $boss = true;} else {    $boss = false;}

    Dan krijg ik een witte pagina te zien en dat betekent dat er ergens een fout zit in het script. Nu heb ik dat dus uitgezocht en dit is het gene wat de fout is. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Wat is de vervanging van mysql_result naar mysqli?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Uhm.


    Heb je allereerst misschien nog wat terugkoppeling op jouw andere topic? Want nu komt het een beetje over alsof dit een bodemloze emmer is waar je maar info instort zonder dat er ooit iets terugkomt.


    Dan, een witte pagina? Kijk eens naar je errorlogs, en/of zet het melden + weergeven van fouten aan door de volgende passage toe te voegen aan het begin van je code:

    PHP
    <?php
    error_reporting(E_ALL); // welke fouten je wilt tonen (alles)
    ini_set('display_errors', 'stdout'); // waar je deze fouten wilt tonen (op het scherm)
    ?>

    Dit hoort uiteraard niet in productie-code thuis maar is alleen bedoeld voor ontwikkeling.


    En tot slot, PHP heeft een uitgebreide documentatiesite: php.net.


    Een goede manier om PHP te leren is het leren lezen van foutmeldingen zodat je deze (zelf) kunt debuggen, en php.net gebruikt als naslagwerk zodat je leert hoe dingen werken en wat er zoal out-of-the-box beschikbaar is.


    Op php.net kun je onder andere lezen dat mysqli_result een klasse is. Je kunt niet bepaald simpelweg overal een "i" toevoegen en dan verwachten dat alles werkt als voorheen. Persoonlijk zou ik een fetch-variant gebruiken, of wellicht beter, een soort van wrapper schrijven voor je database-oplossing, en dan wellicht een methode implementeren die een enkele kolomwaarde ophaalt (een methode genaamd fetchValue() ofzo?).


    PS: MySQLi werkt met objecten, daarom is het wellicht verstandig om jezelf de object georiënteerde schrijfwijze aan te leren. Daarnaast heeft MySQLi ook zelf voorzieningen voor exceptions.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!