zoek object in plaatje

  • Middag,


    Wie kan dit effe voor me maken,tegen kleine vergoeding(pm svp) of wat tips geven hoe te beginnen.


    Op een achtergrondplaatje moet object komen, b.v. zoek de appel, peer, banaan.


    Het moet elke keer random geplaatst worden op de achtergrond, zodra je er op klikt, hij een prijs uitkeert.
    Als je dus over het plaatje gaat met je muis, moet ie vanzelf niet reageren zodat je ziet dat dat de object is.


    Ben zelf met wat andere dingen bezig dus zoek een basis, het uitwerken voor de rest doe ik wel zelf zoals opslaan database en tijd waarneming van het zoeken.


    Hoop dat jullie het begrijpen. Bedankt

  • haha tis simpel maar was wat lastig om uit te leggen.
    Het is zoals b.v. hier onder van ehhe zoek de teddybeer.
    Plaatje mag zo rond de 780 x 500 zijn.
    Wil dus een achtergrond zoals b.v hier onder en dan met een 2e plaatje, appel, peer, banaan etc. random plaatsen, zodat je dus moet zoeken en met muis er op moet klikken als je het hebt gevonden en de prijs uitkeert. Alleen mag de muiswijzer vanzelf nergens op reageren als je over het gezochten object heen gaat maar wel reageert als er geklikt wordt.
    Achtergronden en objecten moeten makkelijk bij te plaatsen zijn.


  • Gewoon van de afbeeldingen een link maken, een class geven aan de a href, zoals class="nocursor".
    Dan in de css maak je de .nocursor aan en zorg je dat bij een hover je cursor niet veranderd.


    Denk er wel aan, als mensen de <- Tab -> toets gebruikt, dat ze dit kunnen vinden. Dit is een simpele oplossing.


    Er is ook 1 dat je gewoon met php je afbeelding tekent, en dan je banaan e.d. shufflet, maar dat is een ander verhaal..

  • Mja, een soort van serverside imagemap dus. De clicks zou je via AJAX-calls kunnen afhandelen. Het "enige" wat je aan de serverzijde controleert is of iemand binnen een polygon heeft geklikt.


    Waarschijnlijk wil je ook bijhouden hoe vaak iemand klikt, anders zou je misschien zelfs geautomatiseerd een plaatje af kunnen klikken.

  • Hmm oke ferhat, dat dacht ik ook... idd ships, dan zit je idd met de tab toets, die zoekt de link op. Zal eens kijken of het ook met een label en input gaat.
    Volgens mij pakt ie het dan niet met tab toets.
    Image tekenen in php? Heb je daar toevallig een voorbeeld van? Dat klinkt ook wel interessant.


    Idd luc, dat kan ook. maar ga eerst eens bovenstaande proberen.
    x en y coördinaten kan je wel positie bepalen maar het klikken op het object is vanzelf anders aangezien het dan van de grote van het object afhangt.


    Aan zomaar klikken had ik ook al gedacht Fangorn, ze krijgen maar 5 sec de tijd dus denk dat op die manier het mee valt.

  • HTML heeft dit in principe al ingebouwd. Maar je wilt waarschijnlijk niet dat iemand broncode kan inspecteren om de voorwerpen te localiseren. (Of als dat geen probleem is ben je in principe al klaar, behalve dat je een soort van drag-and-drop functionaliteit moet verzinnen om dat soort afbeeldingen toe te voegen).


    Vaak is het met dit soort vraagstukken zo dat deze niet uniek zijn :]. Iemand anders is hier al eens tegenaan gelopen.


    Kan echter zo gauw niets vinden :p, maar als je dit serverside wilt uitrekenen dan is dit niet zo lastig:
    - vierkant, rechthoek en cirkel zijn redelijk triviaal,
    - ovaal is misschien wat lastiger,
    - en mogelijk biedt dit uitkomst voor polygonen


    Je zult dan wel de afbeeldingen moeten definieren in coordinaten, en deze mbv een "ophangpunt" in/over je achtergrondafbeelding plaatsen ofzo.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!